יום שבת, 9 בינואר 2021

הבחירה / ניקולס ספארקס


הספר אמנם תורגם לעברית לפני עשור, אך רק כעת קראתי אותו. מסתבר שבשנת 2016 יצא סרט המבוסס על הספר שזה כבר יכול להעיד על טיבו של הספר, אבל לא ראיתי את הסרט ובכך נחסכו ממני ספויילרים.

העלילה מספרת את סיפור אהבתם של טראביס וגבי, סיפור שבו הקורא נחשף לתהליך ההיכרות של השניים ומלווה אותם ברגעים קסומים ומאושרים בחייהם. אך, האושר הרב נקטע וקשה לדעת איך סיפור אהבתם הולך להסתיים.

טראביס פארקר התגורר במשך כל חייו בעיירה קטנה בצפון קרוליינה. את סופי השבוע הוא מבלה בחברת שלושת חבריו הטובים ונשותיהם. את אותם חברים טראביס מכיר כבר שנים רבות עוד מימי בית הספר. בניגוד לחבריו, טראביס עוד לא מצא את האישה שתגרום לו לשלוף את הטבעת ולשנות את חייו מלאי ההרפתקאות, בין אם מדובר בספורט אתגרי או בטיוליו מסביב לעולם.

אבל הכל משתנה כאשר עוברת להתגורר בבית השכן בחורה צעירה, מרשימה ויפה בשם גבי. גבי הגיע לעיירה הקטנה בכדי להיות קרובה לבן זוגה ב-4 שנים האחרונות. היא מצאה עבודה כעוזרת רופא בבית החולים בעיירה וחולמת על הרגע שבו סוף סוף תקבל הצעת נישואין מבן זוגה שמשום מה מתמהמה להציע לה.

המפגש הראשון בין טראביס וגבי לא עולה יפה בגלל אי הבנה מצדה של גבי. אך מאחר והשניים הם כעת שכנים הגרים זה בסמוך לזו, מפגש נוסף ביניהם הוא בלתי נמנע. והם אכן שבים להיפגש וככל שהם מכירים יותר אחד את השני, כך הרגשות שלהם זה כלפי זו גוברים. אבל הבעיה היא שבעוד טראביס הוא רווק בלי מחויבות, גבי כאמור נמצאת במערכת יחסים לא קצרה והיא מוצאת את עצמה בצומת דרכים שבה עליה להכריע איך היא רוצה להמשיך את חייה. האם להישאר במערכת היחסים המונוטונית שבה היא נמצאת, או אולי דווקא לתת סיכוי לקשר חדש עם הגבר שהרעיד את ליבה, שאותו הכירה רק לפני ימים ספורים, קשר שיכול להיות שיצליח ויכול להיות שלא.

הספר מחולק לשני חלקים. חלקו הראשון מתייחס לשנת 1996 ומתאר את תחילת סיפור האהבה של טראביס וגבי והמשך התפתחות הקשר ביניהם, והחלק השני מתייחס לשנת 2007 ומספר על המצב שקטע את האושר בחייהם וטלטל את עולמם לגמרי.

כשקראתי את הספר חשבתי שמדובר בספר קליל ונחמד שמתאר סיפור אהבה מתוק וקיטשי בין שני צעירים שלמרות השוני ביניהם, מוצאים מכנה משותף ונהנים מהרגעים הקסומים שהם חולקים. אבל אז העלילה התפתחה לכיוון שבכלל לא צפיתי אותו, וכך, בשליש האחרון של הספר מצאתי את עצמי שקועה בעלילה ועם רצון עז לגלות איך היא תסתיים.

אם היו אומרים לי, כשהייתי בקריאתו של כמחצית מהספר, שאסיים אותו עם דמעות בעיניים, הייתי חושבת שעובדים עלי. אבל כן…הספר הצליח לרגש מאוד ולא היה ניתן להישאר אדישים לסיפור האהבה העצומה של הזוג הזה.

שורה תחתונה: סיפור אהבה שיודעים איך הוא מתחיל, אך לא איך יסתיים.

287 עמודים
תרגום: רותי ונעם אור
הוצאת מודן
שנת הוצאה: 2009

                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...