יום שבת, 9 בינואר 2021

איטלקית למתחילים / קריסטין הרמל


                                                                        
העלילה מספרת את סיפורה של קט קונלי, רווקה מניו יורק בת 34 שטרם הצליחה למצוא את האחד עמו תרצה להקים משפחה. היא נפרדה לאחרונה מבן זוגה האחרון כי הרגישה שהוא לא האחד עבורה, ויצאה לדייט שנראה תחילה מבטיח אך הסתיים במפח נפש.

כשאחותה הקטנה מתחתנת, היא עוברת חוויה לא נעימה ומשפילה במהלך הטקס, והאירוע שהיה קצת ביזארי הביא אותה לתובנה שהיא חייבת להביא לשינוי מהותי בחייה החדגוניים. על כן, היא מחליטה לקחת לראשונה חופש ממקום עבודתה ולטוס למשך ארבעה שבועות לרומא, העיר הקסומה שבה היא ביקרה לפני 13 שנה ושם היא פגשה בפרנצ’סקו, הגבר היחיד שהצליח להרעיד את האדמה מתחת לרגליה ולגרום לליבה להחסיר פעימה. היא התגעגעה לתחושה הזו וקיוותה שבמפגש המחודש ביניהם, רגשות העבר יתעוררו לחיים. אבל, לאחר הפגישה המחודשת היא חווה אכזבה מרה ומגלה עד כמה פרנצ’סקו הוא אינו הגבר שחשבה שהוא.

קט מוצאת את עצמה מסתובבת ברחובותיה של רומא עם מזוודה גדולה ובלי אף אחד שאליו תוכל לפנות. ובכל זאת, היא מחליטה להישאר ברומא, העיר שהיא כה אוהבת ופשוט להסתדר איכשהו. בין שיטוטיה בסמטאות הרבות של רומא, היא פוגשת במלצרית היסטרית שמסכימה להשכיר לה חדר קטנטן ומחתימה אותה על חוזה שכירות הזוי במיוחד, ובבחור יפה תואר, בעל מסעדה בשם “פינוקיו” המושיט לה עזרה ביותר מהזדמנות אחת, ומשום מה הוא קורא לה “הנסיכה אן” והיא לא מבינה למה ומדוע.

השהות ברומא מטלטלת את חייה, מפגישה אותה עם אנשים חדשים ומרתקים, והיא חווה הרפתקאות שלא הייתה מעזה לחוות אם הייתה בניו יורק במסגרת חייה חסרי הייחוד. שהותה ברומא גם מאפשרת לה להתמודד עם פצעי העבר שהעיקו על ליבה לאורך השנים , וגם להגיע להחלטה האם כדאי להעז לחלום ולקחת סיכונים או להמשיך בדרך קבועה ומתוכננת מראש בלי הפתעות?

לאיזו מסקנה תגיע קט? אילו חוויות חיכו לה ברומא? את זה תוכלו לגלות בספר המקסים “איטלקית למתחילים”!

איזה יופי של ספר! הכתיבה מעולה והקריאה מאוד זרמה לי. העלילה נהדרת, קלילה וממש כייפית ומביאה המון תיאורים נפלאים מהמראות המרתקים של רומא, המקומות הכי פופולריים לתיירים, אך גם את הפנינים הנסתרות שחושפות את רומא במלוא הדרה, רומא האותנטית ועוצרת הנשימה.

נהניתי להיזכר תוך כדי הקריאה במקומות המדהימים שבהם ביקרתי ברומא. כמו כן, הבנתי עד כמה שעוד נותר לי לגלות את רומא מאחר ובביקור אחד לא ניתן להספיק ולחוות הכל.

קריסטין הרמל לוקחת אותנו למסע יפהפה ברומא! הסופרת קיבלה את ההשראה לכתיבת הספר בעקבות טיול שלה בעיר, ולדעתי, היא הצליחה להעביר בצורה נהדרת את המראות, הצבעים והריחות של רומא הקסומה. אני מאוד אוהבת את סגנון הכתיבה שלה, לכן, מאוד שמחתי כשיצא עוד ספר שלה מתורגם לעברית. הספרים שלה תמיד מצליחים לרגש ולהעלות חיוך על הפנים והדמויות בהם מעוררות חיבה רבה.

שורה תחתונה: כל הדרכים מובילות לרומא, גם הדרך לחשיפת האמת

281 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הכורסא הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...