יום שישי, 8 בינואר 2021

קרוב לבית / קארה הנטר


במרכז העלילה של ספר מתח מרתק זה, נמצא הבלש אדם פולי שיחד עם עמיתיו במשטרה מנסים לגלות מה עלה בגורלה של דייזי מייסון, ילדה בת 8 אשר נעלמה מביתה במהלך מסיבת תחפושות שהוריה ערכו בביתם באוקספורד, בריטניה.

כשפולי ועמיתיו מתחילים לחקור את תיק היעלמותה של דייזי, הם מגיעים לבית משפחתה ודי מהר מגלים כי מדובר במשפחה מאוד מוזרה ולא שגרתית. נראה כי אם המשפחה יותר מודאגת ממראה החיצונה ומהאופן שבו אחרים רואים אותה מאשר לדאוג לבתה האובדת. אב המשפחה במבט ראשון מביע כאב רב, אך שפת גופו חמקמקה ועיניו משדרות דבר נוסף מלבד כאב. אחיה בן העשר של דייזי הוא ילד מופנם וקצת מוזר שלמרות מבטו האטום, עיניו כנראה יודעות יותר ממה שהוא מספר.

כשמשפחתה של דייזי מצלמת סרטון לתקשורת שבו ההורים מביעים את דאגתם לילדתם הקטנה, דעת הציבור מובאת בכל הרשתות החברתיות וחלק מהגולשים מפנים אצבע מאשימה למשפחה. הרשתות החברתיות גועשות בעקבות מקרה היעלמותה של דייזי, דף פייסבוק נפתח למענה ובו גולשים מתפללים לשלומה, מביעים את דעתם על מצבה, וזורקים ניחושים והשערות בנוגע לזהות החוטף/רוצח. המקרה נמצא בכותרות בכל העיתונים וכולם מחכים לגילויים חדשים בפרשה המסעירה.

הבלש פולי מקדיש את כל כולו לתיק היעלמותה של דייזי שמתברר כתיק לא פשוט בכלל שבו בכל יום שעובר, הסיכויים למצוא את דייזי בחיים הופכים לקלושים. המקרה של דייזי מעורר אצל פולי מקרה כאוב במיוחד מחייו הפרטיים שפרטיו יתבהרו בהמשך העלילה.

למשטרה אין קצה חוץ בנוגע למקום המצאה של דייזי, הם חוקרים את השכנים, את חברותיה של דייזי, מגיעים לבית ספרה ומנסים לשחזר את צעדיה של הילדה מיום היעלמותה. החקירה מביאה את פולי ועמיתיו לגילויים מפתיעים ומסעירים שבעקבותיהם רשימת החשודים רק הולכת וגדלה.

מה עלה בגורלה של דייזי הצעירה? האם היא בחיים או לאור הזמן שחלף המשטרה למעשה מחפשת אחר גופתה? מי האחראי להיעלמותה? האם באמת זה מישהו מהמשפחה או אולי מדובר בזר גמור?

את כל התשובות לשאלות תוכלו למצוא בספר המתח המשובח: “קרוב לבית”!

איזה ספר נהדר! מהרגע שמתחילים לקרוא אותו פשוט לא ניתן להפסיק. הוא כתוב בצורה מושכת ומרתקת, העלילה מותחת לכל אורכה וגדושה בתפניות ובהתרחשויות בלתי צפויות. יש לא מעט חשודים וממש עד הרגע האחרון לא ניתן לפענח את הפרשה. וזה מה שנהדר בספר הזה, הוא בכלל לא צפוי וגורם ההפתעה בהחלט עושה פה תפקיד מוצלח.

זהו סיפרה הראשון של הסופרת קארה האנטר וגם הראשון בסדרת הספרים בכיכובו של הבלש חוקר אדם פולי. הספר בהחלט השאיר רושם מאוד חיובי ואני כבר מצפה לספר הבא בסדרה.

שורה תחתונה: ספר מתח נהדר שבו ילדה קטנה נעלמת ורשימת החשודים נערמת.

328 עמודים
תרגום: שרון פרמינגר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2019

                                                      


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...