יום שבת, 9 בינואר 2021

ואנחנו היינו עוד ילדות / גליה הראל דור

                                                                     
העלילה מספרת את סיפורן של שלוש נשים אשר בצעירותן היו החברות הכי טובות, הן היו בלתי ניתנות להפרדה מכתה א’ ועד לסיום התיכון. אבל אז, מסיבות לא ברורות הקשר עם אחת מהן נותק לגמרי. זהו סיפור מקסים על זיכרונות ילדות וגעגועים על מה שהיה ועל מה שכבר אין.

איילת, נשואה לאסף ואם לשני ילדים, היא בתחילת שנות ה-40 לחייה. יש לה עבודה מספקת, בעל אוהב ותומך, היא פעילה ברשתות החברתיות ונהנית מתשומת לב של הסובבים אותה. אבל בתוך תוכה, איילת מרגישה עצבות, כעס וגעגוע על הקשר שניתק עם אוסי ואלונה, שתי החברות הכי טובות שלה מבית הספר. כבר חלפו 20 שנה מאז שדרכיהן נפרדו ובכל התקופה הזו היא לא ידעה מדוע למעשה הן הפסיקו להיות חברות שלה. הנתק מהן היה בשבילה כמו רעם ביום בהיר. היא לא הבינה מה עשתה לא בסדר שגרם לחברותיה לצאת מחייה.

יום אחד איילת מקבלת שיחת טלפון מאוסי שמבקשת להיפגש עמה. איילת נסערת מהשיחה הבלתי צפויה, אך היא נחושה לפגוש באוסי ואולי סוף סוף לגלות מה הוביל לניתוק הבלתי צפוי ביניהן. במפגש בין השתיים אוסי מספרת לאיילת שאלונה, הצלע השלישית בשלישיית החברות הכי טובות מהילדות, נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה.

אלונה נשואה לרמי ולשניים ילדה בת 12. מערכת היחסים בין אלונה ורמי רעועה וקיימת אדישות רבה בקשר ביניהם כבר זמן מה. רמי מתפרפר לא מעט מהצד ונראה שאת אלונה זה כלל לא מעניין. כשהיא טסה ללונדון לנסיעת עסקים, היא מחליטה להאריך את השהות שלה, היא רוצה קצת חופש וזמן לעצמה. היא מתגעגעת למי שהייתה פעם. אבל אלונה לא חוזרת מלונדון גם לאחר המועד המוארך. אף אחד לא יודע היכן היא ולאן פנתה אחרי שעזבה את המלון שלה בלונדון.

אוסי ואיילת יוצאות ביחד לחו”ל במטרה לאתר את מקום הימצאה את אלונה. במהלך המסע הן מחפשות תשובות בנוגע לאלונה, אבל איילת רוצה גם תשובות לשאלות שהעסיקו אותה רבות לאורך השנים. מדוע אוסי ואלונה, מי שהיו חברותיה הטובות ביותר בכל תקופת הלימודים ניתקו איתה את הקשר מהיום למחר בלי שתבין את הסיבה לכך.

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שכתוב בצורה מרתקת. העלילה מאוד מעניינת, סוחפת ומסקרנת. הסופרת מציגה בפנינו את סיפורן של שלוש נשים שונות זו מזו, כל אחת בחרה במסלול חייה, קיבלה החלטות והגיעה לתובנותיה. סיפורן המשותף משנות ה-80 מועבר באמצעות קולה של אוסי שדרך עיניה הצעירות אנו מתוודעים לקשר המיוחד שנרקם בין שלוש ילדות צעירות, ונמשך עד הגיען לגיל הבגרות. ואז, מסיבות שיתבררו במהלך הקריאה, שלוש החברות הכי טובות הפרידו כוחות והותירו מאחוריהן ים של שאלות שלא קיבלו מענה במשך 20 שנה.

317 עמודים
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...