יום רביעי, 14 בפברואר 2024

מעבר לזמן האבוד

מעבר לזמן האבוד / סיון קיש

בריג'יט סלייטר עברה הרבה בחייה. היא הגיעה לאיטליה, עבדה בלית ברירה במועדון לילה, פגשה בחברים לחיים וגם בטיפוסים מפוקפקים. אבל שם היא גם הכירה את האהבה הגדולה של חייה: אנטוניו. רבות עברו השניים לאורך השנים. הם נישאו והביאו לעולם ילד שבינתיים הפך לנער מתבגר. אבל נישואיהם עלו על שרטון וכעת, שנים אחרי בריג'יט גרה לבד עם בנה ופנתה לכתיבה. היא הוציאה את הספר "נלוזות" אשר בו, גם אם אף אחד לא יודע זאת, היא כותבת את סיפור חייה המורכב. 

אבל חייה אינם שלווים ורגועים גם כשאנטוניו כבר לא בתמונה. במהלך שייט באמצע לב ים, היא וקבוצת סופרים די מוזרה עדים למותו של מר פיינגולד, המוציא לאור של ספריהם. המשטרה נכנסת לתמונה בעקבות החשד לרצח וזה מכניס את ריקרדו לומבאדי וקתרין סמית', זוג בעבר ועמיתים בהווה, לתמונה. השניים מנסים לפענח מי הרעיל את מר פיינגולד ומדוע. כל הסופרים חשודים מאחר ולכולם מניעים נסתרים. לזירה מתווסף גם ברון ספרדי מסתורי שסוחף את בריג'יט להרפתקה חדשה. 

מי הרוצח ומה מניעיו? את התשובה תמצאו בספר: "מעבר לזמן האבוד"! 

הספר היה כתוב בצורה קולחת וזורמת, אם כי הוא היה יותר רומן רומנטי והרבה פחות בלשי ואני אישית אוהבת יותר מתח ומסתורין. העלילה מספרת את קורותיה של בריג'יט לאחר שאנטוניו עזב אותה. היעדרו של אנטוניו מורגש, אם כי לי אישית הוא לא היה חסר. דמות חדשה בספר היא זו של הברון דיאז המסתורי אשר לגביו רב הנסתר על הגלוי. מודה שלא הצלחתי לחבב אותו במיוחד היות והוא הזכיר לי יותר מידי את אנטוניו האפל. מה גם שכמוני, גם תנועת ה"מי טו" ממש לא תאהב על ההתנהגות שלו כלפי בריג'יט. במהלך העלילה בריג'יט תמצא את עצמה בסערת רגשות כשהמציאות והדמיון מתערבבים בחייה. השנים אולי חולפות, אבל למרבה האכזבה, בריג'יט נשארת בריג'יט והיא לא לומדת מטעויות. 

דמויות נוספות וחדשות הן של הזוג הקשישים הארי ורייצ'ל הייסטינגס אשר במהלך העלילה מתגלים דברים מפתיעים לגביהם. יש עוד דמויות חדשות, שונות ומשונות ואף גרוטסקיות אשר ההיכרות עימן היא די שטחית. ובחזרה לדמויות ותיקות, בספרים הקודמים מאוד אהבתי את קתרין סמית', אבל הפעם תפקידה לא היה נרחב מאחר והפן הבלשי צומצם וגם הרגשתי שדמותה איבדה מקסמה. את בריג'יט כפי שכתבתי בעבר די מיציתי ואין אצלה הרבה הפתעות, בניגוד לברון דיאז שאצלו דווקא כן צפויה תפנית מפתיעה שאותה תגלו רק לאחר הקריאה. מאחר וישנה בעלילה התייחסות להוצאה לאור, סופרים ומה שביניהם, מצאתי עניין בביקורת על כך כי סופר צללים שעובד קשה מאוד מאחורי הקלעים, לא תמיד זוכה להכרה על מאמציו הרבים. 

שורה תחתונה: בריג'יט הפכה לסופרת שעל חייה האישיים מספרת. היא קיוותה להשאיר את העבר מאחור ואת עתידה במו ידיה ליצור!

 304 עמודים
עריכה: שלי לרמן
מרום הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...