יום שבת, 9 בינואר 2021

ברית דמים / בראד תור


בראד תור חוזר במותחן פעולה נוסף בכיכובו של הסוכן רב המעלות סקוט הרוואת.

בספר זה, לאור מצבו הבריאותי הרופף של המנטור שלו ריד קרלטון, שייסד וניהל ביד רמה את החברה הפרטית הקרויה על שמו, הרוואת, סוכן האנטי טרור אשר מאחוריו עשרות מבצעים מסוכנים אותם ביצע בהצלחה רבה, מבין כי כעת עליו לקבל סמכויות בחברת קרלטון. הרוואת אוהב להיות סוכן בשטח והרעיון לדאוג גם לניהול החברה ולעניינים המשרדיים לא קוסם לו. אבל הוא מבין שקרלטון אשר חלה באלצהיימר, כבר לא יכול לנהל את החברה והרוואת שהיה יד ימינו מקבל את התפקיד החשוב בלית ברירה.

אבל הרוואת לא מתכוון לשבת במשרד ולתת פקודות לצוות הכפוף לו. הוא ממשיך לפעול בשטח בכושר מלא ולעמוד בראש הצוות. הפעם, הוא וצוותו המובחר נאלצים להתמודד מול ארגון טרור מסתורי שאחראי לפיגועים ברחבי אירופה. אבל מהר מאוד מתגלה כי הארגון הוא רק הסחת דעת מתכנית זדונית הרבה יותר גדולה שמאחוריה עומדים הרוסים. מטרתה של רוסיה היא לתקוף את המדינות הבלטיות ליטא, לטביה ואסטוניה, ולשם כך סוכנים רוסיים פוזרו ברחבי אירופה במטרה לערער את ארגון נאט”ו.

הרוואת לא מתכוון לאפשר לרוסים לצאת עם ידם על העליונה. הוא מצרף לצוותו סוכנת מפולין בשם ג’סינסקי, אשר הוכיחה את יכולותיה והרוואת קיבל את הרושם שהיא האישה הנכונה לצרף לצוותו. הבעיה היחידה הייתה שג’סינסקי אוהבת לעבוד לפי הכללים ולא מקובל עליה כלל פעולה שאינה במסגרת החוק. בניגוד אליה, האני מאמין של הווארת הוא כי המטרה מקדשת את האמצעים והכל מתקבל על הדעת בכדי לצלוח במשימה. השניים יצטרכו לסגור את הפער בדרך הפעולה שלהם על מנת שהמשימה תסתיים בהצלחה.

הספר כתוב נהדר, הוא מרתק וסוחף ובעת הקריאה בו תרגישו כאילו אתם נמצאים באולם הקולנוע וצופים בסרט פעולה עתיר אקשן מסחרר ומשובח. גם מי שטרם קרא ספר של בראד תור בכיכובו של הסוכן סקוט הווארת, יוכל ליהנות מהעלילה התזזיתית. אמנם מדובר בספר מתוך סדרת ספרים, אך כל ספר בסדרה מתייחס לעלילה שונה ועל כן, ניתן לקרוא את הספר כספר יחיד.

סקוט הרוואת הוא סוכן מבריק עם ניסיון רב מאחוריו. הוא יודע היטב את עבודתו וגם מצליח לגבש את צוותו ולהביא אותם להישגים מעולים. אבל כמו לכל בן אנוש, גם לו יש את רגעי החולשה שלו. מספיקה החלטה אחת נמהרת בשביל להביא לתוצאות הפוכות. אבל הרוואת הוא טיפוס עקשן ונחוש שמוכיח לעצמו ולסובבים אותו ממה הוא עשוי.

שורה תחתונה: “ברית דמים” הוא כמו סרט פעולה סוחף בלי רגע משמים.

צפייה נעימה! אה סליחה… קריאה נעימה!


400 עמודים
מאנגלית: דנית בן-קיקי
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2019




                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...