יום שבת, 9 בינואר 2021

נוסחת הנשיקה / הלן הוואנג


                                                                         
סטלה ליין היא אקונומטריקאית מוכשרת במקצועה. במקום עבודתה מאוד מרוצים ממנה והוצעו לה כבר מספר אפשרויות קידום, אך את כולם דחתה והעדיפה להישאר בתפקידה הנוכחי היות ותפקידים מתקדמים יותר יחייבו אותה לבוא במגע עם לקוחות, ובשביל סטלה זאת משימה כלל לא פשוטה היות והיא נמצאת על הרצף האוטיסטי. יש לה אספרגר, אוטיזם בתפקוד גבוה, מה שמונע ממנה להרגיש בנוח לתקשר עם אנשים זרים. היא לא אוהבת לחרוג מסדר היום הקבוע שלה אותו היא מתכננת בקפידה כל שעה ושעה ביום, מהבוקר ועד הערב. היא מאוד אוהבת את העבודה שלה ועל כן גם את סופי השבוע היא מעבירה במשרדה ועוסקת בתפקידה המספק.

אמה של סטלה לחצה על בתה להתחיל לצאת לדייטים ולהביא לה סוף סוף את הנכד לו היא כה מחכה. היא אפילו המליצה לה להיכנס לטינדר! אבל סטלה בת ה-30 נחרדת רק מהמחשבה על רגע הסקס עם בן זוג. הניסיונות המיניים המועטים שלה לא עלו יפה בלשון המעטה והשאירו אותה מבועתת ואחוזת אימה, ולכן, סטלה החליטה לשכור את שירותיו של נער ליווי על מנת שזה יספק לה את כל הכלים להם היא זקוקה בכדי להפוך לפרטנרית טובה ומנוסה בסקס.

ופה נכנס לתמונה מייקל, גבר ממוצא אסייתי שעובד בסופי השבוע כנער ליווי. מתברר שסטלה מאוד אוהבת סדרות קוריאניות והלוק האסייתי והמהפנט של מייקל שגרם לו להראות כמו כוכב דרמה קוריאנית, מאוד משך את תשומת ליבה. כשמייקל הגיע למפגש עם סטלה, הוא הופתע לגלות שמדובר באישה צעירה ומושכת ולא הבין מדוע מישהי כמוה זקוקה לנער ליווי. הוא היה רגיל ללקוחות הרבה יותר מבוגרות. מהר מאוד הוא הבין שסטלה שונה מכל לקוחה אחרת שלו.

המפגש המיני שלהם לא הסתיים כמצופה, ועל כן, סטלה הציעה למייקל לשכור את שירותיו לתקופה של מספר חודשים שבמהלכם יעזור לה להבין איך עליה להתנהג במערכת יחסים עם בן זוג עתידי. מייקל, אשר אביו עזב את הבית ונעלם מהשטח, היה זקוק לכסף בשביל לעזור לפרנסת המשפחה אשר מצבם הכלכלי החמיר לאחר מחלת אמו והצטברות חובות בית החולים. על כן, הוא קיבל את הצעתה של סטלה.

ככל שהשניים בילו זמן רב יותר יחדיו, כך הם למדו להכיר האחד את השנייה טוב יותר, הרגישו בנוח זה עם זו, עד שהיה קשה להבחין מה אמיתי ביניהם ומה לא.

הקושי והבלבול התחילו ברגע שגם הם כבר לא הצליחו להבחין בין האמת והשקר. שניהם שיחקו את המשחק בצורה מעולה, אבל מה יהיה כשהמשחק יגיע לסיומו וכל אחד מהם יחזור למציאות ולחייו הסטנדרטים?

סטלה, גיבורת הספר, היא דמות מקסימה וכובשת אשר מוכיחה כי יחד ולמרות הקשיים שבדרך, ניתן בהחלט להצליח במטרה שאדם מציב בפני עצמו. היא לא נותנת לעובדה שהיא אוטיסטית לנהל את חייה והיא רוצה להוכיח בעיקר לעצמה את ערכה. אהבתי מאוד את המסר הנהדר שהספר מעביר על הצורך לקבל את השונה.

מה שפחות אהבתי בספר היה התיאורים הארוטיים המפורטים שאותם לדעתי יכלו לתמצת או להפחית במינון.

ממליצה לא לדלג על דבריה של המחברת, הן בתחילת הספר והן בסופו. היא מספרת על הגילוי האישי שלה אודות תסמונת האספרגר. גילוי זה היווה את ההשראה שהביאה אותה לכתוב את סיפורה המתוק של סטלה ליין.

302 עמודים 
מאנגלית: ארז אשרוב
הוצאת כנרת, זמורה
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...