יום שישי, 8 בינואר 2021

האישה בתא מספר 10 / רות וייר


                                                                  
לורה בלקלוק המכונה לו היא כתבת תיירות המועסקת בעשור האחרון בחברת “וולוסיטי”. היא כבר חולמת על הרגע שבו תינתן לה ההזדמנות להוכיח את עצמה בתפקידה ולקבל את הקידום שלו היא כבר מחכה תקופה ארוכה. לכן, כשהבוסית שלה נאלצת להיעדר מסיקור של הפלגת הבכורה של ספינת הבוטיק המפוארת והיוקרתית “אאורורה”, לו מקבלת סוף סוף את ההזדמנות שלה חיכתה.

למזלה הרע, ימים ספורים לפני ההפלגה המיוחלת, היא נשדדת בביתה על ידי גבר רעול פנים וחווה אירוע טראומטי שבמהלכו אף נפצעת בפניה. לו הנסערת מחליטה להתגבר על תחושת העצבנות והפחד שמלווים אותה מיום השוד, והיא בכל זאת יוצאת להפלגה על חשבון העבודה בספינת הבוטיק המפוארת, הפלגה שעתידה להימשך שבוע ימים, ואם לו תסקור את האירוע כנדרש ותעמוד בהצלחה במשימה, הסיכוי שלה לקידום יגדל.

לפני ההפלגה, לו מגיעה לביתו של בן זוגה בשביל לראות אותו לפני שהיא עוזבת למשך שבוע, המפגש שלהם לא עולה יפה וכשהיא עוזבת, לו בכלל לא בטוחה אם הם עדיין יישארו ביחד עם שובה.

כשלו מגיעה לנמל ונכנסת לספינת התענוגות, היא מופתעת מגודלה הקטן של הספינה, אך מאוד מתרשמת מהפאר הרב שבה. לו מנסה להתקרב לשאר האורחים בספינה שכולם עיתונאים שהוזמנו לחוות את דעתם על החוויה האקסקלוסיבית שיעברו. אך, לאור מצבה הנפשי הרגיש בשל הפריצה בביתה, היא מתקשה במשימה, חווה התקפי חרדה ושותה אלכוהול בכדי להירגע.

לאחר ארוחת הערב, בעת ששהתה בשעת לילה מאוחרת בתא המפואר אותו קיבלה, תא מספר 9, לו שמעה מכיוון המרפסת קול חזק של חבטה של דבר כלשהו שהושלך למים. היא נבהלה וזינקה למרפסת בכדי לראות במה מדובר, לשבריר שנייה נדמה היה לה שהיא רואה בתוך המים השחורים יד של אישה, אך היא לא הייתה בטוחה בכך. במיוחד לאור העובדה שקודם לכן, לו דאגה לרוקן את המיני בר בחדר ולשתות את כולו. אך, היא הייתה בטוחה בדבר אחד…במעקה של המרפסת הצמודה למרפסת שלה, היה כתם של מה שנראה כדם. וזה הביא אותה למסקנה החד משמעית שמה שנזרק לתוך המים הוא גופה של האישה מתא מספר 10, אישה שאותה ראתה שעות לפני כן וממנה היא השאילה מסקרה ששכחה להביא עמה.

כשלו מדווחת בהיסטריה לצוות הספינה על מה שהתרחש, היא המומה לשמוע ולאחר מכן גם לראות כי תא מספר 10 ריק ואינו מאוכלס וכי אף אורח לא שהה בו משום שהאדם שהיה אמור להפליג עמם ולשהות באותו התא, ביטל את הגעתו ברגע האחרון.

אז אם תא מספר 10 אינו בשימוש, אז מי הייתה אותה אישה שלו ראתה ואף השאילה ממנה מסקרה? האם לו הזתה את המפגש עמה? ומה לגבי הגופה שהושלכה מהמרפסת? לו בטוחה במה שראתה, האמנם?

ככל שהשעות נוקפות, החששות והפחדים של לו רק הולכים ומעמיקים. בהתחלה היא חשבה שבניגוד לביתה שבו היא נשדדה, כאן על הספינה היא הכי מוגנת שיש כי אף אחד מבחוץ לא יכול להיכנס לספינה, הרי הם באמצע הים. אבל האם מי שנמצא על הספינה לא צריך להדאיג אותה לאור סימן הדם על מעקה המרפסת השכנה והאישה שנעלמה כאילו בלעה אותה האדמה?

לו מרגישה שאין לה על מי לסמוך, אף אחד לא מאמין לדבריה ומבחינתה, כל יתר האורחים וצוות הספינה חשודים.

אבל השאלה הגדולה היא האם מה שהיא טוענת ששמעה וראתה אכן התרחש או שמא האלכוהול גרם לה לדמיין את הכל? גם לו כבר לא הייתה בטוחה מה היא התשובה הנכונה.

איזה ספר נהדר! העלילה תפסה אותי כבר בתחילתה והיה ממש קשה להתנתק מהספר. האווירה שבו מאוד מותחת, קלאוסטרופובית, לעיתים גם מפחידה ונותנת תחושה של צפייה בסרט אימה. הכתיבה סוחפת ומרתקת והגילויים מפתיעים ומסעירים.

שורה תחתונה: מותחן משובח באווירה קלאוסטרופובית שתגרום לכם לשקול בשנית את האפשרות להפליג בספינת תענוגות שעל סיפונה הכל יכול לקרות.

ספר מומלץ שאתם לא רוצים לפספס!

347 עמודים
תרגום: יסמין קלין
מודן הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...