יום שבת, 9 בינואר 2021

משחק על הזמן / גיום מוסו


זהו ספרו הראשון של גיום מוסו שתורגם לעברית, ומאחר ומאוד אהבתי ספרים אחרים שלו, החלטתי לקרוא גם את זה. נותר לי עוד ספר אחד בשביל להשלים את כל ספריו שתורגמו לעברית, וסביר להניח שאקרא גם אותו בקרוב.

במרכזה של העלילה נמצא אליוט. השנה היא 2006 ואליוט בן ה-60 הוא רופא מוכשר ומוערך. יש לו חבר טוב בשם מאט אותו הכיר כששניהם היו צעירים, ויש לו בת בגיל 20 אותה גידל בכוחות עצמו. לפני 30 שנה, אליוט איבד את אילנה, האישה היחידה שאהב בחייו. כשניתנת לו ההזדמנות לשוב 30 שנה אחורה, הוא נחוש בדעתו לנסות ולשנות את העבר, לשוב לראות את אהובתו ולקרוא תיגר על הגורל.

בשנת 1976, אליוט הוא רופא צעיר עם עתיד מזהיר לפניו, הוא בן 30 ונמצא במערכת יחסים עם אישה ממוצא ברזילאי בשם אילנה אותה הוא אוהב בכל ליבו. יש לו חבר טוב בשם מאט שבו הוא רואה את אחד מהאנשים הכי קרובים אליו. יום אחד, מופיע בפני אליוט גבר בן 60 שפניו נראו לו מוכרים. הגבר המבוגר טוען בפני אליוט כי הוא בעצם אליוט מהעתיד, הוא בעוד 30 שנה. אליוט כמובן בטוח שמדובר באדם מעורער בנפשו ולא מאמין למילה מדבריו ההזויים. אבל אליוט בן ה- 60 שעשה את הלא יאומן וחזר לעבר, 30 שנה אחורה, לא מתכוון לוותר על ההזדמנות הנדירה שניתנה לו, והוא יעשה הכל בכדי לשכנע את אליוט הצעיר באמיתות דבריו לשם השגת מטרותיו.

הספר מדבר על גורלו של האדם. אם הייתה לכם אפשרות לחזור בזמן ולשנות משהו בדרך שבא חייתם ובכך להשפיע ולשנות את העתיד, את הגורל, מה הייתם משנים? האם זה באמת אפשרי לשנות את הגורל? באילו תנאים ובאיזה מחיר? אלה הן השאלות שאליוט שאל את עצמו ובפעולותיו הוא עמד לקבל את כל התשובות עליהן.

כמו כל ספריו של גיום מוסו, גם הספר הזה כתוב היטב, בצורה מסקרנת ומרתקת. אמנם לקח לי מספר פרקים בכדי להישאב לעלילה, אבל ברגע שזה קרה, היה קשה להפסיק ולקרוא. קצת חששתי שהפעם נושא העל טבעי יתפוס חלק נרחב בעלילה וימנע ממני ליהנות ממנה. אבל לשמחתי, הספר מצא חן בעיני למרות ודווקא בזכות נושא העל טבעי שהציג נושא מסתורי ומעניין ורקם סיפור יפה ומיוחד.

שורה תחתונה: גיוס מוסו כותב על גורל ומשלב במיומנות את נושא העל טבעי בצורה הכי טבעית שיש!

311 עמודים
תרגום: רמה אילון
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2007

                                                                     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...