יום שישי, 8 בינואר 2021

פרומות ומחוברות / נילי פירסט צ’צ’יק


כמו שמו של הספר, תוכנו מתאר את הקשר שבין אם לבתה, קשר מיוחד במינו שעלול להיפרם מכל מיני סיבות והתרחשויות שנקלעים אליהן במהלך החיים, אך למרות הכל, הקשר העמוק בין אם ובת לא יכול לעולם להתנתק כאילו לא היה.

בספרה החושפני ומלא הרגש, הסופרת פונה לבתה עמה הקשר נפרם כבר לפני עשורים ולא שב להיות כשהיה בימי ילדותה של הבת.

הסופרת כותבת את אשר על ליבה ומשתפת בקורותיה במרוצת השנים, תובנותיה ומחשבותיה. היא מספרת על מערכת היחסים שלה עם הוריה שלא הייתה פשוטה והשפיעה על המשך חייה, היא כותבת על ההיכרות עם אבי ילדיה, ההתמודדות שלה ושל משפחתה עם מחלת הבן אשר שינתה את חייהם ללא היכר. כל אחד מבני המשפחה התמודד עם המחלה בדרך שלו. השינוי הכפוי בשגרתם הוא מה שהוביל בהמשך ובלית ברירה לריחוק מהבת, ריחוק שניכפה ואותו היא כה חפצה לסיים בתקווה שיהיה ניתן כעת, אחרי השנים הרבות שחלפו כשבתה כבר אם בעצמה, לחזור ולקיים קשר קרוב ואוהב כפי שהיה להן שנים רבות אחורה.

הספר מדבר על הקשר המיוחד והאלמותי בין אם ובתה, הוא כתוב היטב, מעורר מחשבה ובעל תובנות, יש בו עצב וכאב, שמחה ואופטימיות, כוח ועוצמה והרבה אהבה. תוכנו מועבר בצורה מאוד מרגשת ואמיצה ולא ניתן להישאר אדישים למילים הכנות.

זהו סיפרה השני של הסופרת נילי פירסט צ’צ’יק שהינה יועצת אישית, זוגית וסקסולוגית.

165 עמודים
עורכת: שושי שמיר
אוריון הוצאת ספרים
שנת הוצאה: 2019

                                                           


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...