יום שבת, 9 בינואר 2021

הצילו! / מריאן פאואר

כיצד ספרי עזרה עצמית לא הצילו את חיי


                                                                      
האם אתם קוראים ואוהבים ספרי עזרה עצמית? חשים שהקריאה בהם מועילה לחייכם ותורמת לשינוי שאתם כה חפצים בו? מריאן פאואר הייתה בשלב בחייה שבו היא הרגישה שהיא חייבת שינוי גדול ומשמעותי. לשם כך, היא פנתה לספרי עזרה עצמית על מנת שיעזרו לה לשנות את חייה. האם הם באמת עזרו כמצופה מהם?

מריאן פאואר היא רווקה בת 36, ג’ינג’ית עם שיער מתולתל ועם מעט עודף משקל שבעקבות אהבתה הרבה לטוסטים ולאלכוהול היא לא מצליחה להיפטר ממנו. מריאן גרה בדירה שכורה ועובדת כעיתונאית פרילנסרית. לאורך השנים, היא אהבה לקרוא בספרי עזרה עצמית ועל כן צברה לא מעט מהם על מדפיה.

מריאן כאמור הגיעה לשלב בחייה שבו הרגישה שהיא חייבת שינוי מהותי. מבחינתה, חייה כפי שהם כיום הם כישלון מהדהד. היא לא מרוצה משם דבר, לא מהמראה החיצוני שלה, לא מעבודתה, אין לה בן זוג לחיים, ולדעתה האושר נמצא במרחק תהומי ממנה. לכן, היא החליטה לשנות את חייה במאה שמונים מעלות ולצאת למסע מעצים באמצעות ספרי עזרה עצמית שונים.

כל חודש היא פעלה על פיו של ספר אחד, יישמה את כל מה שהיה כתוב בו (או לפחות השתדלה ליישם את הרוב). הספרים הובילו אותה אל עבר חוויות חדשות ומסעירות, התנסויות מפתיעות, הפגישו אותה עם אנשים מגוונים, ואין ספק כי המסע הזה שינה את סדר יומה וגרם לה להעז לעשות דברים שמעולם לא עשתה ומעולם לא חשבה לעשות, כמו למשל לשמש מודל עירום מול ציירים, להתחיל עם זר ברכבת התחתית, להעלות קטע של מופע סטנד אפ, להרצות מול קהל קטן בכנסייה, ועוד שלל הרפתקאות שונות ומשונות שהסעירו את חייה וגרמו לה לתחושות חדשות, הרהורים ותובנות.

אבל שוב חוזרים לשאלה הגדולה…האם ספרי העזרה העצמית באמת מועילים ומביאים לשינוי אמיתי בחייו של בן אדם? הופכים אותו לשלם יותר, שמח ומאושר? תקראו את הספר ותגלו את התשובה יחד עם מסקנותיה של מריאן על החוויה הייחודית שעברה.

אני מודה ומתוודה כי מעולם לא קראתי ספרי עזרה עצמית. לא כי אני חושבת שאין לי צורך בהם, להפך! היו לא מעט התרחשויות בספר שממש הזדהיתי איתם. חלקם רגשו אותי וגרמו לי להרהר בהן, וחלקן דווקא הצליחו לשעשע אותי מאוד במחשבה שהנה, אני לא לבד וישנם עוד אנשים שמרגישים כמוני.

לדעתי, גם מי שלא מתחבר לספרי עזרה עצמית יכול מאוד ליהנות מהספר כפי שאני נהניתי ממנו. הכתיבה היא שנונה, מדויקת, חושפנית, מרגשת ומלאת תובנות חשובות שימשיכו להדהד בראשכם גם לאחר הקריאה.

351 עמודים
מאנגלית: כפיר לוי
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...