יום ראשון, 9 באוקטובר 2022

לעשות פרצופים

לעשות פרצופים / איימי הרמון


העלילה מלאת הרגש לוקחת אותנו לעיירה קטנה בשם האנה לייק ומספרת את סיפורם של שני צעירים: פרן ואמברוז.

פרן טיילור היא בתו של כומר העיירה. היא אהבה לקרוא רומנים רומנטיים וגילתה שהיא גם מאוד נהנית לכתוב אותם. חלומה הוא להפוך לסופרת. אבל יש לה עוד חלום... שאמברוז יאנג, נער צעיר ויפה תואר יבחין בה. פרן מבלה את רוב זמנה לצידו של ביילי, בן דודה החולה בניוון שרירים על שם דושן. פרן עוזרת לביילי בכל צרכיו והם יודעים הכול האחד על השני. הקשר בין השניים מיוחד וקרוב יותר מקשר בין אחים. ביילי לא נתן למחלתו לנהל את חייו. הוא צעיר מאושר ואופטימי, לעיתים ציני לאור מצבו אבל הוא נהנה מהחיים כפי יכולתו. 

אמברוז יאנג הצעיר מושך את תשומת ליבן של כל בנות העיירה. הוא וארבעת חבריו הטובים עוסקים בענף הספורט היאבקות ואמברוז מוביל בניצחונותיו פעם אחר פעם. שמו הולך לפניו וכך גם חזותו המרשימה. אמברוז לא ממש שם לב לפרן שהייתה נערה רזה, ממושקפת ועם גשר בשיניים. הוא דווקא כן הבחין בריטה, חברתה של פרן שהייתה נערה יפה ומושכת. לריטה לא היה כישרון בכתיבה ולכן פרן כתבה עבורה את המכתבים לאמברוז והוא החזיר לה מכתבי תשובה בלי לדעת שאת המילים שמשכו את תשומת ליבו כתבה לא אחרת מפרן. 

החודשים חולפים וגם השנים, פרן ממשיכה לאהוב את אמברוז והוא ממשיך לא להבחין בה או זה לפחות מה שהוא משדר. אמברוז וחבריו מתגייסים ויוצאים לעיראק, אבל רק אמברוז נשאר בחיים והוא חוזר שבור ומרוסק נפשית ופיזית. המציאות הקשה מטלטלת את העיירה כולה. הן אמברוז והן פרן יתמודדו עם אובדן וכאב ובמסע ההתבגרות שלהם הם יפתחו את ליבם בפני אהבת אמת שתעזור להם להחלים מייסורי הנפש. 

זהו סיפור מקסים ומלא רגש על שני צעירים שחווים אירועים מטלטלים. הם מתמודדים עם מהמורות החיים, מתבגרים, מתאהבים ולמדים על היופי האמיתי שנמצא בתוכם ולא במעטפת של האדם. איימי הרמון כותבת בצורה רגישה ונפלאה. היא מצליחה לרקום עלילה עדינה ונוגעת עם דמויות עוצמתיות ומלאות רגש. 

זהו סיפור יפהפה על התבגרות כשברקע מתרחשים אירועים מטלטלים כמו פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר שיצרו תחושות קשות של חרדה וחוסר וודאות לגבי העתיד לבוא וכתוצאה מכך הצבת חיילים אמריקאים בעיראק שהוביל לטרגדיות נוספות בלתי נמנעות. לצד סיפור האהבה הצעירה שהיה מקסים ונוגע ללב, היה נוגע באותה המידה הקשר האמיץ בין פרן וביילי אשר חברותם הייתה יקרה מפז עבור שניהם. 

שורה תחתונה: "לעשות פרצופים" הוא סיפור יפהפה ומרגש על התבגרות, אובדן ואהבה ועל המשמעות האמיתית של היופי בחיים. 

302 עמודים
מאנגלית: גלי אבני
הוצאת אהבות 
שנת הוצאה: 2022 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...