יום שבת, 9 בינואר 2021

עד קצה העולם / שי בן אור


                                                                       
העלילה מספרת את סיפורו של לוק רייבן, נער המתגורר באי הקטן ביותר מבין איי הים המזרחי. לוק קיבל על עצמו החלטה, לצאת למסע רווי הסכנות אל עבר עיר הזהב האגדית הנמצאת בקצה העולם. אף אדם מעולם לא הצליח להשלים את המסע הקשה הזה ולהגיע בהצלחה ליעד. האדם היחיד שכן צלח את המשימה הבלתי אפשרית הזו כנגד כל הסיכויים הוא מושל העולם השולט על כל האזור, אדם הידוע באכזריותו הרבה.

לוק עוזב את האי שבו נולד ומתחיל את מסעו אל עבר הלא נודע. אך, על מנת שיהיה לו איזשהו סיכוי להצליח הוא צריך צוות שילווה אותו במסעו. לכן, הוא מחליט להציל את חייו של נער בשם קייטו שנאסר על לא עוול בכפו והעונש שהוטל עליו היה הוצאה להורג. לוק חילץ את קייטו בדקה ה-90 וקייטו שהיה אסיר תודה כלפיו החליט להצטרף אליו למסע אל עבר קצה העולם. אל השניים הצטרפה גם נערה ממשפחת אצולה בשם רוז שהוריה בעלי ההשפעה הפרידו אותה מאהובה ורצו לאלצה להינשא לגבר שאינה אוהבת. על כן, רוז הסכימה בלי לחשוב פעמיים לעזוב את ביתה ולצאת עם לוק וקייטו למסע אל הלא נודע. אל רוז הצטרפה גם מיילי, עובדת מטבח בביתה של רוז ומי ששימשה גם כעוזרת האישית שלה.
ללוק, קייטו ורוז היו כוחות מיוחדים שכל כוח הועיל במהלך מסעם ובזמן המתאים. לעומתם, מיילי לא ניחנה בכוחות מיוחדים, אך חוכמתה הרבה ורעיונותיה הטובים הועילו רבות במהלך המסע המטלטל.

באמצעות ספינה שרכשו, ארבעת הצעירים יצאו יחדיו למסע הרפתקאות כשהיעד הסופי הוא כאמור קצה העולם. אך, עוד בטרם יגיעו לשם, אם בכלל, עליהם להתמודד עם סכנות רבות כמו ים סוער, חיילי המושל ובראשם גנרלים מאיימים בעלי כוחות מיוחדים ועוצמתיים, פיראטים מפחידים. אך בדרך הם גם פגשו באנשים טובים שהביעו נכונות להושיט להם יד כשנזקקו לעזרה.

תוך כדי התפתחות העלילה אנו נחשפים לסיבות שהביאו את לוק לצאת למסע הקשה הזה.
אז למה בעצם לוק החליט לעזוב את אי מגוריו, לנטוש את שגרת חייו ולהגיע לקצה העולם? מה הוא מסתיר מכולם? האם לוק וחבריו יגיעו ליעדם כנגד כל הסיכויים?
את כל התשובות תוכלו ולמצוא בספר הפנטזיה וההרפתקאות: “עד קצה העולם”.

אם אתם אוהבים ספרי פנטזיה והרפתקאות הספר הזה הוא במיוחד בשבילכם! אני לא קוראת בדרך כלל ספרי פנטזיה, אבל חייבת לציין שהיה לי ממש מהנה לקרוא את הספר הזה שהיה קליל, כייפי וזורם מאוד.
התחושה הייתה כאילו אני צופה בסרט וממש רואה לנגד עיני את כל ההתרחשויות.

זהו ספרו הראשון של שי בן אור, סופר צעיר ומוכשר שכתב על מסע ההרפתקה של לוק וחבריו בכישרון רב.

450 עמודים
ניב הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...