יום שבת, 9 בינואר 2021

שלוש משאלות / ליאן מוריארטי


                                                                         
העלילה מספרת את סיפורן של קאט, לין וג’מה, השלישייה לבית משפחת קטל. שלוש האחיות בנות ה-33 מושכות את מבטיהם של הסובבים אותם בכל מקום שאליו הן מגיעות. קאט ולין הן בלונדיניות זהות, בעוד שג’מה, הצלע השלישית והג’ינג’ית בשלישייה לא דומה בחיצוניותה כלל לאחיותיה. למעשה, לכל אחת מהן אופי שונה ותכונות המאפיינות אותה.

הספר נפתח בסצנה משעשעת ותוססת במיוחד שההתרחשות בה מתוארת באופן שמזכיר את המשחק “טלפון שבור”. שלוש האחיות נמצאות במסעדה וחוגגות אירוע כלשהו. הכל נראה כל כך בסדר, הן צוחקות ונהנות כשלפתע פורצת בשולחנן מהומה שמושכת אליה את מבטיהם ההמומים של כל הנוכחים במקום. וכך, אנו הקוראים נחשפים למה שקרה שם מפיהם של כמה מהנוכחים, כשכל אחד מהם מתאר את האירועים לפי נקודת מבטו האישית. חלק מחסירים מידע, חלק מוסיפים מידע, ויש כאלה שמגזימים בצורה פראית בנוגע למה שראו. וכך, נוצרת תמונה הזויה ומרובת גרסאות של מפגש האחיות שהתפוצץ מסיבות לא ברורות.

ואז, העלילה חוזרת להתחלה ומוצגות בפנינו הדמויות המרכזיות בעלילה…

קאט הטמפרמנטית, נשואה לדן וכבר חודשים שהם מנסים להרחיב את המשפחה אך בכל חודש הם מתאכזבים מחדש. אבל הבעיה בחיי הנישואים של קאט ודן נובעת מסיבות אחרות לגמרי, וכשקאט מגלה על הדבר שמעיב על נישואיה היא צריכה לקבל החלטה.

לין, המסודרת, נשואה למייקל, לשניים יש ילדה שובבה בת כשנתיים בשם מאדי, ועימם מתגוררת גם בת נוספת של מייקל, בת 15, מנישואיו הראשונים. לין אשת קריירה בעלת הישגים נאים שמצליחה לשלב את העבודה ואת הטיפול בביתה בזכות רשימת מטלות שהיא דואגת לערוך בקביעות, על מנת ששום דבר לא יתפספס מסדר יומה. אך, לעיתים גם אותה העומס יכול להכריע ולהביא אותה לתובנות אודות האופן שבו היא מנהלת את זמנה.

ג’מה המפוזרת, הייתה בעבר מאורסת לגבר מושלם, לכאורה, אך מסיבות טרגיות החתונה לא התקיימה ומאז, מערכות היחסים של ג’מה לא נמשכו מעבר ל-6 חודשים. מה שהביא את ג’מה לפקפק ביכולת שלה לאהוב באמת ולהימצא במערכת יחסים רצינית עם עתיד.

שלוש האחיות מתמודדות כל אחת עם הבעיות שמתעוררות בחייה, הקשיים בחיי הנישואים, הבגידות, השקרים והסודות, הדילמות והצורך בקבלת החלטות מכריעות. ולמרות שכל אחת מהן פנתה למסלול חייה, השלוש תמיד יהיו נוכחות האחת בחייה של האחרת. כמו בכל משפחה, גם ביניהן יתעוררו מצבים של אי הסכמה וחיכוכים, אך את השלישייה התוססת הזו אי אפשר להפריד.

איזה ספר מקסים! ממש אהבתי לקרוא אותו וסיימתי את העמוד האחרון עם חיוך על הפנים. מאוד התרשמתי מאופן הכתיבה שלו כבר בפרק הראשון. הסיפור היה זורם, קולח ומהנה. זהו הספר הראשון שליאן מריארטי כתבה, מה שמאוד הפליא אותי כי כלל לא מורגש שמדובר בספר ביכורים. מוריארטי כותבת בצורה נהדרת ושנונה, כתיבתה משובחת ומסקרנת מה שגרם לי להמשיך לקרוא פרק אחר פרק.

במהלך העלילה, הוצגו פרקים קצרים שבהם תוארה היתקלות של אנשים שאינם קשורים לעלילה, עם שלישיית הבנות בתקופות שונות במהלך חייהן, מה שאפשר לנו הקוראים הצצה נוספת להתרחשות בחייהן של שלוש האחיות, איך אותה התרחשות נראתה מבעד לעיניים זרות ואיך היא השפיעה עליהן.

לכל אחת מהדמויות היה קסם אישי משלה וביחד הדמויות הרכיבו סיפור משפחתי מתוק וקסום.

אז אם אתם מחפשים ספר קליל, כייפי, משעשע ומקסים שיעלה חיוך על פניכם לעיתים קרובות, תקראו את “שלוש משאלות”! 

368 עמודים
מאנגלית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...