יום שבת, 9 בינואר 2021

מאהג’ר / שרון זכרוני


                                                                     
עלילה בדיונית זו מתחילה בעיר המדברית העתיקה מאהג’ר, שליטה של מאהג’ר מצפה לבואו של אדם זר אשר מחזיק בכוח גדול ובלתי ידוע שהשפעתו הינה הרת גורל לאזור כולו. השליט שולח את איש אמונו הלורד מורוגאן שהינו לוחם יוצא דופן, על מנת שזה יחכה לזר במקום שבו הוא אמור להופיע בשעה שנקבעה מראש, כשמשימתו של הלוחם היא להביא את הזר בשלום אל השליט ולהגן עליו מכל משמר. אנשים רמי דרג מאותו אזור ששמעו על הגעתו הצפויה של הזר המסתורי, חפצים גם הם לגלות מי הוא אותו הזר ומה הוא כוחו העצום. לכן, הם פועלים נמרצות על מנת שיצליחו לשים את ידיהם עליו לפני שיגיע לשליט.

במקום אחר לגמרי, באי קטן, שקט ולא מתוייר במיוחד, מתגורר דריו עם אחיו אניל והוריו לקשמי וסרדאר. אחיו הצעיר של דריו, אניל הגיע לאי בצעירותו ואומץ ע”י לקשמי וסרדאר שהינו פרופסור למתמטיקה. טבחית המשפחה היא בשלנית נפלאה ודמות משעשעת (שהעלתה בפני חיוך בכמה וכמה הזדמנויות) שדואגת לספק לבני המשפחה מטעמים כיד המלך. האי הזה הינו אי בן זמננו, אך יחד עם זאת צורת החיים של התושבים בו היא ייחודית. כך למשל, מקום מגוריהם של התושבים הוא בקתות המכונות “צ’אי”, הם אינם עונדים שעון אלא משתמשים במונחים כמו שעת הקשת ושעת המים ויש להם שעון שמש שמתריע בפניהם את השעה. גם שפתם היא ייחודית לאי, ובתחום הטכנולוגיה הם דווקא מראים על התקדמות מפתיעה בנושאים מסויימים.
וכך לסירוגין, אנו נחשפים להתרחשויות בשני העולמות השונים האלו עד אשר מתקבלת תמונה ברורה החושפת את הקשר בין העולמות.

אז מי הוא אותו זר מסתורי שצפוי להגיע למאהג’ר? מהו אותו כוח עצום שהזר טומן בחובו? ואיך האי הקטן קשור לכל הסיפור? את כל התשובות תמצאו ב”מאהג’ר”.

כשהתחלתי לקרוא את הספר, לא ממש הצלחתי להבין את העלילה, וכל תוכן ההרצאות שהוצג בתחום המדעים והפיסיקה לא תרם ודי מנע מקריאתי לזרום. אבל הייתי מאוד סקרנית לגלות איך תתפתח העלילה ומה מסתתר מאחורי הגעתו של הזר המסתורי למאהג’ר, וככל שהתקדמתי בעלילה כך הדברים התבהרו אט אט ונראו לי יותר מובנים והקריאה בספר החלה לזרום יותר.
הספר מחולק לשלושה חלקים כשהחלק הראשון הוא הנרחב ביותר מבין השלושה. הספר כתוב בצורה רהוטה והרעיון בעלילה מאוד מקורי ומצא חן בעיני. כאמור, פחות התחברתי לכל הדיבורים הפילוסופיים, אבל סביר להניח שמי שמתעניין בתחום ימצא את נושא ההרצאות מעניין.
חובבי המדע הבדיוני והפנטזיה ייהנו מהספר מאוד, וגם כל מי שסקרן לגבי שאלת קיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ.

ואסיים עם משפט מתוך הספר שמאוד אהבתי: “את הניצחונות הגדולים ביותר שלי ניצחתי במלחמות שלא נלחמתי”.

395 עמודים
ספרי ניב הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...