יום שבת, 9 בינואר 2021

תעתוע / קולין הובר


                                                                       
העלילה מספרת את סיפורה של לואן אשלי, סופרת שלא ממש מצליחה להתפרנס ממקצועה. ספריה לא זוכים להצלחה מזהירה ובשנה האחרונה, בשל טיפול באמה שחלתה במחלה סופנית, היא לא מצאה זמן על מנת להמשיך ולכתוב.
לכן, כשהסוכן שלה מבשר לה את עבודת כתיבה אפשרית, היא מגיעה למשרדו בכדי לגלות במה מדובר. הצעת העבודה מגיעה מאדם בשם ג’רמי קרופורד שאשתו וריטי, סופרת מוכרת ומוערכת שהוציאה סדרה של 6 ספרים מצליחים, מרותקת למיטתה ואינה יכולה להמשיך ולכתוב את 3 הספרים הנותרים בסדרה, וללואן הוצע להמשיך ולכתוב במקומה את הספרים הנותרים.

הרעיון לא מלהיב את לואן במיוחד, אך לאור מצוקתה הכספית היא מקבלת עליה את העבודה ועוברת להתגורר בביתו של ג’רמי על מנת שתוכל להשתמש בחדר העבודה העמוס של אשתו ולאסוף את כל המידע שלו היא זקוקה על מנת להשלים את סדרת ספריה של וריטי.
כוונתה של לואן היה להישאר בבית מספר ימים מועטים, אך ככל שהימים חלפו היא התחילה להרגיש יותר ויותר בנוח עם ג’רמי, מה גם שאי הסדר ששרר בחדר העבודה של וריטי גרם לה לשעות עבודה רבות. אבל מה שבמיוחד משך את תשומת ליבה היה כתב יד של וריטי שכתבה אוטוביוגרפיה על חייה עם ג’רמי שבו גוללה את סיפור אהבתם, מערכת היחסים הסוערת והפרובוקטיבית ביניהם, הקשר עם בנותיהם התאומות ועם בנם הקטן ועוד התרחשויות מסמרות שיער.

לואן לא הצליחה להפסיק ולקרוא את האוטוביוגרפיה של וריטי. כל מה שקראה שם גרם לה לחרדה ולסערת רגשות, והיא ידעה שאם תיידע את ג’רמי בקיומו של כתב יד זה היא תרסק את חייו ותגרום לו להבין שכל מה שהאמין בו הוא שקר אחד גדול. מה גם, שג’רמי חווה שיברון לב ואבל מזעזעים ואין לדעת איך יגיב לגילויים חדשים ומזעזעים כמו אלה שכתובים באוטוביוגרפיה של אשתו שעל פי כל מה שכתבה, היא מצטיירת כאדם שונה לגמרי מהאישה שג’רמי חשב שהיא.

כשלואן מתחילה להימשך יותר ויותר לג’רמי, כך גובר הרצון שלה לחשוף בפניו את האוטוביוגרפיה של וריטי על מנת שיכיר את אופייה האמיתי ולא ימשיך להיות עיוור לאמת המרה.
במקביל, אירועים שונים ומשונים בבית, מערערים את בטחונה של לואן וגורמים לה לחשש ופחד וחרדתה הולכת ומעמיקה.

מה הם אותם אירועים אשר מפרים את השלווה בביתו של ג’רמי? מה כתבה וריטי באוטוביוגרפיה שלה שזעזע כל כך את לואן? האם היא תשתף את ג’רמי בגילויים?

את כל התשובות לשאלות תמצאו במותחן הסוחף והמתעתע: “תעתוע”!

איזה ספר מעולה! כל כך נהניתי מהעלילה המסחררת וחסרת המעצורים הזו! נסחפתי בעלילה כבר עם תחילתה ולא יכולתי להפסיק לקרוא את הספר עד שהגעתי לסופו. הכתיבה נהדרת והסיפור מטלטל, מפתיע, סוחף ועוצמתי. אין רגע משעמם אחד, רף המתח רק הולך וגובר וגורם לאדרנלין להרקיע שחקים.
קולין הובר התעלתה על עצמה וכתבה ספר שונה מכל מה שכתבה עד כה. היא לקחה הימור וזכתה בכל הקופה כי הספר הזה הוא פשוט נהדר ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו.

שורה תחתונה: תעתוע של קולין הובר הוא מותחן משובח ומצמרר אז רוצו לקרוא אותו מהר!

269 עמודים
מאנגלית: נעמה תורן
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...