יום שבת, 9 בינואר 2021

מתוך האפלה / גרג הורביץ


                                                                    
אוואן סמוק, “האיש משומקום” הוא איש צללים שאליו פונים אנשים הזקוקים לעזרה נואשת ואין להם ממי לבקש אותה. אוואן נרתם לפתור את בעיותיהם בדרכו המיוחדת ובצורה יעילה ביותר, אף כי הוא פועל בדרך שאינו חוקית בעליל.

בספר זה, בחור מוגבל בשכלו שכל משפחתו נרצחה, יוצר קשר עם אוואן, וזה מחליט לעזור לו ולנטרל את מי שחיסל את משפחתו של אותו בחור. בפעולותיו, מתגלים הצדדים האנושיים והיפים שבדמותו הקשוחה של אוואן סמוק.

בצעירותו, אוואן התגורר בבית יתומים ולשמחתו (או לצערו) הועבר לבית אומנה וגדל אצל אדם בשם ג’ק. הדמות הכי קרובה עבורו לאב. אוואן גויס לפרויקט סודי ואפל בשם “פרויקט X”, פרויקט שבו היתומים שנבחרו וגויסו עברו אימונים קדחתניים ויועדו לביצוע של פעולות חיסול לפי ההוראות שנתנו להם. מי שהיה אחראי על הפרויקט הוא ג’ונתן בנט שכיום מכהן בתפקיד נשיא ארצות הברית.

אוואן ביצע את משימתו הראשונה כשהיה בן 19 בלבד. הוא החליט לצאת מהפרויקט ומצא את עצמו נס על חייו היות ובנט החליט לחסל את כל היתומים שלקחו חלק בפרויקט הסודי.

אוואן החליט שהמטרה הבאה שלו היא נשיא ארה”ב בכבודו ובעצמו. אבל המשימה הזו רחוקה מלהיות פשוטה, הרי מדובר באדם עוצמתי המוקף באבטחה הכי מהודקת שיש. מה גם שלחדור לבית הלבן היא משימה בלתי אפשרית. אוואן רוצה לחסל את בנט, אבל גם היה לו חשוב לגלות מידע אודות משימתו הראשונה אותה כאמור ביצע כשהיה בן 19 בשנת 1997. הוא חשד כי בהול לבנט לחסלו בשביל להשתיק ולקבור את מה שבאמת התרחש באותה משימה שהוא הוציא לפועל.

מי שעוד עומד בדרכו של אוואן ומקשה על ביצוע תכניתו הוא “יתום A” פושע מסוכן שהיה נעול בכלא סודי. גם הוא היה חלק מפרויקט X, ובנט מחליט להוציאו מהכלא בכדי שינטרל את אוואן.

האם אוואן יצליח במשימתו? מה הוא יגלה על שנת 1997? מה יעלה בגורלו? את כל התשובות תמצאו במותחן הקצבי והמסחרר “מתוך האפלה”!

איזה יופי של ספר! העלילה סוחפת, מרתקת ומותחת כבר בעמודיו הראשונים ומאוד נהניתי מהקריאה. הכתיבה היא מעולה וגמעתי את הפרקים בסקרנות ובדריכות רבה.

העלילה מהירה, תזזיתית ובלי רגע דל. דמותו של אוואן הצליחה להתחבב עלי במהרה. הוא טיפוס מתוחכם ומהלכיו מעוררי התפעלות. לצד הקשיחות הרבה שבו, מתגלה גם טיפוס אנושי, רגיש ובודד שהחיים הציבו אותו במקום האפל שבו הוא נמצא, ואילולא נכנס לפרויקט הסודי שבו הכתיבו לו את צעדיו, חייו יכלו להיות שונים לחלוטין.

זהו הספר הרביעי מתוך סדרת הספרים של “פרויקט X” בכיכובו של אוואן סמוק, “האיש משומקום”. אני לא קראתי את הספרים הקודמים בסדרה, אך לא הרגשתי כי הדבר פגם בהנאה שלי מהספר.

שורה תחתונה: אל תלכו לשומקום לפני שתקראו את “מתוך האפלה” בכיכובו של האיש משומקום!

473 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
דני ספרים הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...