יום שבת, 9 בינואר 2021

דירת שותפים / בת’ אולירי


שכירת דירה בימינו הוא עניין לא זול בכלל, במיוחד כשמדובר בשוכרים צעירים שמתקשים לגמור את החודש בלי מינוס בחשבון הבנק.

טיפי מור נפרדה מהחבר שלה ובהול לה לעבור לדירה אחרת, והיא אחת מאותם חבר’ה צעירים שאין להם די והותר כסף לשכר דירה עבור דירה ממוצעת ועל כן היא נאלצת להסתפק או בדירה מתפוררת או בדירת שותפים! היא מחליטה ללכת על דירת השותפים, הבחירה הפחות גרועה שמצאה במודעה בעיתון.

אז מהי בעצם דירת שותפים? הסידור הוא כזה: טיפי תגור בדירה בשעות הערב, בלילות ובסופי השבוע, ואילו השותף לדירה העונה לשם ליאון אשר עובד כאח בהוספיס במשמרות לילה, ישהה בדירה במהלך היום ללא סופי השבוע שאותם יבלה בדירת חברתו, קיי. וכך יווצר מצב שבו שניהם חולקים את אותו המרחב ואף את אותה המיטה, אך לאור הבדלי השעות הם לא אמורים להיפגש כלל פנים מול פנים.

עד כמה שזה נשמע הזוי ולא שגרתי, טיפי קופצת על המציאה הזולה ומשכירה את הדירה לחצי שנה. מי שערך את חוזה השכירות מול טיפי היא בת הזוג של ליאון, קיי, שרצתה לראות את הבחורה שתחלוק את אותו המרחב עם ליאון. גם טיפי וגם ליאון נאלצים להסתגל לשינויים שמתקיימים בדירה בעקבות הצטרפותה של טיפי שדואגת להעמיס את הבית בחפציה הרבים והייחודיים.

טיפי וליאון החלו לתקשר באמצעות פתקים אותם השאירו זה לזו בכל מיני מקומות בדירה. התכתובת ביניהם צברה תאוצה עם השבועות והחודשים שחולפים והם למדו להכיר אחד את השני לעומק, גם אם מעולם לא נפגשו. השניים שיתפו זה את זו בנוגע לאירועים אישיים שקרו בחייהם והפכו לקרובים באמצעות המילים בלבד.

איזה ספר מתוק! נהניתי מאוד מהקריאה וסיימתי את הספר מחוייכת. הדמויות של טיפי וליאון היו מקסימים בעיני, שניהם מתוקים ושובי לב ובלתי אפשרי שלא לחבב אותם. כמו כן, דמויות המשנה שהיו חבריה הקרובים של טיפי הם מסוג האנשים שכל אחד היה רוצה חברים כמותם לצידו.

העלילה מספרת בגוף ראשון ובשתי נקודות מבט, האחת של טיפי והשנייה של ליאון. הכתיבה היא קלילה, כייפית וזורמת והעלילה הרומנטית מספקת רגעים קומיים שמעלים חיוך על הפנים בהרבה הזדמנויות. לצד הקטעים הקומיים יש גם התרחשויות רציניות שהיה מעניין לקרוא איך הן יתפתחו ואיך הדמויות יתמודדו עם אותן סיטואציות לא פשוטות.

זהו ספר הביכורים של הסופרת בת’ אולירי שבעקבות משמרות הלילה של בן זוגה והעובדה שלא יצא להם להתראות במשך ימים ארוכים, קיבלה את ההשראה לכתיבת הרומן המתקתק הזה.

שורה תחתונה: סיפורם של ליאון וטיפי מתוק כמו סוכריית טופי!

427 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2019

                                                                  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...