יום שבת, 9 בינואר 2021

הפתק / זואי פולביג


                                                                      
העלילה מספרת על מיה פלאוורס, רווקה בת 28 העובדת בחברת אופנה מצליחה בשם “פאש”. מיה עובדת בענקית ההלבשה הזו כבר שנתיים והבוסית שלה שמאוד מעריכה אותה ממליצה לה להגיש מועמדות לתפקיד עורכת האתר. מיה די מרוצה מתפקידה הנוכחי ומהאווירה התוססת שבסביבת עבודתה, אבל מאחר והיא רכשה דירה לאחרונה והתחילה לשלם משכנתא, היא הגיעה למסקנה שלא תזיק לה העלאה במשכורת ועל כן מגישה את מועמדותה לתפקיד העורכת.

בכל בוקר מיה מגיעה ל”פאש” באמצעות רכבת. באחת הנסיעות היא מבחינה בגבר חתיך ומושך במיוחד והיא מתאהבת בו ממבט ראשון למרות שהיא לא יודעת עליו דבר ולכן מכנה אותו “איש הרכבת”. אותו גבר יפה תואר שמסתבר שנוסע עמה על אותה הרכבת מידי יום ביומו, לא מבחין במיה וראשו תמיד נעוץ בספר שאותו הוא קורא בזמן הנסיעה. כשמיה מספרת לחבריה לעבודה ולחברתה הטובה נינה, על הגבר מהרכבת שבו התאהבה, כולם מדרבנים אותה לנסות ולפנות אליו, לעשות איזשהו צעד ולא להשאיר את המצב באוויר.

מיה חוותה בעבר שיברון לב שבאופן תמוה במיוחד גרם לשיערה החלק להפוך לגלי. אותו קשר שהותיר אותה פגועה מונע ממנה לפתוח שוב את ליבה בקלות. ובכל זאת, ולמרות שהיא חשה מובכת וחוששת מתגובתו של “איש הרכבת”, מיה מחליטה לכתוב לו בפתק אודות רגשותיה ולהזמין אותו לצאת איתה. היא מוסרת לו את הפתק ובו היא גם כותבת את שמה ואת המייל שלה בעבודה, ולאחר שהפתק הונח בידו, מיה עזבה במהירות את קרון הרכבת ועברה לקרון אחר על מנת להתחמק ממבטו. וכעת, כל שנותר לה לעשות הוא לחכות לתשובתו.

מיה מאוד מוכשרת במקום עבודתה, היא יעילה, אנרגטית, ושיקול דעתה הוכיח את עצמו בלא מעט הזדמנויות. מה גם שחבריה לעבודה נהנים מחברתה ומחמיאים לאופן שבו היא יוצרת דינמיקה נפלאה במשרד. אך, הכל משתנה כשל”פאש” מגיעה עורכת אתר חדשה שהגיעה מחברת הלבשה מתחרה שבה גם מיה הייתה מועסקת לפני שהגיעה לפאש. לכן, למיה יש היכרות מוקדמת עם אותה אישה שמתגלה כמישהי שלא קל להסתדר איתה. מיה תיארה לעצמה כי כעת האווירה הנעימה במשרד הולכת להיעלם. ההרגשה השלילית שלה לא נובעת מקנאה כי לא קיבלה את התפקיד שהתמודדה עליו, אלא בשל היכרותה עם אופייה וטבעה של העורכת החדשה.

בין שינוי האווירה במקום עבודתה ולריגושים ש”איש הרכבת” מעורר בליבה, מיה מחליטה לתת סיכוי נוסף לאהבה ולמצוא את הטעם האמיתי לחייה. היא גם מכירה קשישה חביבה שהופכת במהרה לאשת סודה ועוזרת לה לראות את הדברים בצורה ברורה ובהירה יותר.

מה צופן העתיד למיה במקום עבודתה? ומה לגבי אהבתה? האם איש הרכבת יענה לפתק בחיוב? את כל התשובות תמצאו בספר המקסים נוטף המתיקות: “הפתק”!

איזה ספר מתוק! הוא קליל, זורם וכייפי ומאוד נהניתי לקרוא אותו. דמותה של מיה מקסימה וכובשת וסביר להניח שתמצאו את עצמכם מחזיקים לה אצבעות על מנת שכל הדברים יסתדרו עבורה. קשה שלא לחבב אותה, וגם את “איש הרכבת” שהופך את הנסיעה ברכבת להרבה יותר מעניינת.

זהו ספרה הראשון של זואי פולביג אשר עלילתו מבוססת על סיפורה האישי שבו פגשה את בן זוגה במהלך נסיעותיה היומיומיות לעבודה.

שורה תחתונה: פתק קטן לאדם, צעד גדול לאהבה. הספר שיחמם לכם את החורף!

400 עמודים
מאנגלית: נעה בן פורת
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...