יום שבת, 9 בינואר 2021

הערעור האחרון / ליעד שהם, יובל אלבשן


                                                                  
במרכז העלילה המסופרת בשני קולות, נמצאות שתי דמויות מרכזיות:

הדמות הראשונה היא של משה גילון, נשיא בית המשפט העליון אשר הגיע למעמדו הרם והמכובד אחרי שנים של עבודה קשה, דבקות במטרה ואמון מלא בדרכו. הוא היה אחד מאבני היסוד של בית המשפט העליון והתגאה בכך בכל מאודו. עבודתו הייתה אצלו במקום הראשון בסדר העדיפויות שלו, גם לפני משפחתו, אם כל אהבתו הרבה אליה.

הדמות השנייה היא של דוד ינאי, שופט בבית המשפט העליון אשר התמנה לאחרונה לתפקיד נכסף זה. ההיכרות שלו עם גילון היא ארוכת שנים, מהתקופה שבה למד כסטודנט באוניברסיטה. גילון היה זה שעודד וטיפח אותו. בנוסף, בזמנו, בין דוד ובתו של גיליון, דניאלה, התפתחו רגשות שהובילו לקשר רומנטי.

וכעת, הנסיבות הובילו את גילון לבקש מינאי בקשה לא פשוטה, כזו שנוגדת את עקרונות שניהם. בנוסף, חשיפה של סוד גדול מהעבר מטלטלת את חייו של ינאי שגם לולא אותו סוד, נאלץ לאורך כל השנים לחיות עם עבר משפחתי סבוך. ינאי נמצא בצומת דרכים קריטית העלולה להביא לטלטלה כבדה, לא רק על חייו, אלא על מוסד בית המשפט כולו. הוא יצטרך להגיע להחלטה שעלולה לפגוע דווקא באנשים שהוא הכי אוהב.

מה הוא אותו סוד גדול ומטלטל אשר ינאי נחשף אליו? מהו העול אותו ינאי נאלץ לסחוב כל חייו? ומה ביקש גילון מינאי שכל כך קשה לביצוע?
את כל התשובות לשאלות תמצאו בספר המבריק: "הערעור האחרון"!

הספר הזה פשוט מעולה! מצאתי את עצמי מרותקת לעלילה כבר בעמודיו הראשונים. מאוד נהניתי מקריאתו והתרשמתי מההתפתחויות והתפניות בעלילה הנהדרת.

בשיתוף פעולה נפלא ומוצלח רוקמים שני הסופרים המוכשרים עלילה מרתקת ומשובחת במיוחד, עלילה אקטואלית מאוד לימינו אשר חושפת בפני הקורא את הלך הרוח במסדרונות בתי המשפט, חילוקי הדעות, מאבקי הכוח, הצגת מערכת היחסים הסבוכה הקיימת בין בית המשפט והממשלה, הגזענות, הדילמות, הטיוחים והסודות. כל אלה יוצרים סיפור מצוין שאותו קראתי בשקיקה עד לעמוד האחרון.

שורה תחתונה: "הערעור האחרון" הוא רומן מתח סוחף וקצבי שממנו נהניתי המון! אל תפספסו את הספר המשובח הזה!

316 עמודים
הוצאת כנרת זמורה וידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...