יום שלישי, 20 בפברואר 2024

תא הטלפון בקצה העולם

תא הטלפון בקצה העולם / לאורה אימאי מסינה

עלילת הספר שלפניכם הינה דמיונית, אבל היא מבוססת על סיפור אמיתי על תא טלפון שהוצב ביפן לאחר אסון צונאמי שהותיר אחריו עשרות אלפי משפחות אבלות. תא הטלפון הפך לאתר עלייה לרגל אשר בו אנשים מכל קצוות יפן ובכל הגילים אשר חוו אובדן וגעגוע מגיעים למקום בכדי לומר את כל המילים שרצו לומר ליקיריהם שכבר אינם, באמצעות הטלפון שאמנם לא מחובר לשום קו, אך מאפשר להם לפרוק את אשר על ליבם ומילותיהם נישאות ברוח אל עבר אלו שעזבו לעולם הבא. 

יואי איבדה את אמה ואת בתה הקטנה בצונאמי. האסון הותיר אותה לבדה לגמרי בעולם ועם כאב שלא מרפה. כשמאזין אשר איבד את אשתו עולה לשידור בתוכנית הרדיו שלה ומספר על חווייתו מתא הטלפון שאליו כאמור מגיעים אנשים בכדי לדבר אל מושא מחשבותיהם, היא מחליטה לנסוע בעצמה למקום. הנסיעה ארוכה ומתישה והמראה של הים אשר גזל לה את אהובותיה הופך לה את הקרביים ובכל זאת היא הופכת את הנסיעה למנהג קבוע. יואי אמנם אינה מעזה להתקרב לתא הטלפון, אבל היא מתנחמת מהשהייה שלה בגן השלו שבקרבתו. 

טקאשי הוא אב לילדה צעירה אשר איבד את אשתו שנאבקה במחלה קשה. גם הוא מגיע לתא הטלפון בכדי לשפוך את ליבו בפני אשתו המנוחה. מאז שהתאלמן, בתו חדלה לדבר והוא רק מייחל ליום שבו ישוב לשמוע את קולה. כך מצטלבת דרכם של יואי וטקאשי. שניהם מחליטים לנסוע יחדיו לכל ביקור בתא הטלפון ושם הם פוגשים במגוון של אנשים כשמאחורי כל אחד ואחד מהם מסתתר סיפור אישי על אובדן וגעגוע.

זהו סיפור נוגע הכתוב ברגישות רבה המדבר על אובדן וההתמודדות עימו. כל אחת מהדמויות בספר נושאת עימה כאב אישי אשר ילווה אותה לשארית חייה. תא הטלפון שהוקם בגינה פרטית של אותו אדם שהחליט על היוזמה שהביאה נחמה לכל כך הרבה אנשים ברחבי יפן, היווה מן גשר בין העולם המוחשי לזה שמעבר. המילים של האבלים נישאות ברוח אל עבר האדם שאליו המילים מיועדות, ובמחשבה המנחמת הזו הם פורקים מעט מהכאב שהם נושאים עימם.

הספר כאמור מדבר על התמודדות עם אובדן, ואף על פי כן הוא גם מלא באור, תקווה, אמונה, הרבה נחמה וגם סיכוי לאהבה במקום הכי לא צפוי. והערה שנראית לי חשובה, בסוף הספר ישנם מספר עמודים ובהם מילון מונחים מהשפה היפנית. ממליצה לעיין בו במהלך הקריאה בכדי להבין היטב את כל המונחים שלקוחים מהתרבות היפנית. קריאה מחממת לב שתהייה לכם! 

208 עמודים
מאיטלקית: שירלי פינצי לב
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...