יום שבת, 9 בינואר 2021

נשבעת / שרה פינבורו


כמה פעמים שמעתם את המשפט “אתה חושב שאתה מכיר בן אדם, אבל אתה לא באמת מכיר אותו”? במהלך החיים סביר להניח שכל אחד מאיתנו יופתע לרעה או לטובה מאדם מסביבתו.

בספר “נשבעת” העלילה מראה לנו עד כמה מראה עיניים יכול להטעות…

במרכזה של העלילה נמצאת ליסה, אם חד הורית למתבגרת בת 16 בשם אווה. ליסה היא אם מאוד מגוננת, היא מודעת לכך שבתה כבר לא ילדה קטנה, ובכל זאת, קשה לה להרפות ולהניח לה להתבגר ולנסות ולהסתדר בכוחות עצמה. לליסה אין כמעט חיי חברה. היא מקדישה את כל זמנה לעבודתה ולבתה. לליסה יש חברה אחת ויחידה בשם מרילין. השתיים עובדות יחד ולמרות שהן החברות הכי טובות כבר עשור, גם לליסה וגם למרילין יש סודות אחת מהשנייה. סודות שמעולם לא העזו לחשוף בפני אף אחד, כל אחת וסיבותיה.

לחברה שבה עובדות ליסה ומרילין הגיע לקוח שלא מסתיר את התעניינותו הרבה בליסה. מרילין מעודדת אותה לתת לו צ’אנס, אבל ליסה ששנים לא הייתה במערכת יחסים ותמיד שמרה על פרטיותה וחיה בפרופיל נמוך, מתקשה להחליט אם להעז או להמשיך ולחיות מתחת לרדאר.

אווה, בתה של ליסה היא שחיינית מקצועית. יש לה שלוש חברות טובות ולאחרונה אף החלה לצאת עם נער בן גילה. היא מאוד אוהבת את אמה, אך מרגישה שאמה חונקת אותה, לא מבינה אותה ולא מניחה לה לנפשה. מי שכן מבין אותה הוא בחור מסתורי שעמו היא מתכתבת במסנג’ר.

חייהן השקטים של ליסה ואווה חווים תפנית מסעירה לאחר שאווה מצילה את חייו של ילד צעיר שכמעט טבע בנהר. תמונותיה של אווה מתפרסמות בעיתונים, כשלצידה בפרופיל צדדי מופיעה אמה הנסערת. אווה לא תיארה לעצמה שמעשה הגבורה שעשתה, יוביל לתוצאות כל כך מטלטלות שישנו את חייה ואת חיי אמה ללא היכר.

ההתפתחויות בעקבות חשיפתן בעיתון מאלצות את ליסה להתמודד עם עברה האפל. היא מבינה שבכדי להגן על בתה אותה היא אוהבת יותר מכל, עליה לצלול עמוק אל העבר, גם אם הדבר יציב אותה בסכנת חיים.

מה ליסה מסתירה בעברה? איך זה ישפיע על חייה וחיי בתה? מה הסוד שמרילין לא חשפה בפני איש?

את התשובות לכל השאלות תמצאו במותחן המסחרר ועוצר הנשימה: “נשבעת”!

איזה ספר מעולה! הוא כתוב פשוט נהדר! כבר בעמודים הראשונים שלו העלילה הצליחה לרתק ולסקרן אותי, וככל שהתקדמתי בקריאה לא יכולתי להפסיק. העלילה סוחפת וכל כך מפתיעה ולא צפויה. כשחשבתי שאני יודעת מה הולך לקרות, גיליתי עד כמה שטעיתי וההתפתחויות הרבות הותירו אותי בתדהמה. העלילה פתלתלה, כה מותחת ומלאת תפניות מסעירות ומצמררות. כל אלה הפכו את הספר לכה נפלא ומרתק. הוא עלה על כל הציפיות.

שורה תחתונה: מותחן סוחף, עוצמתי ומסחרר כמו רכבת הרים! אל תפספסו!

348 עמודים
מאנגלית: דנה טל
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2019

                                                               

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...