יום שבת, 9 בינואר 2021

הסוד / קתרין יוז


                                                                      
העלילה נפתחת בשנת 1975, מרי נשואה לתומס והשניים בעלי בית הארחה קטן שאותו מרי מנהלת בזמן שתומס עובד במכרה. השניים משתוקקים להפוך להורים, אך החודשים חולפים והבשורה הטובה לא מגיעה. מרי ותומס הגיעו להסכמה שאם מרי תהייה בהריון, אזי מיד לאחר הלידה תומס יתפטר מעבודתו בעלת הסיכונים במכרה. מרי ניגשת לרופא על מנת שיבשר לה אם היא בהריון או לא. היא מחכה לתומס על מנת לעדכן אותו במה ששמעה מהרופא, אך בטרם מספיקה לדבר עם תומס מגיעה אליה הידיעה על אסון שהתרחש במכרה.

השנה היא 2016, בת’ נשואה למייקל ולשניים ילד בן 5 בשם ג’ייק. בנם הצעיר סובל מאי ספיקת כליות והדרך היחידה להציל את חייו היא למצוא לו תורם בהקדם. בת’ ומייקל לא נמצאו מתאימים בתור תורמים, וזה הביא את בת’ להחלטה לנסות ולגלות את זהותו של אביה. לצערה של בת’, אמה מרי נפטרה זה עתה ולקחה עמה את הסוד לקבר. או זה מה שבת’ חשבה כשהביאה את אמה לקבורה. אבל כאשר סדרה את חפציה של אמה המנוחה, מצאה בין שלל הדברים שאגרה, גזיר עיתון שמתייחס לתאונת מיניבוס שהתרחשה לפני 40 שנה שבה מצאו את מותם שלושה בני אדם. בת’ לא הבינה מדוע אמה שמרה את הכתבה הזו. אבל אז היא מצאה מכתב שצורף לכתבה. אותו מכתב הותיר את בת’ בתדהמה וחשף בפניה סוד מטלטל אודות עברה.

מה הוא אותו סוד שבת’ גילתה? האם היא תגלה את זהות אביה? ואיך מתחברים ביניהם קצוות הסיפורים של העבר וההווה?

את כל התשובות תמצאו בספר “הסוד”!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר, הוא כתוב היטב, מאוד זורם וממגנט, בדיוק מה שצריך בכדי להעביר את הזמן בימים הלא פשוטים שעוברים עלינו, ימי הקורונה. העלילה טובה, מסקרנת, מלאת התפתחויות וגילויים שבדיעבד תשאלו את עצמכם “איך לא חשבתי על זה קודם?”, “איך לא ראיתי את זה בא?”. אהבתי את האופן שבו העבר וההווה מתחברים ומתבהרים אט אט בלי להשאיר שום חוט רופף.

העלילה נעה בין העבר להווה, חושפת את סיפורם של דמויות מהעבר, מערכות יחסים בין הורים וילדיהם, בעיות אלכוהול וסמים, הזנחה ושכנות טובה, קשרי משפחה סבוכים ושלל סיפורים שמרכיבים תמונה שאט אט מתבהרת במלואה.

הספר גם מדבר על החשיבות הרבה של תרומת איברים. הוא מביא את הנושא לתודעת הקורא ומראה עד כמה שההחלטה לתרום איברים חשובה, הרת גורל ומצילה חיים.

זהו ספרה השני של קתרין יוז שתורגם לעברית, ואני כבר מחכה לספר הבא.

שורה תחתונה: ספר הטומן בחובו סודות, וקבלת החלטות כבדות משקל אשר מעצבות את מסלול העתיד, לטוב ולרע.

302 עמודים
מאנגלית: נורית לוינסון
מודן הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...