יום שבת, 9 בינואר 2021

הציידת / קייט קווין


                                                                         
הסופרת קייט קווין שכתבה את הספר הנהדר “הרשת של אליס” חוזרת אלינו עם רומן היסטורי סוחף ומרגש במיוחד שתתקשו להניחו מהיד!

השנה היא 1950, איאן גרהאם, כתב בריטי לשעבר, איבד את אחיו הקטן, סבסטיאן בשלהי מלחמת העולם השנייה אחרי שזה נורה למוות על ידי פושעת נאצית המכונה די יגרין, שפירושו “הציידת”. לאחר המלחמה ובעקבות מות אחיו, איאן החליט להפסיק לכתוב והקדיש את כל זמנו ומרצו לפעילות מרדף אחרי נאצים המסתובבים חופשי וממשיכים בחייהם באין מפריע. איאן להוט לאתר את רוצחת אחיו. הוא לא יודע מה שמה ולאן ברחה אחרי המלחמה, אך, יחד עם עוזרו, טוני, הוא נחוש למצוא את אותה נאצית אכזרית שמלבד אחיו, רצחה בלי להניד עפעף גם שישה ילדים פולנים תמימים. בשביל השלטונות, “הציידת” היא בסך הכל פושעת קטנה וחסרת חשיבות ולכן, הם לא טרחו לנסות לאתרה ולרדוף אחריה היות והם רדפו אחר פושעים גדולים יותר. אבל איאן לא מתכוון להניח לנאצית שרצחה את אחיו הקטן.

איאן וטוני יוצרים קשר עם נינה, העדה היחידה שנותרה בחיים אחרי היתקלות עם הציידת. היא היחידה שיודעת איך הציידת נראית ולכן נוכחותה במרדף מאוד נחוצה. נינה היא סובייטית שהתגוררה באזור כפרי ושומם עם אביה השיכור. חלומה הגדול היה לעזוב את ביתה ולהגיע למערב, כמה שיותר רחוק מביתה. היא מחליטה להפוך לטייסת ובעזרת נחישותה הרבה וישירותה הבלתי מעורערת היא מצליחה להתקבל לאוגדה של טייסים ולאחר מכן להתקדם בתפקידה ולהצטרף לגדוד טייסות מהולל שהגן על המולדת הרוסית ע”י הפצצה בלילות של כוחות גרמניים שהתקרבו לגבולות ברית המועצות. הגרמנים שכה חששו מפני אותו גדוד כינו את הטייסות שלו “מכשפות הלילה”, כינוי שהטייסות קיבלו בגאווה ובשמחה רבה.

ג’ורדן מקברייד בת ה-17 מתגוררת בבוסטון עם אביה. אמה מתה כשהייתה ילדה קטנה ומאז, היא גרה עם אביה שניהל חנות עתיקות ודאג לכל צורכי בתו המתבגרת. ג’ורדן חלמה להפוך לצלמת מפורסמת, חלום שאותו אביה ביטל בטענה שעליה לחשוב על חתונה והקמת משפחה במקום על קריירה מצליחה. כשאביה של ג’ורדן מציג בפניה את ארוסתו, אנליזה, ג’ורדן שמחה על כך שאביה מצא אישה טובה לחלוק איתה את שארית חייו. היא מאוד חיבבה את אמה החורגת שהצטרפה למשפחתם הקטנה יחד עם בתה הקטנה, רות. אבל למרות שג’ורדן מאוד מחבבת את האישה שהפכה את אביה למאושר, היא גם חשה כי משהו אינו כשורה סביבה וכי יש דברים שאמה החורגת מסתירה. ג’ורדן מצלמת תמונה של אנליזה, והתמונה גורמת לה להירתע מהמבט הקר ומנוכר שלה. מבט ששונה לחלוטין מחזותה היומיומית. ג’ורדן מחליטה לחקור האם יש סודות שאותם אנליזה מסתירה מפניה ומפני אביה.

אז אם גם אתם רוצים להצטרף למסע חוצה היבשות המסעיר של איאן, טוני ונינה בעקבות די יגרין האכזרית, ולהיחשף לכל הסודות והפחדים של שלל הדמויות המרתקות, אל תפספסו את הרומן ההיסטורי המשובח: “הציידת”!

איזה ספר נהדר! קייט קווין עשתה את זה שוב ובגדול! אחרי “הרשת של אליס” היו לי ציפיות מאוד גבוהות מהספר החדש שלה, ולשמחתי הרבה הספר בהחלט עמד בציפיות! ברגע שהתחלתי לקרוא את הספר היה קשה להתנתק ממנו. העלילה מרתקת לכל אורכה וחושפת דמויות מקסימות שפשוט בלתי אפשרי שלא לחבב אותן. יש בעלילה הרבה רגש, מתח, סודות, פחדים וחרדות, וגם אהבה. כל אלה יוצרים סיפור מצוין ועוצמתי.

דמותה של נינה הייתה כל כך מקסימה וכובשת! היא התחילה את דרכה ככפריה בורה שלא יצאה מגבולות ביתה והכפר השומם שבו גרה. והיא עברה כברת דרך כה עצומה ומעוררת השתאות והערצה. היא יצאה בעקבות החלום שלה, למדה והתפתחה, אך לא איבדה את החספוס והישירות שלה שהפכו אותה לשונה ומיוחדת במינה. נינה לא ידעה לדבר אנגלית בצורה טובה והאנגלית העילגת שלה הועברה בתרגום העברי בצורה נהדרת והוסיפה רבות לעיצוב דמותה.

מי שקרא את "הרשת של אליס" בטח ישמח לגלות הופעת אורח קצרצרה של דמות מרכזית מהספר. קריצה חביבה ביותר לספרה הקודם של הסופרת.

שורה תחתונה: הספר “הציידת” יצוד את כל תשומת ליבכם והדמויות המרתקות ירתקו אתכם לעלילה עד לעמוד האחרון בספר. אל תפספסו את הרומן ההיסטורי הנהדר הזה!

575 עמודים
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...