יום שבת, 9 בינואר 2021

הנופלים / דיוויד באלדאצ’י


                                                                    
בספרו החדש של דיוויד באלדאצ’י אנו שבים לפגוש בדמותו הנפלאה של איימוס דקר, סוכן האף-בי-איי בעל הזיכרון המושלם. כשהיה צעיר, איימוס נפצע קשה בראשו במהלך משחק פוטבול. הפגיעה הקשה השפיע רבות של המשך חייו ומאותו האירוע הוא השתנה באופיו מן הקצה אל הקצה. מאדם קליל וחברותי הוא הפך לאדם מסוגר ורציני. הפציעה גם השפיעה על מוחו בצורה כזו שזכרונו הפך לזיכרון צילומי מושלם וחריג. לתופעה הנדירה הזו היו צדדים טובים וגם רעים, ואיימוס נאלץ להתמודד עם כל ההשלכות שנבעו מכך.

הפעם, איימוס מגיע בזמן חופשה לעיירת ברונוויל יחד עם שותפתו סוכנת האף-בי-איי אלכס ג’יימיסון בכדי לבקר את אחותה של אלכס ומשפחתה שעברו לעיירה המתפוררת הזו לפני מספר חודשים. עיירת ברונוויל הייתה בעברה הרחוק עיירת מכרות מתפתחת שבה התגוררה משפחת ברון העשירה שסיפקה מקומות תעסוקה רבים לתושבים, אך גם התעמרה בעובדים. אך מאז עברו הרבה מים בנהר, משפחת ברון ירדה מנכסיה, העיירה נמצאת כעת במצב מחפיר והתושבים הפנו אצבע מאשימה כלפי משפחת ברון. האבטלה בעיירה הייתה גבוהה מאוד, התושבים עזבו את עיירת הרפאים בזה אחר זה, כל המפעלים נסגרו כבר לפני שנים, ואחת המכות הכי גדולות בה הוא נושא הסמים שהרקיע לשחקים. התושבים שסובלים מעוני ורעב מצאו מפלט בסמים, מהתמכרות למשככי כאבים ועד להרואין וסמים קשים אף יותר. תושבים רבים מצאו את מותם עקב מנת יתר. המצב כל כך גרוע עד שלמשטרה כבר אין דרך לפעול כנגד צורכי הסמים, אחרת מעל ממחצית מתושבי העיירה היו מוצאים את עצמם מאחורי סורג ובריח.

כשכבר נראה היה שהמצב בברונוויל לא יכול היה להיות גרוע יותר, ארבעה מעשי רצח התחוללו בעיירה בתוך שבועיים בלבד, ובזמן שאיימוס ואלכס שהו בברונוויל בבית אחותה של אלכס, התגלו שתי גופות בבית השכן לבית אחותה של אלכס. איימוס היה זה שהבחין בתנועה חשודה בבית הסמוך והוא גם זה שגילה את שתי הגופות בבית. המשטרה המקומית החלה לחקור את הרציחות וכך גם סוכני הלוחמה בסמים. שני הגופים האלה לא מיהרו לקבל את הצעת העזרה שאיימוס הציע להם בחקירת פרשת הרציחות. אך די מהר הם הבינו כי איימוס דקר בהחלט יכול לעזור להם במהלך החקירה וכי יש לו הרבה מה לתרום בזכות יכולותיו המעולות.

איימוס, אלכס, המשטרה המקומית וסוכני הלוחמה בסמים התחילו בחקירתם מסביב לשעון, ותוך כדי החקירה, הסכנה התקרבה יותר ויותר אל איימוס ואלכס ואל יקיריהם. מה שדרש פיענוח מהיר ככל האפשר תוך כדי סיכון חייהם וחשש לשיבוש ביכולותיו המופלאות של איימוס.

רשימת החשודים האפשריים רק הולכת ומתארכת וקשה לדעת במי בכלל אפשר לבטוח בעיירה האפלה והקודרת הזו.

אז מה ומי עומדים מאחורי פרשת הרציחות בעיירת ברונוויל המתפוררת? מה איימוס דקר ואלכס ג’יימיסון יגלו על הפרשה הנרחבת שמסעירה את ברונוויל? ואיך תסתיים חופשתם שקיבלה תפנית כל כך חדה? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק “הנופלים”!

איזה ספר מעולה! כל כך נהניתי לקרוא אותו! דיוויד באלדאצ’י רוקם עלילה בצורה נפלאה. הכתיבה טובה ומשובחת והעלילה מרתקת, מסקרנת ומותחת ולא רציתי שהספר יסתיים. אני מאוד אוהבת את דמותו של איימוס דקר שבכל פעם חושף עוד פן ייחודי באישיותו הממגנטת. חזותו המאיימת מהווה ניגוד בולט לאופיו. ולמרות שהוא כבר אינו טיפוס חייכן וחברותי כפי שהיה בצעירותו, הטוב שבו ניכר בכל פעולה שלו על אף קשיחותו והוא סיפק רגעים מרגשים ומכמירי לב.

הספר גם מציג את בעיית הסמים הקשה שמתחוללת בארה”ב בעקבות ההתמכרות למשככי כאבים אשר ניתנים לתושבים ללא כל הגבלה על כמות הצריכה. זוהי תופעת האופיואידים הגורמת למותם של עשרות אלפי בני אדם בכל שנה וכבר הפכה למגפה של ממש.

הספר כאמור חשף את הנושא החשוב הזה לצד עלילה מותחת, מרתקת ומלאה בהתפתחויות וגילויים מפתיעים המותירים את הקורא סקרן ודרוך עד לסוף הספר.

שורה תחתונה: כשאיימוס דקר לוקח חלק בחקירה, רוב הסיכויים שהפרשה תהפוך לפתירה.


480 עמודים
מאנגלית: אינגה מיכאלי
מודן הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...