יום שבת, 9 בינואר 2021

הטובה שבמרגלות / אלכס גרליס


אני מאוד אוהבת ספרים היסטוריים המדברים על תקופת מלחמת העולם השנייה. במיוחד כאלה המבוססים על אירועים אמיתיים ששופכים אור על התרחשויות מאותה תקופה אפלה. ב”הטובה שבמרגלות”, אנו נחשפים לאירוע הגורלי של הפלישה לנורמנדי, מבצע שהיה מכריע לשם תבוסתם של הנאצים וסיום המלחמה.

במרכז העלילה אנו פוגשים בשתי דמויות ראשיות: אוון ונטלי. אוון קווין הוא קצין בריטי אשר נפצע במהלך שירותו בחייל הים. הוא מובא לבית החולים הצבאי ומצפה להחלמתו המלאה, במטרה לשוב לתפקידו בים. בעת אשפוזו בבית החולים, הוא פוגש באחות יפהפייה בשם נטלי מרסיה. אוון נשבה בקסמה של האחות היפה ומתפתח ביניהם קשר המוביל די מהר לחתונה. הבריטים גייסו את נטלי והפכו אותה למרגלת, ועל כן, היא הועברה לצרפת וצורפה למחתרת צרפתית שפעלה נגד הגרמנים.

לאחר הפלישה לנורמנדי, נטלי נעלמת בלי להותיר עקבות, ואוון מגלה בתדהמה רבה כי האישה שלה נישא הייתה בעצם סוכנת נאצית. הוא כבר לא ידע למה להאמין והתקשה לקבל את הידיעה שהשנתיים לצידה היו שקר.

למרות שממוניו הפצירו בו לשכוח מהעבר ולפתוח בדף חדש, אוון לא יכול היה לשכוח מנטלי. הוא היה נחוש למצוא אותה ולשמוע ממנה את כל האמת. אבל יש כאלה שלא מצא חן בעיניהם המחשבה על מציאתה של נטלי היות ואיתורה עלול לעורר הדים וליצור מצבים סבוכים מבחינתם של אותם גורמים.

אוון יוצא למסע שמטרתו היא מציאת אשתו, מטרה שהייתה כמעט חסרת סיכויים, ודרכו אליה טמונה בסכנות בלתי נראות ובמסלולים בלתי צפויים.

האם אוון יצליח למצוא את נטלי? האם יגלה את כל האמת אודותיה? את כל התשובות תוכלו למצוא בספר המרתק: “הטובה שבמרגלות”!

איזה ספר נהדר! העלילה כל כך חזקה ומרתקת ולימדה אותי הרבה על מה שהתרחש בתקופת מלחמת העולם השנייה מנקודת המבט של בריטניה וצרפת. מבצע הפלישה לנורמנדי תואר בהרחבה ונחשפה טקטיקת ההטעיה של הבריטים שהובילו לתבוסת הנאצים.

היה מאוד מעניין להיחשף לעולמם של המרגלים, שיטת העבודה שלהם ודרכי פעולתם.

העלילה הייתה סוחפת וקראתי אותה בעניין רב. ככל שהתקדמתי בפרקים, כך רותקתי יותר לעלילה המעולה.

שורה תחתונה: ספר מרתק על תקופת מלחמת העולם השנייה ששופך אור על עולם הריגול האפל 

490 עמודים 
מאנגלית: ניצה פלד 
הוצאת ידיעות ספרים ופן הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2018

                                                                                          
                                            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...