יום שבת, 9 בינואר 2021

 לפני שאפול / לורן אוליבר


                                                                  
סמנתה קינגסטון היא תלמידת תיכון אשר היה לה את כל מה שנערה בתיכון מייחלת לו...היא נערה מאוד מקובלת, יש לה שלוש חברות טובות שאיתן היא תמיד מבלה, והיא יוצאת עם רוב, אחד מהנערים הכי נערצים על כל הבנות בתיכון.

יום שישי, ה-12 בפברואר הגיע וזהו היום שלו סם, חברותיה וכל יתר הנערות ציפו לו, היות ומדובר ביום הקופידון, היום שבו הבנים מעניקים ורד לנערה אותה הם אוהבים. פופולריות הנערות בבית הספר נמדד על פי כמות הורדים שהן מקבלות. סם יודעת שאין לה מה לדאוג בנוגע לפופולריות שלה. למעשה, זה לא תמיד היה ככה, כשהיא היתה ביסודי לא היו לה חברים והיא הרגישה בודדה ודחויה, אך, מהרגע שלינדזי, חברתה הנועזת נכנסה לחייה, סם הפכה לנערה מקובלת, כזו שהנערות מהכיתות היותר נמוכות הביטו אליה ביראת כבוד.

יום הקופידון היה אמור להיות יום שמח ומבטיח שאותו סם הייתה אמורה לבלות עם החבר שלה בלילה הראשון שלהם יחד. אבל התכניות השתנו ובמקום יום בלתי נשכח, היום הפך לטראגי וקודר וסם מצאה את מותה.

אבל כשהיא פוקחת את עיניה, היא מגלה שהיא נמצאת במיטתה, השעון המעורר מצלצל כמו בכל בוקר, אבל היום הוא שוב יום שישי והתאריך הוא 12 בפברואר. סם הסיקה שכל מה שחוותה ביום שישי ושהוביל למותה היה רק חלום גרוע. אבל כשגם למחרת היום היא שוב מתעוררת לאותו יום שישי, היא מבינה שהיא שבה וחוזרת לחיות את היום האחרון בחייה.

סם לא בטוחה איך להתמודד עם הסיטואציה ההזויה שבה היא כלואה במן לולאת זמן. אבל היא בהחלט לא מתכוונת לבזבז את ההזדמנויות שניתנות לה ומחליטה לחיות את יומה האחרון כראות עיניה, ותוך כדי כך היא למדה דברים חדשים אודותיה ואודות הסובבים אותה. כמו כן, היא מגלה אט אט את תעלומת מותה ומבינה כי בכוחה לשנות את חייה ואת חייהם של אנשים נוספים.

אז מה גרם לסם למות ואז לחיות שוב ושוב את יומה האחרון? מה היא תעשה בכדי לשנות את העתיד להתרחש? תקראו את הספר ותגלו!

אם העלילה נראתה לכם מאוד מוכרת וטרם קראתם את הספר, אז זה אולי מכיוון שראיתם את הסרט המבוסס על הספר. הסרט יצא לאקרנים לפני כשלוש שנים. כעת, אחרי שגם ראיתי את הסרט וגם קראתי את הספר, הגעתי למסקנה שהיה יותר מהנה לקרוא על השתלשלות האירועים ולדמיין אותם בעצמי מאשר לצפות בהם בסרט.

מדובר בספר בדיוני המיועד לנוער, אך לדעתי גם מבוגרים יכולים ליהנות ממנו מאוד. העלילה מאוד קולחת וזורמת והספר בהחלט סיפק הסחת דעת קלילה ומהנה.

העלילה מסופרת בגוף ראשון ומציגה את נקודת מבטה של סם על כל מה שחוותה. למרות שברובו של הספר האווירה היא קלילה, הוא גם מדבר על נושאים רציניים כמו נידוי ולחץ חברתי.

שורה תחתונה: סיפור מעניין על נערה שחיה את היום האחרון בחייה שוב ושוב, ועל ההחלטות והשינויים שהיא בוחרת לעשות במהלך אותו יום גורלי.

364 עמודים
מאנגלית: לינדה פניאס-אוחנה
הוצאת כנרת זמורה ביתן
שנת הוצאה: 2013

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...