יום שני, 29 ביולי 2024

קוצץ החוטים

קוצץ החוטים / מיכל לוי-שלו

זהו הספר השלישי בסדרת הספרים המצוינת בכיכובו של רב פקד שולי ברזני, חוקר היאחב"ל. למרות שמדובר בספר מתוך סדרה, אפשרי גם לקרוא אותו כספר יחיד, אבל אני ממש ממליצה לא לפספס גם את שני הספרים הקודמים. הפעם, שולי וצוותו חוקרים מקרה רצח שהתרחש במפעל קטן בחדרה. הנרצח הוא שי סימן טוב, עבריין שהיה אמור לשמש כעד מפתח בתיק חשוב של פשע מאורגן. שולי והצוות מנסים להתחקות אחר הרוצח. הם אוספים ראיות וחוקרים הן אנשים מהעולם התחתון והן את עובדי המפעל ובעליו.

מסתבר שרשימת אויביו של סימן טוב היא בלתי נגמרת. תוך כדי החקירה, שולי שקיבל החלטה לאחרונה להתנזר מנשים ולהתמקד בעבודה, מבין שלא בטוח שהוא יצליח לעמוד מאחורי ההחלטה שלו. הבעיה היא שכמו בעבר, גם הפעם חייו האישיים שוב מתערבבים עם אלו המקצועיים וכשחקירה ובין אישי נשזרים זה בזה, התוצאה עלולה להיות הרסנית. שולי כבר למד זאת בעבר על בשרו ובכל זאת לעיתים הרגש/יצר גובר על ההיגיון. אז מי רצח את שי סימן טוב ולמה? ומה יקרה לשולי בחייו האישיים? את התשובות לכך תמצאו בספר המרתק: "קוצץ החוטים"!

מאוד נהניתי מהספר אשר כמו קודמיו היה מאוד מעניין, קולח ומהנה. היה בו מתח, מעט רומנטיקה וגם רגעים משעשעים. אהבתי את ההתפתחויות בעלילה שיצרו סיפור טוב ששמר על עניין לכל אורכו. למעשה, נהניתי מהספר ממש עד המשפט האחרון שגרם לי לסיים את הספר עם חיוך. מודה שהצלחתי לנחש חלק מהחשיפות בעלילה, אך הדבר לא פגם מההנאה שלי מהספר. 

דמותו של שולי רחוקה משלמות. יש לו פגמים וזה מה שהופך אותו לאנושי. למרות מגרעותיו הוא חוקר מנוסה ועיקש שהולך אחר האמת בלי לעשות הנחות לעצמו ולצוות שלו. אגב צוות, אני מאוד אוהבת את הקבוצה המגובשת שנוצרה ביאחב"ל. כמו כן, ישנן דמויות שהוסיפו רבות לעלילה. כמו דוני הפרועה שנתנה פייט של ממש לשולי והיוותה מעין תמונת מראה עבורו, לטוב ולרע. והאחיות רעיה ומינה, מבעלות המפעל אשר שולי המציא להן כינויים משעשעים והסצנות איתן סיפקו אתנחתא קומית מהחקירה. אני ממש נהניתי ועל כן ממליצה מאוד על הספר! 

331 עמודים
עורכת הספר: תמר ביאליק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024



יום חמישי, 25 ביולי 2024

ברגע אחד

ברגע אחד / סוזן רדפרן

זהו סיפור על קבוצת אנשים שיצאה לנפוש וברגע אחד חייהם התפרקו לרסיסים. כשפין מילר בת ה- 16 נסעה להרים עם חברתה הטובה, משפחתה וחבריהם שהיו כמו משפחה, היא לא תיארה לעצמה את מה שיקרה להם בדרך. למעשה, אף אחד לא היה יכול להעלות על הדעת שהבילוי יהפוך לחלום בלהות. זה היה אמור להיות יום מקסים וגדוש בחוויות אבל תאונה קטלנית טורפת את הקלפים ומאותו הרגע דבר כבר לא יישאר כשהיה. בעקבות התאונה, הנוכחים מצאו את עצמם לכודים במזג אויר קודר ומסוכן ובלי היכולת להזעיק עזרה ממקום הימצאם. 

פין, מנקודת תצפית ייחודית ובלתי רגילה חושפת את השעות הקשות שלאחר התאונה, את אלו שלא שרדו ואת אלו שניסו לשרוד בכל מחיר. גם לאחר שהשורדים שבים הביתה עם סיפור הישרדותם כשלכל אחד מהם נקודת מבט שונה על ההתרחשות, הפצעים אמנם התחילו להחלים, אבל הנפש ממשיכה לרעוש ולגעוש. פחד, חרדה, אשמה, כעס, חרטה, בושה ונקיפות מצפון אלה הם חלק מהתחושות ומנעד הרגשות שילוו את המעורבים בתאונה. 

מה בדיוק התרחש ביום הגורלי? את התשובה לכך תמצאו בספר המרתק: "ברגע אחד"!

הספר היה מצוין בעיני ומאוד נוגע ללב. שם הספר מצליח לשקף היטב את המתרחש בספר שבו חייהם של כל הנוכחים בתאונה השתנו בפתאומיות מחרידה לעד. התקציר לא חושף הרבה על המתרחש, מה שהיה טוב לדעתי היות וככה ההתפתחויות תופסות את הקורא בהפתעה. הספר היה מרתק, סוחף באנושיותו, הפרקים קצרים והכתיבה מאוד קולחת. הספר מדבר על החלמה ואובדן והוא גם מעלה שאלות מורכבות על טבע האדם, על התנהגות של אדם בעת מצוקה ובחירותיו הרות הגורל. 

נקודת מבטה של פין על האירועים הועברה בצורה נפלאה, רגישה וכנה. דמותה הייתה מקסימה בעיני ורוחב ליבה גרם לי להעריץ אותה. דמות נוספת שמאוד אהבתי הייתה זו של מו, חברתה הטובה של פין אשר הצטרפה לטיול למרות שאמה הייתה מאוד חרדתית לגביה והתקשתה לאפשר לה לצאת מחוץ לטווח השגחתה. מו התגלתה כנערה מקסימה, אכפתית ורגישה, כמו פין, גם היא הייתה מאוד בוגרת לגילה והחברות שהייתה לה עם פין נגעה ללב. אני ממש אהבתי את הספר ולכן ממליצה עליו בחום!

345 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024

יום ראשון, 21 ביולי 2024

אנג'ליק

אנג'ליק / גיום מוסו

תכירו את מטיאס טייפר. הוא מאושפז בבית חולים לאחר התקף לב, מנסה לנוח ולמנוחתו מפריעה לואיז, סטודנטית צעירה שמנגנת בצ'לו עבור החולים בהתנדבות. מטיאס מנסה לסלק את לואיז מחדרו אך זו ממאנת לעזוב. כשמתברר לה שהוא שוטר, היא מבקשת ממנו שיעזור לה לגלות את האמת מאחורי מותה של אמה, מי שהייתה פרימה בלרינה מצליחה ומזה זמן רב ירדה מגדולתה.

מטיאס תחילה מסרב. הוא טיפוס קשה, ממורמר וחסר סבלנות. אבל הוא משתכנע לעזור, במיוחד מאחר ואחרי בירור קצר הבין כי במקרה מות האם של לואיז רב הנסתר על הגלוי וזה מסקרן אותו ומעורר את חושי השוטר שבו שלמעשה היו רדומים מאחר והוא עזב את עבודתו. 

כך מתחיל מסעם אל עבר האמת. מסע אשר בו הן מטיאס והן לואיז נחשפים וחושפים אמיתות שונות ומשונות. חקירה אחת יוצרת שרשרת של גילויים ותפניות. אז מה באמת קרה לאמה של לואיז? מה הסיפור של מטיאס? ומי היא אנג'ליק שעל שמה נקרא הספר? את התשובות לכך תמצאו במותחן הפסיכולוגי התוסס: "אנג'ליק"!

אני מאוד אוהבת את ספריו של גיום מוסו ונהניתי מהספר הנוכחי. כתיבתו נפלאה, ממגנטת, קולחת וקריאה להפליא. הספר היה קצר וקולע. יש בו עלילה מעניינת וקצבית שאין בה רגע דל והיא גדושה בהתפתחויות ותפניות מעניינות. לכאורה, עושה רושם שהכול כבר ידוע, אבל אל תשכחו שיש לכם פה עסק עם גיום מוסו, כך שתסמכו עליו שהוא יצליח להפתיע אתכם. קריאה מהנה ומפותלת שתהייה לכם! 

219 עמודים
מצרפתית: גיא קמפינסקי
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

יום חמישי, 18 ביולי 2024

כעבור עשרים שנה

כעבור עשרים שנה / צ'רלי דונלי

תכירו את אייברי מייסון. היא מגישת התוכנית הפופולרית "אירועים אמריקאיים" ויודעת בדיוק מה הצופים בבית אוהבים. התחקירים שלה סוחפים את צופיה והיא כבר להוטה למצוא את האייטם המצליח הבא. לכן, כשהיא שומעת על אישה בשם ויקטוריה פורד אשר נספתה באסון התאומים לפני שני עשורים וגם הייתה חשודה ברצח מאהבה בחודשים שלפני מותה, היא מבינה שיש לה כאן חומר מוצלח לשידור.

אייברי נפגשת עם אחותה של המנוחה שמשמיעה לה הודעות מהמענה הקולי שויקטוריה השאירה זמן קצר לפני מותה ובהם היא טוענת נחרצות לחפותה. זה מביא אותה לחקור לעומק את תיק הרצח דאז שנסגר עם מותה של ויקטוריה. לשם כך, היא יוצרת קשר עם וולט ג'נקינס, מי שניהל בזמנו את החקירה ובינתיים הספיק לעזוב את המשטרה, לעבוד עם האף. בי. איי ואף לפרוש בבושת פנים. יחדיו, הם נוברים בתיק הרצח ומנסים להבין אם ישנם אי סדרים בראיות. 

אבל אייברי לא פועלת אך ורק למען איסוף חומר עבור תוכניתה. יש לה כוונות אחרות ותוכניות נסתרות שהיא רוצה להוציא אל הפועל וזה קשור בחיים שהיו לה עד לפני שלוש שנים, כשהיא הייתה בשלב אחר בחייה ואפילו נקראה בשם אחר. מהו סודה? מה באמת התרחש בתיק הרצח שנגנז בשל מות החשודה? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה ממש מעניין, מותח לסירוגין, מתוחכם ביותר וגדוש בתפניות מרתקות במיוחד. העלילה הייתה סוחפת לכל אורכה, קצבית וקולחת גם כשחושבים שכל הקלפים על השולחן מגלים בסופו של דבר כי לא הכול הוא כפי שנראה. אהבתי את ההתפתחויות המפתיעות, את מהלך העבודה המשותפת בין אייברי ווולט שלצד שיתוף הפעולה התנהלו גם באג'נדה פרטית שלרוב לא חפפה עם זו המשותפת. מה שהפך את הסיפור ליותר מעניין ומסקרן. מומלץ בהחלט! 

422 עמודים
מאנגלית: יסמין קלין
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2024

יום ראשון, 14 ביולי 2024

אהבת חיי

אהבת חיי / רוזי וולש

תכירו את אמה. היא ביולוגית ימית הנשואה לליאו ואמא לילדה קטנה בשם רובי. כשאמה מתמודדת מול מחלה קשה, ליאו שעוסק בכתיבת הספדים מתחיל לתכנן בעל כורחו את ההספד העתידי לאשתו האהובה. וזה מביא אותו לחפור לעומק בחיי אשתו על מנת שההספד יתאר היטב את האישה שהוא כה אוהב. הוא רק לא תיאר לעצמו שהוא הולך לגלות חלק משמעותי באמה שהוא כלל לא הכיר.

לאמה יש עבר שאותו היא דאגה למחוק לגמרי. היא אפילו הרחיקה לעשות ואף שינתה את שמה, כך, שליאו כלל לא מכיר את השם הקודם שלה. אמה טוענת כי היא באמת לא התכוונה להסתיר מליאו סודות בכוונת זדון. היא אוהבת אותו בכל ליבה ורק נמנעה מלפגוע בו עם חשיפת סודה. אבל כעת, כשליאו הבין שישנו סוד הוא לא מתכוון לעצור עד שיחשוף אותו במלואו. 

מהו סודה של אמה ואיך הגילוי המטלטל ישפיע על כל המעורבים? תקראו את הספר ותגלו!

ממש אהבתי את הספר ששילב בתוכו גם מותחן פסיכולוגי וגם רומן משפחתי עדין ונוגע. העלילה הנהדרת הזו הייתה סוחפת לכל אורכה ונהניתי מפיתוליה והתפתחויותיה הרבות אשר יצרו עניין רב בעלילה שלעיתים הייתה די מתעתעת. יש לא מעט גילויים וחשיפות מעניינים, וגם אם לרוב ניחשתי איך הסיפור יתפתח, אין הדבר פגם בהנאה הרבה שלי מהספר.

דמותה של אמה מרתקת ומורכבת. מצד אחד, היא מצטיירת כמי שמאוד אוהבת ומעריצה את משפחתה. ומצד שני, המעשים שלה מעוררים תהיות לגבי רגשותיה האמיתיים. רק תוך כדי הקריאה אנו נחשפים לטיבה האמיתי. זהו הספר הראשון של הסופרת שאני קוראת ומקווה שיתורגמו ספרים נוספים שלה כי היא כותבת נפלא. ממש התלהבתי מהספר הזה ועל כן ממליצה עליו בחום! 

345 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

יום שבת, 6 ביולי 2024

מלון ההתחלות החדשות

מלון ההתחלות החדשות / אלין הילדרברנד

תכירו את ליזבט קיטון, תושבת האי ננטקט אשר עד לפני שנה עבדה במסעדה מצליחה לצד בן זוגה ב-15 שנים האחרונות. אבל לפני שנה ליזבט נפרדה מהחבר שבגד בה וחיפשה עבודה חדשה שתאפשר לה התחלה חדשה ומבטיחה. היא אכן מצאה את מבוקשה במלון ננטקט שנפתח מחדש אחרי שנים שבהן עמד נטוש. הבעלים החדש של המלון, איש עשיר מלונדון, ממנה את ליזבט למנהלת הכללית שלו והוא נחוש להפוך אותו למלון הכי טוב שיש.
 
השאיפה של בעל המלון היא כי משפיענית אינסטגרם מסתורית הקוראת לעצמה שלי קרפנטר ומפרסמת חוות דעת על מלונות מסביב לעולם, תזכה את המלון ב-5 מפתחות מנצנצים שמשמעותם היא דירוג של 5 כוכבים שאותו אגב היא לא נתנה עד כה לאף מלון. ליזבט מתכוונת לעשות את הכול בכדי להפוך את המלון לסיפור הצלחה. משימה מורכבת, במיוחד מאחר ולמלון יש עבר אפל ובו בשנת 1922 חדרנית צעירה בשל גרייס הדלי נספתה בשריפה שפרצה במלון. יש הטוענים כי נשמתה המיוסרת מעולם לא עזבה את המלון. 

מה קרה לגרייס הדלי? והאם מלון ננטקט יקבל את תשומת הלב שכולם מקווים לה? תקראו את הספר ותגלו! 

הספר היה ממש חמוד בעיני. זהו ספר שתרצו לקחת אתכם לחופשה הקרובה. הוא מהנה, קייצי, כייפי ומאוד קולח. כמו כן, הוא גדוש בדמויות שונות ומגוונות, כשלכל דמות סיפור אישי שמתגלה תוך כדי התקדמות העלילה. יש בעלילה רומנטיקה, נגיעה בעל טבעי לא מוגזמת ובטוב טעם, סיפורים על התחלות חדשות והזדמנות שנייה. יש בסיפור גם סודות כמו המסתורין אשר אופף את דמותה של מבקרת המלונות עם השם הבדוי: שלי קרפנטר. 

חיבתה העצומה של הסופרת לאי ננטקט ממש מורגשת לאורך כל הספר. לכן, עם סיום הסיפור, יחכה לכם נספח בשם "הספר הכחול", אותו מדריך לאי ננטקט שדמותה של ליזבט כתבה עבור אורחי המלון. אז אולי לא באמת תוכלו לנפוש במלון ננטקט הדמיוני. אבל בהחלט תוכלו להכיר לעומק את ננטקט מבעד לעיניה של הסופרת שממליצה על מקומות לינה, בילוי, מסעדות ושלל פעילויות. קריאה מהנה! 

384 עמודים
מאנגלית: תום פררו
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...