יום שבת, 9 בינואר 2021

תעתועי אהבה / שיה לירן-מלכין


הספר מורכב מ-15 סיפורים קצרים המציגים בפנינו, כל סיפור בדרכו, את נקודות מבטן של נשים בכל מיני סיטואציות והיבטים של החיים, כשהמכנה המשותף של כולם הוא האהבה. אך, לצד רגשות האהבה כל סיפור מכיל גם מגוון רחב של תחושות כמו חרדה, עצב, קנאה, אובססיה, חשש, אי ודאות, חרטה, אובדן ומוות. האהבה היא אכן המכנה המשותף של כל הסיפורים, אך כמו שם שירו של אריק איינשטיין ז”ל: “האהבה פנים רבות לה”

בכל אחד מחמישה עשר הסיפורים, דמות הגיבורה שבמרכזם היא אישה אשר בכל סיפור נמצאת בשלב שונה בחייה. בסיפור אחד היא מעלה זיכרונות על העבר ומתרפקת עליהם. בסיפור אחר, זיכרונותיה דווקא מעלים בה תרעומת. וכך, כל סיפור וסיפור חושף בפנינו את חייה של האישה שבמרכזו, קורותיה והשפעתו של הגבר שנכח באותה העת בחייה, על אישיותה, חוויותיהם המשותפות והתובנות שבאו בעקבותיהן.

חלק נרחב מהסיפורים מתרחשים בארה”ב והאישה שבמרכזם היא במקור מישראל. בהקדמה המופיעה בספר, הכותבת סיפרה כי הסיפור הראשון והסיפור האחרון בספר הינם סיפורים אוטוביוגרפיים ביסודם, אך לא מדובר במתכונת של סוגת הזיכרונות.

כל אחד מהסיפורים בספר כתובים היטב ונקראו בסקרנות ובעניין רב. גם מאוד אהבתי את כריכת הספר שסקרנה אותי מהמבט הראשון.

187 עמודים
הוצאת אוריון ספרים
שנת הוצאה: 2019

                                                                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...