יום שבת, 9 בינואר 2021

הנעדרת / סוזי סטיינר


                                                                 
מאנון בראדשו היא רווקה בת 39, שוטרת בילוש במקצועה. היא חולמת להכיר את הגבר הנכון ולהקים איתו משפחה יפה ומאושרת, אבל מסתבר שזאת לא משימה כל כך פשוטה והיא מוצאת את עצמה ברצף של דייטים הזויים עם אנשים הזויים לא פחות. מאנון עצובה ומדוכאת במרבית הזמן ומה שמצליח להוציא אותה מהדיכאון ולספק לה להסחת דעת היא עבודתה במשטרה אשר מאתגרת ומעסיקה אותה. היא גם נהנית מחברתם של צוות השוטרים המקיפים אותה שהפכו לידידיה.

ואכן הייתה לה הסחת דעת מסעירה כשקיבלה לידיה תיק חקירה של בחורה בשנות ה-20 לחייה בשם אידית היינד שנעלמה מביתה בלי להותיר עקבות. אידית היא בתם של סר איאן וליידי מרים היינד, זוג אמיד וגאה בעל קשרים חברתיים עם דמויות ציבוריות. הם גידלו את בתם ואת אחיה הצעיר בתנאים מאוד טובים. הם סיפקו לאידית חינוך נאות באוניברסיטת קיימברידג’ ודאגו לשלם את כל הוצאותיה. אידית התגוררה עם בן זוגה הכריזמטי, ויל ובין השניים התקיימה לכאורה מערכת יחסים נפלאה.

למחרת הלילה שבו אידית נעלמה, ויל הגיע לביתם המשותף ומצא את הדלת פתוחה, המעילים היו זרוקים על הרצפה באי סדר, שתי כוסות שמפניה היו במטבח כשאחת מהן הייתה שבורה ועם כתמי דם. והפרט הכי מדאיג היו כתמי דם שהופיעו על הרצפה ובמטבח.

ויל המודאג התקשר להוריה של אידית שדרשו ממנו להתקשר למשטרה מידית. וכך, החלה חקירת היעלמותה של אידית. האחרונה שראתה את אידית הייתה הלנה, חברתה הטובה. השתיים בילו יחד במסיבה והלנה ליוותה את אידית לביתה בשל היותה שיכורה.

המשטרה שידעה כי 72 השעות שלאחר ההיעלמות הן הקריטיות ביותר, החלה לחקור את כל האנשים הסובבים את אידית. הם בדקו אליבי להוריה, בן זוגה ויל, חברתה הלנה, מרצה באוניברסיטה ועוד אנשים שבאו עם אידית במגע בתקופה האחרונה. אבל כל כיוון שאותו ניסו העלה חרס בידם.

תוך כדי החקירה, מאנון ושאר השוטרים בצוות גילו מידע על אידית שלא בדיוק תואם למידע שקיבלו מבן זוגה ומהוריה. למעשה, היה יותר מדבר אחד שלא תאם למה ששמעו בעדויות של מקורבי הנעדרת. ככל שהזמן חלף, כך הסיכוי למצוא את אידית בחיים הלך ופחת. החשוד בהיעלמותה יכול היה להיות כל אחד מהסובבים אותה, או סתם אדם זר שעבר במקרה באזור ופגע בה.

מאנון אמנם לא הצליחה כל כך בתחום האישי-רגשי, אבל היא שוטרת טובה שמבצעת את עבודתה בנחישות. זה כמובן נכון כל עוד נושאי הרגש לא נכנסים לתמונה. מאנון להוטה לגלות מה עלה בגורלה של אידית והיא לא מתכוונת להניח לפרשה שעם גילויה הסעירה את הציבור ואת התקשורת כולה.

מה עלה בגורלה של אידית? האם יצליחו למצוא אותה בחיים, או שמא הם ימצאו את גופתה, אם בכלל? מה יתרחש בחייה של מאנון? האם תצליח למצוא את הגבר הנכון ותגשים את חלומה להקים משפחה? את התשובות לכל השאלות תוכלו למצוא בספר הנהדר: “הנעדרת”!

זה אמנם לקח לי מספר פרקים להתרגל לאופן הכתיבה בספר, אבל ברגע שזה קרה היה לי קשה להפסיק ולקרוא. בדרך כלל בספרי המתח שאני קוראת על חקירות משטרתיות של היעדרות או רצח, הנושא המרכזי הוא אותה חקירת היעדרות/רצח ואילו סיפורו של החוקר/ת מוזכר במעומעם כרקע לנושא ההיעלמות שתופס את רוב נפח העלילה. אבל בספר הזה, העלילה מספקת אור זרקורים גם לבלשית מאנון ולא רק לתיק שאותו היא חוקרת. זאת גם הסיבה לכך שלא מדובר במותחן מסחרר, אלא בספר המכיל בתוכו גם קטעי מתח, ובמקביל למתח, ניתנת במה גם לנושאים שונים כמו מערכות יחסים רומנטיים, מערכת יחסים וסודות במשפחה, וגם נושא עצוב וחשוב על מצוקת ילדים המיועדים לאומנה.

כל הנושאים הללו ביחד יוצרים עלילה טובה, מעניינת ומסקרנת אותה קראתי כאמור עם קושי להפסיק את הקריאה באמצע. רוצה לציין גם שאהבתי את הסוף שכלל לא היה צפוי.

שורה תחתונה: הספר “הנעדרת” מספק חווית קריאה נהדרת! מומלץ!

403 עמודים
מאנגלית: אסנת הדר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...