יום שבת, 9 בינואר 2021

הבציר האבוד

 הבציר האבוד / אן מא


השנה היא 2015 וקייט המתגוררת בארה"ב, טסה למרסו, בורגונדי שבצרפת לבית קרובי משפחתה, לאחר שלא ביקרה בצרפת כבר למעלה מעשור. כשקייט עזבה את צרפת, היא הותירה מאחור את הגבר שהיה לאהבתה הראשונה ואיתו תכננה להקים משפחה.

קייט מתמחה בתחום היין והיא עומדת לפני מבחן חשוב ומכריע עבור הקריירה שלה. לשם צבירת ניסיון בשטח, היא קיבלה את ההחלטה לטוס לצרפת לכרמים של משפחתה. היא מתארחת בביתם של בן דודה, ניקו, ואשתו הת'ר, ומנסה להימנע ככל האפשר מלפגוש בגבר שאותו אהבה אשר גר בקרבת מקום. קייט עוזרת לניקו והת'ר בפינוי המרתף שלהם העמוס בארגזים שבהם חפצים ישנים ונשכחים.

בעת ההתעסקות בפינוי המרתף, קייט מגלה חדר נסתר שבו הוחבאו אלפי בקבוקי יין יקרי ערך. בנוסף, בחדר היו מיטה ושידה שבה הונחו עלונים של הרזיסטנס. גילוי החדר הסודי מביא את קייט ומשפחתה לגילויים נוספים ומטלטלים בנוגע לעבר המשפחתי שלהם, דבר שמביא את קייט להחלטה לבדוק יותר לעומק את קורות אבות אבותיה בימי מלחמת העולם השנייה.

בחופף לעלילת ההווה, אנו נחשפים לסיפור מהעבר של צעירה בשם אלן. אלן היא תלמידת תיכון בימים של טרום מלחמת העולם השנייה. היא מתכננת תכניות ללימודיה העתידיים בקולג', אך פרוץ המלחמה וכניסת הנאצים לצרפת, מבטלת את כל התכניות של אלן ושל כל תושבי צרפת שמתחילים אט אט להתרגל למציאות העגומה של ימי המלחמה האיומה. אלן מתגוררת עם אביה, אמה החורגת ושני אחיה למחצה הקטנים. היא כותבת יומן שבאמצעותו אנו מתוודעים לכל אשר התרחש בחייה.

מה קייט מגלה על העבר המשפחתי שלה? ואיך זה מתקשר לסיפורה של אלן הצעירה?
את התשובות תמצאו ברומן ההיסטורי הנפלא: "הבציר האבוד"!

אני מאוד אוהבת ספרים שעלילתם מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה. העלילה נעה לסירוגין בין ההווה והעבר וחושפת סיפור מרתק ועוצמתי על המציאות הקשה שבהה אנשים נאלצו להתמודד בימי המלחמה עם מחסור, רגעי פחד ואימה והדילמות המוסריות שחוו.

הספר כתוב היטב, הוא מאוד זורם וקולח. ולמרות שמצאתי אותו מעניין לכל אורכו, עלילת העבר היא זו שתפסה את ליבי ויצרה בעיני עלילה מרתקת, מסקרנת, מותחת ומלאת רגש.

שורה תחתונה: בבורגונדי שבצרפת בסמוך לכרמים ויינות מתגלה חדר מסתורי המביא לגילויים מטלטלים וסודות משפחתיים! 

334 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה ביתן
שנת הוצאה: 2020

                                                                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...