יום ראשון, 30 ביוני 2024

לא סופי

לא סופי / גליה הראל דור

תכירו את דניאלה אשר ברגע אחד היא מבינה שהחיים שלה עומדים לעבור טלטלה עזה. דניאלה מגלה גוש בשד ולאחר בדיקות היא מתבשרת כי יש לה סרטן. הגילוי הנורא מציב אותה בסערת רגשות אשר גורמת לה לספקות בנוגע למה שהיא באמת רוצה מהחיים. בעלה מלווה אותה בתהליך אל עבר ההחלמה המיוחלת ובתה המתבגרת מתגלה כהרבה יותר בוגרת ממה שדניאלה חשבה. אבל אי הוודאות שנוצרה בחייה לגבי העתיד, מעוררת זיכרונות מהעבר על אהבה גדולה שהסתיימה בטריקת דלת צורמת במיוחד.

כשדניאלה מתחילה בטיפול הכימותרפיה, היא פוגשת בסופי, אישה בת גילה שכבר "ותיקה" במחלקה ועוזרת לה להבין את התהליך שהיא עומדת לעבור ולמעשה מושיטה לה יד ומבהירה לה שהיא לא לבד בתקופה הקשה הזו שפרצה לחייה. בין הטיפולים, ימי הסבל הקשים, נשירת השיער, הבחילות ושלל הבעיות, דניאלה נאחזת בחיים ומחליטה דווקא עכשיו לחיות את החיים עד תום. 

אבל מה בעצם זה אומר לגבי חיי המשפחה שניהלה עד כה? ואיך זמר צעיר שאותו בתה מעריצה ואהבה ישנה ועוצמתית, קשורים לשינויים שדניאלה חפצה בהם בחייה? את התשובות לכך תמצאו בספר המרתק: "לא סופי"!

הספר היה נהדר בעיני. הוא כתוב בצורה נוגעת, כנה, חשופה, ישירה, אמיצה ועוצמתית. זה הספר השני של הסופרת שאני קוראת וכמו שמאוד התרשמתי מכתיבתה בספר הביכורים שלה, גם הפעם הכתיבה הייתה מאוד טובה וקולחת ופשוט גמעתי במהירות את הסיפור המצוין הזה שאמנם מתייחס לסיטואציה עצובה וכואבת, אבל איכשהו הוא לא קשה מידי לקריאה. להפך. יש בו הרבה אופטימיות, אחווה, אהבה לחיים ואהבה בכלל. דמות בולטת ונפלאה במיוחד היא דמותה של סופי, זו שידעה להיות חברה אמיתית, תומכת ומכילה והייתה מלאת שמחת חיים, גם כשהחיים היו במצב פגיע.

הספר מדבר על ההתמודדות של גיבורת הספר עם הגילוי של סרטן השד והתהליך שהיא חוותה במאבקה לנצח את המחלה. מלבד התהליך הרפואי, דניאלה חוותה גם תהליך פנימי. היא החליטה לבחון את חייה לעומק, להבין איך היא רוצה לחיות את החיים שנותרו לה, בין אם מדובר בתקופה קצרה ובין אם ארוכה. המחלה הביאה לחייה ים של פחדים וחרדות, אבל גם סיפקה לה רגעים יקרים מפז ונבירה עמוקה וממצה ברחשי ליבה. מומלץ בחום! 

277 עמודים
עורכת ראשית: עינת ניב
עורכת הספר: תרצה פלור
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024


יום שבת, 22 ביוני 2024

חורף בניו יורק

חורף בניו יורק / ג'וזי סילבר

תכירו את אייריס. היא יצאה ממערכת יחסים הרסנית וממש ברחה מלונדון לניו יורק, המקום שבו אימה המנוחה הייתה מאושרת בצעירותה. אייריס הצליחה לשקם את חייה, מצאה עבודה וחברים טובים והרגישה יותר מחוזקת ופחות שברירית. בעת שיטוטיה ברחובות ניו יורק היא מגיעה לגלידריה המפורסמת של משפחת בלוטי ומזהה את דלת הכניסה בזכות תמונה מאלבום התמונות של אימה. 

בגלידריה היא פוגשת בג'יו בלוטי, בחור ממוצא איטלקי שבשבילו הגלידרייה היא מפעל חיי המשפחה. הגלידריה נמצאת בקשיים ואיכשהו בידי אייריס נמצא הפתרון. היא שוקלת איך תוכל להציל את הגלידרייה וגם לשמור את סודה עימה. משימה לא פשוטה, במיוחד כשהיא מתקשה לעמוד בפני קסמו של ג'יו, האלמן המושך והכריזמטי. 

מהו סודה של אייריס? האם תאפשר לליבה להיפתח לאהבה לאחר שנכווה קשות בעבר הלא רחוק? תקראו את הספר הנהדר הזה ותגלו! 

איזה ספר מקסים! ממש נהניתי ממנו מהסיפור המתקתק שבו. העלילה הייתה כיפית, מהנה, קולחת וקלילה וזאת למרות שנגעה גם בנושאים כואבים. הדמויות נפלאות והכימיה בין אייריס וג'יו הייתה עוצמתית ומחשמלת. בכלל, משפחת בלוטי התגלתה כמשפחה מקסימה במיוחד, משפחה איטלקית מאוחדת, חמה ולבבית שתיכנס לכם ללב.

אל תתפלאו אם במהלך הקריאה יתחשק לכם לאכול גלידת וניל משובחת. במיוחד בימי השרב שעוברים עלינו. בסיום הספר גם יחכה לכם מתכון לגלידה שאולי לא מכיל את המרכיב הסודי של משפחת בלוטי, אבל תוכלו להוסיף לו את המרכיב הסודי שלכם. רק אל תגלו אותו לאף אחד! קריאה מהנה וטעימה שתהייה לכם. 

365 עמודים
מאנגלית: דנית בן-קיקי
דני ספרים הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024


יום שני, 17 ביוני 2024

האורח המסתורי

האורח המסתורי / ניטה פרוס

אם קראתם ואהבתם את הספר "החדרנית", אתם ממש הולכים ליהנות מספר ההמשך בכיכובה של האחת והיחידה: מולי גריי, החדרנית שאמנם נתקלת בקשיים חברתיים ואף מתקשה לתפוס סיטואציות בזמן אמת, אבל היא מבצעת את תפקידה על הצד הטוב ביותר וברצינות יתרה. בספר הראשון, מולי נחשדה ברצח שהתבצע במלון ריג'נסי גרנד שבו היא מועסקת. הפרשה דאז הסתיימה, האמת נחשפה ומולי זוכתה מכל אשמה.

והפעם, שוב מתרחש רצח במלון. סופר מוכר שהוציא עשרות ספרים רבי מכר היה אמור לחשוף חדשה מרעישה, אך בטרם הספיק לעשות זאת הוא נפל ומת ממש מול מולי, צוות המלון וכל המוזמנים. הבלשית סטארק שבזמנו חשדה במולי במקרה הרצח הקודם מגיעה לחקור את הרצח החדש. מולי נרתעת מפגישה מחודשת עם סטארק, במיוחד כי יש לה מה להסתיר. 

מי רצח את הסופר ומה מולי יודעת על קורבן הרצח? תקראו את הספר ותגלו!

ממש נהניתי מהספר שלדעתי היה אפילו יותר מוצלח מהספר הראשון. הכתיבה נפלאה, קולחת וסוחפת וגם הפעם דמותה של מולי הייתה כובשת ביותר. אהבתי את השינוי שחוותה באישיותה, את כברת הדרך שעברה מהתקופה ההתחלתית שלה במלון, ואת דרך החשיבה המיוחדת שלה שבה היא הצליחה להבחין בפרטים זניחים אך חשובים שאחרים לא הבחינו בהם.

במהלך העלילה ישנם לא מעט חשודים אפשריים במעשה הרצח, מה שיצר סקרנות רבה במהלך הקריאה גרם לי לרצות לקרוא עוד ועוד עד שאגלה את אשר התרחש. אני מאוד נהניתי מהספר ומקווה לקרוא בעתיד עוד על אודות קורותיה של מולי, חדרנית מדופלמת ומקסימה שמסתבר כי ביכולתה גם לפתור תעלומה. מומלץ בחום! 

268 עמודים
מאנגלית: רנה ורבין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

יום ראשון, 9 ביוני 2024

חנות ספרים מול האגם

חנות ספרים מול האגם / ג'ני קולגן


תכירו את זואי, אם יחידנית להארי, ילדון מתוק בן ה-4 שמסיבה לא ברורה לא מדבר. אביו של הארי מגיע לעיתים רחוקות לביקור וזואי, מסיבות כלכליות מחליטה לעבור מלונדון האפרורית לאזור כפרי על גדות לוך נס שבסקוטלנד. זואי מחליפה את נינה הנמצאת בשמירת הריון, בעבודתה כבעלת חנות ספרים ניידת. ובמקביל היא מתקבלת לעבודה באחוזה רעועה שבה מתגורר אב עם שלושת ילדיו. שמועות לגבי אם הילדים מתרוצצות בכפר ומצליחות להרחיק את התושבים מהאחוזה הדי מרתיעה. 

זואי אכן מוצאת את בני המשפחה די מוזרים. הילדים מאוד לא מסבירי פנים, האב שקט ומרוחק ואת שעלה בגורל האם היא לא הצליחה לגלות. אבל זואי עקשנית מטיבה והיא נאחזת בעבודתה החדשה כמו הייתה הסיכוי האחרון שלה ושל הארי לעתיד טוב יותר. עבודה רבה לפניה עם ילדים שלא עושים לה חיים קלים, בן שמתעקש לא להוציא מילה מפיו ואקס שמגיח מתי שמתחשק לו. אבל זואי מוקסמת מאווירת הכפר, מהנופים הפתוחים והאוויר הצלול ומה שהטה את הכף הוא החיוך המאושר של הארי שנראה שהתאקלם היטב בסקוטלנד.

על כל אשר תחווה עם הארי במקום החדש תקראו בספר המתוק: "חנות ספרים מול האגם"!

הספר היה ממש כייפי וקליל. אסקפיזם נהדר! הפרקים קצרים, קולחים, כתובים היטב והעלילה סיפקה כמה שעות של הסחת דעת מבורכת. הספר שהכיל מעט רומנטיקה (חשבתי שתהיה יותר רומנטיקה כי זה מה שהכריכה שידרה לי), הוא בעיקרו סיפור משפחתי לעיתים מצחיק ולעיתים מעציב, עם דמויות נוגעות ללב שחוות שינויים במהלך העלילה. אחת מהדמויות שאהבתי במיוחד היא זו של פטריק, ילד צעיר, נמרץ וחברותי אשר צבע קולו הועבר בצורה שובת לב במיוחד. קריאה מהנה שתהייה לכם!

445 עמודים
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2024

יום שני, 3 ביוני 2024

עין היהלום

עין היהלום / קייט קווין

ספריה של הסופרת קייט קווין הם תמיד שיעור מרתק בהיסטוריה עבורי. כהסופרת ערכה את מחקרה לספר "הציידת" היא נחשפה לסיפורה מעורר ההשראה של לודמילה פבליצ'נקו, צלפית סובייטית אשר הצליחה ללכוד בכוונת הרובה שלה ולחסל בקור רוח 309 חיילים גרמנים. זהו לפחות המספר הרשמי ואילו בפועל היא הביאה למותם של חיילי אויב רבים יותר. קווין השתמשה בספר זיכרונותיה של הצלפית פבליצ'נקו, תוך כדי הוספת קווי עלילה, השמטת והוזזת פרטים ובכך הפכה את סיפורה של הצלפית לרומן מלחמה מופתי ומהפנט.

לודמילה (מילה) פבליצ'נקו הייתה בת 21 ואם חד הורית לילד צעיר עם פרוץ מלחמת העולם השנייה ופלישת הגרמנים לברית המועצות. היא הייתה סטודנטית להיסטוריה ועבדה על התזה שלה. היא לרגע לא תיארה לעצמה עד כמה ישתנו חייה בתקופה כה קצרה. מילה החליטה לתרום את חלקה למאמץ המלחמתי והפכה במהרה לצלפית קרת רוח ובעלת אומץ לב, יעילות ונחישות. הלחימה בחזית הייתה קשה והיא נאלצה להתמודד עם מותם של רבים מהחיילים אשר לחמו איתה כתף אל כתף. 

מילה נפצעה לא מעט פעמים ובכל פעם התעקשה לשוב כמה שיותר מהר לחזית ונלחמה ללא פחד כשהיא חדורת מטרה להגן על המולדת. פציעה קשה הביאה אותה לבית החולים ומשם הוחלט בדרגים הגבוהים לתת לה לפעול באופן שונה במאמץ המלחמתי. הוחלט כי היא תימנה עם חברי המשלחת הסובייטית שהוזמנה לארה"ב לביקור בית הלבן. מטרת המשלחת הייתה לשכנע את הנשיא רוזוולט להציב חיילים אמריקאים אשר יעזרו לסובייטים להסיג את הכוחות הגרמניים מברית המועצות.

לא קל להשפיע על דעת הקהל האמריקאי. אבל מילה פבליצ'נקו כבר ידועה בעקשנותה הרבה וכמו שהיא "התלבשה" על החיילים הגרמנים עם הכוונת של הרובה שלה, היא גם התכוונה להתלבש היטב על הדרגים הגבוהים בארה"ב על מנת שתתקבל ההחלטה להושיט יד לברית המועצות. על תוצאות ביקורה בארה"ב ואת כל אשר חוותה בקרבות תוכלו לקרוא ברומן המלחמה הסוחף: "עין היהלום"!

אם כבר יצא לכם לקרוא ספר של קייט קווין, אתם בטח כבר מבינים שהסופרת עורכת מחקר רציני לפני כתיבת ספר. כשמשלבים פיסת היסטוריה יקרה מפז עם דמיונה המשובח של הסופרת התוצאה היא נפלאה ומרתקת במיוחד. נהניתי להכיר ולהיחשף לסיפורה של הצלפית הסובייטית אשר לפני קריאת הספר כלל לא שמעתי על אודותיה. דמותה של מילה הייתה מרתקת ומעוררת השראה. למרות תפקידה כצלפית, תפקיד המצטייר כמאוד מחושב, קר ואכזרי, הצעירה חשפה צדדים אחרים באישיותה שהתבטאו בידידות האמיצה שהתפתחה בינה לבין הגברת הראשונה של ארה"ב באותה העת. 

לצד עלילת המלחמה הקודרת, הסופרת שילבה גם רומנטיקה ואהבה בסיפור. כמו כן, לקראת הסיום היה מתח רב בעלילה והתפתחויות מפתיעות שאותן רקמה הסופרת בכישרון רב. אני ממש נהניתי להכיר את סיפורה של הצלפית הסובייטית של סטאלין, גם אם קשה לדעת כמה מן הנכתב בקורות חייה (שעליו התבססה הסופרת) הינו אמת מאחר והספר אושר על ידי אנשי התעמולה הסובייטית. אם גם אתם נהנים מספר המבוסס על סיפור אמיתי והינו בעל ערך מוסף - אל תפספסו את "עין היהלום"! 

437 עמודים
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן 
שנת הוצאה: 2023


הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...