יום שבת, 9 בינואר 2021

תאומות זהות / אלין הילדרברנד


                                                              
כשראיתי את כריכת הספר, מיד חשבתי על הספר “אורה הכפולה” ועל הסרט “אבא מתארס”. אבל בניגוד לרושם הראשוני, הספר לא מדבר על בנות צעירות שעושות מעשה קונדס ומתחלפות ביניהן בלי שאף אחד ישים לב.

כאן, טביתה והרפר הן תאומות זהות, כל כך זהות שבילדותן אפילו ההורים שלהן לא הצליחו להבדיל ביניהן. אבל למרות המראה החיצוני, באופיין הן שונות לגמרי. בעוד שטביתה היא אישה אחראית, מאופקת, מאורגנת ומסודרת, הרפר היא פרועה, חסרת זהירות וחסרת אחריות. בעלילה הן כבר לא ילדות וגם לא נערות, אלא, נשים בוגרות הנושקות לגיל 40.

כששתיהן היו בתיכון, הוריהן החליטו להתגרש והגיעו להחלטה המתמיהה להפריד בין התאומות. בעוד שהרפר נשארה באי מרתה’ס ויניארד עם אביה, טביתה עזבה עם אמה לננטקט, האי השכן. שני האיים הללו היו מרוחקים זה מזה בסך הכל 18 קילומטר, אך התושבים בכל אי התייחסו לתושבים מהאי השכן כאל אנשים זרים. הייתה תחרותיות רבה בין שני האיים וכל אחד האמין שהאי שבו הוא גר הוא הטוב ביותר ומציע את הנופים, המסעדות, הבתים, התיירות ורמת השירות הכי טובים שיש.

טביתה כאמור התגוררה בננטקט עם בתה המתבגרת והמופרעת איינסלי ובשכנות צמודה לאמה אלינור, בעלת חנות בגדים יוקרתית. טביתה עבדה בחנות של אמה ועשתה למעשה כל מה שאלינור ביקשה ממנה. היא מעולם לא נישאה ולאחרונה סיימה מערכת יחסים בת מספר שנים. לפני 14 שנה, טביתה ניתקה לחלוטין את הקשר עם הרפר בעקבות אירוע כואב שהשפיע עליה מאוד והפך אותה לאישה שהיא כיום.

הרפר התגוררה בגפה עם כלב העונה לשם המוזר “פיש”. היא עבדה בחברה לגינון, אך לאור שיקול דעת פזיז ומוטעה כמעט ומצאה את עצמה מאחורי הסורגים, וכתוצאה מכך הפכה למושא רכילות באי ואף איבדה את מקום עבודתה. היא החלה לעבוד בעבודות מזדמנות בכדי להתפרנס וכך התנהלה במשך תקופה. הרפר ניהלה מערכת יחסים אסורה עם גבר שבו התאהבה, אך, כשהקשר האסור התגלה היא נותרה לבדה ושבורת לב.

כשבילי, אביהן של טביתה והרפר חלה, הרפר דאגה לו, טיפלה בו והייתה לצידו במשך חודשים. האב מת והתאומות שבו להיפגש בטקס האשכבה אחרי שנים של נתק. מפגש שגם לא עלה יפה ולא היה מתקיים אילולא הנסיבות המצערות.

לאור מותו של בילי, הרפר רצתה למכור את ביתו. אבל לטביתה היה רעיון אחר בנוגע לבית והיא הציעה להרפר להחליף בתים למספר שבועות. בזמן שטביתה תדאג לנושא ביתו של בילי, הרפר תתגורר בביתה של טביתה ותדאג לבתה איינסלי ותעבוד בחנות.

מה התחולל בחייהן בעקבות ההחלפה? איך זה השפיע על הסובבים אותן? האם ההחלפה תשפיע לטובה או שמא לרעה על חייהן? הרפר וטביתה עמדו לגלות איך זה להיכנס האחת לנעליה של השנייה.

לא מדובר כאן בקומדיה, השתיים לא מתחלפות על מנת להערים על הסובבים אותן. כל אחת מהן נחשפת לחיים של האחרת והן מגלות איך זה לחיות כמו האחות התאומה שזהה אך ורק במראה וכה שונה בנפשה. היה מעניין לקרוא על מערכת היחסים שנוצרה בין הרפר ואחייניתה, איינסלי, ועל השינוי שחל בטביתה שהמעבר לאי השכן הפר את השגרה בחייה וגרם לה להגיע לתובנות בנוגע לעצמה.

הספר היה מהנה לקריאה, הוא קליל וזורם ובהחלט עזר להעביר בנעימים את הימים חסרי השקט שהתחוללו בארץ. 

329 עמודים
מאנגלית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...