יום חמישי, 28 בדצמבר 2023

כל הדרכים מובילות לרומא

כל הדרכים מובילות לרומא / שרה אדמס


כשראיתי את שם הספר חשבתי שהעלילה הולכת לקחת אותי לטיול מהנה באיטליה. אבל מסתבר שלא חייבים לטוס עד לרומא שבאיטליה בשביל מעט רומנטיקה נפלאה וכובשת. אפשר למצוא אותה גם בעיירה קטנטונת עם אוכלוסייה מצומצמת שמקבלת את אורחיה בזרועות פתוחות. תשאלו את אמיליה. אז מי היא בעצם אמיליה? 

אמליה, המוכרת יותר בשם הבמה שלה "ריי רוז", היא זמרת מפורסמת העומדת לצאת בעוד מספר שבועות לסיבוב הופעות עולמי. אבל עד אז היא מחליטה להתנתק קצת, בעיקר מהסוכנת שלה ומשומרי הראש ולהעביר מעט זמן לבדה. היעד הנבחר הוא רומא וזאת בעקבות סרט של אודרי הפבורן אותה היא מעריצה. אבל מאחר ורומא שבאיטליה רחוקה מידי היא מתפשרת על עיירת רומא שבקנטקי. 

כבר זמן מה שאמיליה מרגישה כבויה ומדוכאת. לשיר כבר לא משמח אותה כבעבר והיא מרגישה בודדה. היחסים עם אמה העכירו כבר לפני מספר שנים ומעיק עליה שהסוכנת שלה מנהלת לה את החיים ולא מאפשרת לה לבחור את בחירותיה. אלו הן הסיבות לנסיעתה החפוזה. אבל כבר בהתחלה העניינים משתבשים כשהמכונית שלה שובקת חיים ועוד באמצע הלילה. 

אמיליה מבועתת לחלוטין. היא במקום זר בלי קליטה ובלי שומר ראש. הפחד משתלט עליה וההיסטריה שלה רק מחריפה כשגבר זר מתקרב לרכב שלה ומציע לה עזרה. המחשבות הכי גרועות חולפות בראשה והיא כבר מדמיינת את הזר הגמור כרוצח אכזרי שהולך לסיים את חייה. אחרי שהיא משתכנעת שהגבר העונה לשם נואה הוא לא רוצח סדרתי, היא מוכנה לקבל את עזרתו ואף מתפתה להיענות בחיוב להצעתו ללון בחדר האורחים שלו עד לתיקון רכבה. 

אז אמנם תחילת השהות שלה בעיירת רומא התחילה ברגל שמאל, אבל ככל שהימים חולפים אמיליה מוצאת את עצמה מוקפת באנשים חביבים ומאירי פנים שגורמים לה להרגיש בבית ומפיגים את בדידותה, ובראשם - נואה, קונדיטור חתיך אך זעוף למדי שאט-אט חושף בפניה צדדים נוספים באישיותו שגורמים לה להרגיש דברים שלא הרגישה בעבר. נואה מצידו שומר מרחק מאמיליה כמו מאש. הוא כבר נכווה בעבר ואין לו שום כוונה לאפשר לאף בחורה לשחק לו בלב. 

אז מה מצפה לאמיליה ברומא הקטנה? האם נואה יצליח להגן על ליבו מפגיעה חוזרת? תקראו את הספר ותגלו! 

הספר הזה היה פשוט מקסים וכובש לגמרי! אהבתי את העלילה המתקתקה להפליא ואת הכתיבה הקלילה והמאוד קולחת של הסופרת שגרמה לי לרצות ולקרוא פרק אחר פרק. מקווה שיתורגמו ספרים נוספים של שרה אדמס שהותירה רושם מאוד חיובי בספרה והצליחה ליצור דמויות נוגעות ללב, מרגשות ועם אישיות כובשת. 

הכימיה בין שתי הדמויות המרכזיות הייתה נפלאה וההתרחשויות בחייהן העלתה לי חיוך על הפנים, משהו שלא קורה הרבה בימים אלה אבל איכשהו הספר הזה הצליח ליצור עבורי הסחת דעת מבורכת. אהבתי את דמותו של נואה, גבר חלומי מהאגדות מהמם מבחוץ ועוד יותר מבפנים. אהבתי את הצדדים המגוונים באישיותו, הקשר שלו התומך עם משפחתו והאכפתיות הרבה שגילה לאורך כל העלילה, הן כלפי אחיותיו והן כלפי אמיליה. 

שורה תחתונה: גברים טובים באים מעיירות קטנות!

316 עמודים 
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

יום שני, 25 בדצמבר 2023

בעלות האוב

בעלות האוב / סטייסי הולז

עלילת הספר היא אולי דמיונית אבל היא מבוססת על תקופה היסטורית מרתקת במיוחד שבה התקיים ציד מכשפות. באנגליה של שנת 1612 הועמדו למשפט מכשפות שהורשעו במעשי כישוף ורצח. חלק לא מבוטל מהדמויות בספר הינן אמיתיות, אך הסופרת רקמה סביבן את העלילה הנפלאה שבספר שלפניכם.

פליטווד שאטלוורת' בת ה-17 נשואה לריצ'ארד והשניים מתגוררים באחוזה גדולה. מזה מספר שנים שהזוג ניסה להרחיב את המשפחה אבל גם אחרי שלושה הריונות טרם נולד להם ילד חי. כעת, פליטווד בהריון בפעם הרביעית והיא מאוד חרדה לחיי עוברה ואף לחייה שלה, וזאת בעקבות מכתב שגילתה ובו הרופא הביע פסימיות לגבי סיכויי ההישרדות שלה ושל עוברה.

כשפליטווד פוגשת מיילדת צעירה בשם אליס גריי, היא מרגישה שאליס היא הסיכוי היחיד שלה להצליח וללדת תינוק בריא. אבל אליס נחשדת במעורבות במעשי כישוף. פליטווד שהתחילה לבטוח בצעירה ואף לחבב אותה מאמינה בחפותה, והיא מתכוונת לעשות את כל מה שהיא יכולה על מנת שחפותה של אליס תוכח וחייה ינצלו.

האם תצליח ותציל הן את חיי הצעירה והן את חייה שלה וחיי עוברה? תקראו את הספר הנהדר הזה ותגלו!

אני מאוד אהבתי את הספר והייתי מרותקת לעלילתו המצוינת למן העמוד הראשון ועד לאחרון. זהו ספר ביכורים מוצלח וקריא להפליא שכלל לא הורגש שהוא כזה. הכתיבה טובה וסוחפת ופיסת ההיסטוריה שנשזרה בעלילה הייתה מרתקת במיוחד. לא הכרתי קודם לכן את נושא המכשפות מלנקסטר והוקסמתי מהאווירה התקופתית שממש יכולתי לדמיין מול עיני את התרחשות האירועים. 

העלילה התקופתית המדברת על אמונות תפלות, מועברת בגוף ראשון מנקודת מבטה של פליטווד, דמות מקסימה ושובת לב אשר למרות גילה הצעיר הראתה בגרות רבה, ולמרות שמדובר בזמנים שבהם לנשים לא היו כלל זכויות היא גילתה אומץ לב, תעוזה ונחישות. אחוות הנשים בספר הייתה מרגשת. גם הקשר שנוצר בין פליטווד לבין אליס היה מאוד נוגע ללב. אני מאוד נהניתי ומזמינה גם אתכם להיסחף בסיפור המקסים הזה.

298 עמודים
מאנגלית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


יום שישי, 22 בדצמבר 2023

סיפורה של משפחה טובה

סיפורה של משפחה טובה / רוזה ונטרלה

זהו סיפורה של מאריה, הבת הצעירה למשפחת דה סנטיס מהעיירה העתיקה בארי שבאיטליה. מאריה נולדה למשפחה דלת אמצעים החיה בשכונה ענייה. אמה הייתה עקרת בית שדאגה לטפל בשלושת ילדיה ואביה היה דייג. כבר בגיל צעיר, סבתה נתנה לה את הכינוי: "מאלאקרנה" שבתרגום חופשי זה "בשר רע" והמשמעות היא "זרע מקולל".

מאריה הייתה ילדה פקחית שהצטיינה בלימודים וחלמה על חיים טובים ומאושרים. היא גדלה בכית שבו אביה הטיל את מרותו על כל בני המשפחה ואמה הכנועה קיבלה את היחס המחפיר בהבנה. בסתר ליבה, מאריה התביישה בהוריה. היא רצתה להצליח ולצאת משכונת המצוקה, להשאיר את האיטלקית העילגת השגורה בפי דרי השכונה מאחור ולהפוך למישהי השונה מאוד מהמקום שאליו נולדה. 

בבית הספר היה למאריה חבר טוב בשם מיקלה, ילד שמנמן ושקט המשתייך למשפחת עבריינים מטילי אימה. החברות בין השניים פרחה, למורת רוחו של אביה אשר דרש ממנה להתרחק ממיקלה ומבני משפחתו. טרגדיות משפחתיות מטלטלות את המשפחה ומאריה מוצאת את עצמה מובלת בנתיב שהכתיב עבורה אביה. כעבור שנים כשהיא כבר נערה, היא שוב מוצאת את עצמה נאבקת בין רגשותיה לרצונות הוריה. 

האם תלך אחרי ליבה או תבחר במשפחתה? את התשובה לכך תמצאו ברומן המשפחתי: "סיפורה של משפחה טובה"!

מדובר בסאגה משפחתית מעניינת וסוחפת המועברת בגוף ראשון מפיה של גיבורת הספר - מאריה, אשר חוזרת שנים אחורה לימי ילדותה ומתארת את קורותיה וקורות משפחתה לאורך השנים. דמותה של מאריה נוגעת ומעוררת אמפטיה. היא נולדה למציאות סבוכה ומורכבת אבל יחד עם זאת לא ויתרה על הרצון לשפר את חייה. היא לא אפשרה לקשיים לנהל את חייה והמשיכה להעז לחלום ולקוות לעתיד טוב יותר.

הביטוי "מאלאקרנה" אולי מספק קונוטציה שלילית, מה שנקרא בשפתינו "עשב שוטה". ואולי במאריה אכן היה טבוע גם הצד המחוספס שעבר אליה בתורשה מאביה הקשוח, אבל יחד עם זאת היא ניתבה את החוזק והעוצמות שבה לדרך מלאת אור, תקווה ואהבה. אהבתי את הצד הפראי שבה וגם את הצד הרגיש והנוגע שגבר על הצד האפל שליווה אותה בחייה. אם אתם נהנים מספרות איטלקית - הספר הזה הוא לחלוטין עבורכם. מומלץ בחום! 

250 עמודים
מאיטלקית: אספיר בלה מילמן
הוצאת שוקן
שנת הוצאה: 2023


יום שני, 18 בדצמבר 2023

המסדר

המסדר / דניאל סילבה

גבריאל אלון, ראש "המשרד" הישראלי החליט לקחת חופשה קצרה וטס לאיטליה עם אשתו, קיארה ושני ילדיהם הקטנים. הוא תיכנן קצת אבל האדם מתכנן ואלוהים צוחק. דווקא בשעה שהוא נמצא על אדמת איטליה, האפיפיור נמצא מת. הבעיה היא שמזכירו האישי של האפיפיור, הארכיבישוף לואיג'י דונאטי, לא מאמין כי מדובר במוות כתוצאה מהתקף לב כפי שקבעו. הוא סבור כי האפיפיור נרצח ובשל כך, הוא פונה לגבריאל על מנת שזה יעזור לו לגלות את אשר התרחש. 

גבריאל לא מתלהב מהרעיון להפסיק את חופשתו. אבל כשהוא מגלה שבערב מותו האפיפיור כתב עבורו מכתב אישי שבינתיים נעלם, גבריאל נחוש לגלות מה היו מילותיו האחרונות של האפיפיור עבורו. הוא ודונאטי מתחקים אחר יומו האחרון של האפיפיור המנוח ומגלים כי חייל מהמשמר השוויצרי נעדר. בחיפושים אחריו הם מגלים כי נרקמה מזימה גדולה וסבוכה אשר מספר המעורבים האפשריים בה רק הולך וגדל. אבל זמן החקירה שלהם קצוב בזמן היות והקרדינלים עומדים לבחור אפיפיור חדש. 

בחקירה חוצה הגבולות מתעוררות שאלות רבות משמעות הקשורות לדת הנוצרית ולכל אשר נכתב בברית החדשה אודות מותו של ישו. התשובות לכך מאוד מעניינות את גבריאל היות ויכולה להיות לכך השפעה עצומה עבור העם היהודי. האם גבריאל יצליח לפענח את מקרה מותו של האפיפיור ולעצור את המזימה הנרקמת? את התשובה לכך תמצאו בספר הנהדר: "המסדר"! 

איך אני אוהבת את הספרים של דניאל סילבה! גם הפעם, ממש נהניתי מהספר לכל אורכו ומצאתי את העלילה למרתקת במיוחד, גם אם היה בה הרבה פחת אקשן. כמו כן, הפוקוס לא היה על פעולות טרור וניסיונות הסיכול שלו אלא על התככים במדינת הוותיקן אשר העלו שאלות ותהיות העוסקות בנצרות, בדת ובאמונה ארוכת השנים ועל מזימות פוליטיות באירופה. ואיך לא -  הקשר היהודי גם הוא בסיפור ואין מישהו מתאים יותר מגבריאל אלון בשביל להגיע לחקר האמת.

בסוף הספר בדברי המחבר, סילבה מציין משפט שהוזכר כבר בעמודים הראשונים של הספר: "לעולם אל תשכח שהבלתי נתפס יכול לקרות". המילים הללו גרמו לי להצטמרר ברגע שקראתי אותן. סילבה לא יכול היה לדעת עד כמה שהמילים יהיו רלוונטיות כשלוש שנים לאחר שכתב את ספרו. באותם ימים מה שהעסיק את העולם זו הקורונה וגם העלייה באנטישמיות. מי היה יכול להעלות על הדעת שהמציאות תהפוך לאיומה אף יותר? אני סקרנית לגלות אם ואיך המציאות הישראלית הנוכחית תשפיע על הספר הבא של סילבה.

שורה תחתונה: דניאל סילבה חוזר עם ספר ממגנט, מרתק ומתוחכם העוסק בדת ואמונה, עבר והווה, תככים ומזימות ומאחר וגבריאל אלון בשטח - צפוי גם קצת מתח!

353 עמודים
מאנגלית: ארז אשרוב
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

יום חמישי, 14 בדצמבר 2023

הבחורה השחורה האחרת

הבחורה השחורה האחרת / זאקייה דלילה האריס


תכירו את נלה רוג'רס. היא עובדת כבר שנתיים בהוצאת הספרים "וגנר" בתפקיד עוזרת עורכת וחולמת על הקידום המיוחל. נלה היא העובדת השחורה היחידה בחברה. היא בעלת מוטיבציה גבוהה וממש קורעת את עצמה בעבודה, למורת רוחם של בן זוגה וחברתה הטובה שמרגישים היטב את חריצותה ב"וגנר" שבאה על חשבון זמנה המשותף עימם. אבל מסתבר שלא תמיד החריצות משתלמת.

כשל"וגנר" מגיעה עובדת חדשה שחורה, תחילה נלה שמחה שהיא כבר לא השחורה היחידה בחברה. אך, השמחה הופכת למפח נפש כשאותה צעירה בשם הייזל הופכת ל"חביבת המדור" ולוקחת את הפוקוס מנלה. לפתע, נלה מרגישה נטושה ולגמרי מחוץ לעניינים. מצבה בחברה הולך ומחמיר כשהיא מתחילה לקבל פתקים אנונימיים עם מסרים מאיימים הדורשים ממנה לעזוב את "וגנר" לאלתר!

מי אחראי לאותם פתקים אנונימיים ולמה? את התשובה לכך תמצאו בספר מעורר המחשבה: "הבחורה השחורה האחרת"!

זהו ספר ביכורים נהדר שלא יעשה לכם חיים קלים. הוא יאתגר אתכם ויגרום לכם לחשוב ולהרהר בנושאים שבו תוך כדי הקריאה. מודה שלקח לי זמן להבין מי זה מי בסיפור והיתה נגיעה בנושאים שהבקיאות שלי בהם שואפת לאפס כמו סוגי תסרוקות אפרו. כמו כן, ישנם מספר דברים (משניים) שגם אחרי סיום הקריאה אני לא בטוחה שהבנתי עד הסוף. לא מדובר בספר קליל וחסר משקל בתוכנו ובחשיבותו. ההפך הוא הנכון. הספר נוגע בנושאים כבדי משקל כמו גזענות ואפליה.

העלילה הועברה ברובה בגוף שלישי מנקודת המבט של נלה. רק בפרקים ספורים העלילה הועברה בגוף ראשון מפיהן של דמויות אשר זהותן התבררה עם התקדמות העלילה. בשליש האחרון של הספר העלילה צוברת תאוצה והמתח מורגש ביתר שאת - עד הסיום המפתיע. היה מעניין ומסקרן לקרוא על המתרחש במסדרונות של הוצאה לאור. ניכר היטב כי הסופרת בקיאה בתחום ולא בכדי. בגב הספר כתוב כי היא עבדה כעוזרת לעורכת, ממש כמו דמותה של נלה. 

ובחזרה לנלה, דמותה הייתה נפלאה בעיני והיה מאוד קל להזדהות עימה. היא הצטיירה כצעירה מוכשרת, שאפתנית ודעתנית אשר להוטה לקדם את האג'נדה שבה היא מאמינה. יחד עם הצד הלוחמני שבה, נחשף בפנינו גם הצד הפגיע שמושפע מהסביבה ומהחברה שבה אנו חיים. חייבת לומר גם מילה טובה על העטיפה של הספר שכבשה אותי מהרגע הראשון שבו ראיתי אותה. היא מאוד מושכת את העין ויצירתית להפליא באופן כתיבת שמו של הספר. שאפו! 

387 עמודים
תרגום: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2023

יום שבת, 9 בדצמבר 2023

בין כחול לאפור

בין כחול לאפור / טל ארליכמן


תכירו את גלי. היא נשואה לרני ולשניים שני ילדים צעירים. הם חיים חיי שגרה שבה כל אחד מהם עסוק עד מעל הראש בעבודתו ובזמן הנותר הם עסוקים בטיפול בילדיהם, מה שלא משאיר להם זמן ליחסים ביניהם. כך החיים נמשכו ונמשכו אבל אז הגיעה הקורונה ושינתה את כל התמונה. המדינה נכנסת לסגר, הלימודים של הילדים עוברים לזום ובחייהם של גלי ורני מתרחשים אירועים אשר מאיימים על החיים כפי שהכירו אותם עד כה. 

גלי תמיד ראתה ברני את עמוד התווך של הבית. זה שתמיד נמצא כשזקוקים לו ומצליח להציל את המצב. אבל גלי מתחילה להבין שמשהו בקשר הזוגי שלהם נשחק. יש דברים שלא נאמרים, שיחות שלא מתרחשות, ואלו הם רק חלק מהדברים שמרחיבים את הריחוק שנוצר ביניהם. בו בזמן, רני מצידו חווה משברים במקום עבודתו שאף משפיעים על מצבו הרפואי. כמו כן, דמות מהעבר צצה בחייו ומעוררת בו תחושות שלא הרגיש מזה זמן רב.

גם אצל גלי ישנם עניינים מהעבר שנותרו בלתי פתורים. הקורונה כאמור שינתה את סדר היום וגרמה לגיבורי הספר לחשב מסלול מחדש. מה מחכה להם בסופו? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה ממש חמוד וכייפי, אף על פי שהוא מתרחש בתקופת הקורונה הלא כל כך כייפית. חוץ מזה, בהשוואה למה שאנו עוברים כיום במציאות הישראלית - הקורונה קטנה עלינו. ובחזרה לספר - הסיפור המאוד ישראלי היה עבורי הסחת דעת מבורכת. הוא קליל, קולח וזורם ויעביר לכם מספר שעות בנעימים. זהו סיפר ביכורים נפלא וניכר בו כי המחבר נהנה מהכתיבה. 

העלילה נעה בין הווה שמתרחש כאמור בשנת 2020, השנה שבה התפרצה המגיפה, ובין העבר שנע על גבי מספר צירי זמן ונותן מידע נרחב יותר על קורותיהן של הדמויות על מנת שהמתרחש בהווה יובן בצורה טובה. אהבתי את המעברים בזמן ואת הכתיבה המוצלחת שמגנטה אותי לסיפור עד לסיומו. אופן סיום הספר לא היה ודאי עד לעמוד האחרון, כך שהסקרנות שהתעוררה בי נמשכה ממש עד לרגע האחרון. אני נהניתי מהקריאה ועל כן ממליצה על הספר בחום! 

236 עמודים
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2023



יום שלישי, 5 בדצמבר 2023

כל השדים כאן

כל השדים כאן / לואיז פני


אחרי שמאוד אהבתי את הספר "אימה משתקת" - שיתוף הפעולה בין הסופרת לואיז פני להילרי קלינטון - מתמודדת לשעבר לנשיאות ארה"ב, הייתי ממש סקרנית לקרוא עוד ספר של הסופרת הקנדית. האם הספר היה מוצלח ובאותה הרמה כמו זה שכתבה עם קלינטון? לדעתי, בהחלט כן! אז על מה הספר? 

תכירו את ארמן גמאש, פקד משטרה מקוויבק שבקנדה. ארמן הגיע עם אשתו לפריז, העיר שבה בחרו לגור בנו ובתו עם בני משפחותיהם. כל המשפחה נפגשה לארוחת ערב שבה גם נכח סטפן הורוביץ, הסנדק הקשיש של ארמן. זה היה אמור להיות ערב נעים אבל הוא הסתיים בסערת רגשות כשמכונית דרסה את סטפן שנלקח לבית החולים כשהוא בסכנת חיים. 

סטפן הוא דמות של אב עבור ארמן. כשארמן היה ילד צעיר הוא איבד את הוריו בתאונה טראגית ומאז הוא ידע כי סטפן וקשישה ניצולת שואה שאימצה אותו ועימה הוא התגורר, תמיד יהיו שם עבורו. כעת, סטפן מורדם ומונשם בבית החולים וכשארמן מגלה בין חפציו מפתח מוזר שחושף השתלשלות אירועים לא תקינה, הוא מתחיל לחשוד שהפגיעה בסטפן לא הייתה מקרית. יחד עם חתנו, שבקוויבק היה יד ימינו במשטרה, הם מחליטים להתחקות אחר הימים האחרונים של סטפן טרם דריסתו.

לארמן כבר ברור שדריסתו של סטפן היא נסיון התנקשות ולא תאונת פגע וברח.ככל שהחקירה מתקדמת, התמונה הופכת ליותר ויותר מטרידה, סודות ותככים נחשפים ואירועים מהעבר של סטפן מוטלים בספק, וארמן מצידו לא מתכוון לעזוב את החקירה עד שכל הספקות יובהרו והאמת הנסתרת תיחשף במלואה, גם במחיר סיכון חייו. 

מה יגלה ארמן על סטפן? מי רצה להיפטר ממנו ולמה? תקראו את הספר ותגלו! 

מאוד אהבתי את הספר ששמר על עניין מתחילתו ועד סופו. יש בו הרבה תפניות והתפתחויות בלתי צפויות. כתיבתה של לואיז פני מצויינת. הפרקים קצרים וקולחים והעלילה קצבית ומרתקת. היו כל מיני הערות קטנות שהבהירו באופן חד משמעי שזו אינה הפעם הראשונה שהסופרת כותבת על הדמויות המרכזיות שבספר, ואכן, מסתבר שיש לה סדרת ספרים בכיכובו של הפקד ארמן גמאש. הספר שהוחלט לתרגם לגמרי מצא חן בעיני ומקווה שיתורגמו ספרים נוספים שלה. 

לצד החקירה האינטנסיבית הגדושה בהתפתחויות מעניינות וחכמות שבמהלכה אנו נחשפים לצד המקצועי של ארמן, נחשף בפנינו גם צד אחר שלו - ארמן כאיש משפחה. אנו מתוודעים לקשר הקרוב וההערכה הרבה שיש לו לסטפן שידע לספק לו תובנות לחיים, מערכת היחסים האוהבת עם אשתו התומכת, הקשר החם עם חתנו, והיחסים הסבוכים עם בנו שאת נסיבות הריחוק שנוצר ביניהם אנו מגלים עם התפתחות העלילה. אהבתי מאוד את הדמויות ומקווה לפגוש בהם שוב. 

457 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

יום שישי, 1 בדצמבר 2023

קסם

קסם / דניאל סטיל


עלילת הספר נפתחת ב"ארוחת ערב לבנה" בפריז, אירוע מיוחד במינו המתרחש פעם בשנה ומתקיים בקרבת אחד מהאתרים היפים שקיימים בפריז. באותה ארוחה מתאספים 8000 המתפצלים על גבי שני אזורים וסועדים להנאתם כשהם לבושים בלבן מכף רגל ועד ראש. לאירוע מגיעים רק אותם אנשים אשר קיבלו הזמנה מראש. 

ז'אן פיליפ דיומא, כוכב עולה בתחום הפיננסי, הגיע לאירוע עם אשתו, ואלרי, עורכת במגזין "ווג" הצרפתי. לשניים שלושה ילדים קטנים והם חיים באושר כבר 7 שנים. אבל הצעת עבודה מפתה בסין שז'אן פיליפ מקבל, מערערת את יציבות חייהם.

בנדטה וגרגוריו מריאני הגיעו אף הם לארוחה המיוחדת. שניהם הגיעו הישר מאיטליה, בה הם מתגוררים ומנהלים יחדיו אימפריית ביגוד מצליחה. אבל באמצע הארוחה גרגוריו מקבל שיחת טלפון שהולכת לטלטל את חייהם של הזוג שכבר חווה עליות ומורדות במערכת היחסים ביניהם.

שנטל היא אלמנה מזה שנים רבות. יש לה שלושה ילדים בוגרים אשר כל אחד מהם בחר לחיות את חייו מחוץ לצרפת. היא הקדישה את כל חייה לילדיה וכבר זמן רב לא הייתה בזוגיות. היא מגיעה לארוחה בגפה ויושבת לצידו של אלמן מהודו שהוזמן אף הוא לארוחה.

כמעט כל אחד מהאנשים האלה מעביר בנעימים את "ארוחת ערב לבנה". אבל אחריה חלק מהם יאלצו להתמודד מול המשברים שמתעוררים במערכות היחסים שלהם, בעוד שאחרים יחוו שינוי משמעותי בשגרת חייהם איך יראו חייהם כעבור שנה? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה קליל ביותר, זורם וקולח. אם אתם מחפשים ספר שיעביר לכם מספר שעות בנעימים הספר הזה בהחלט יספק לכם את מבוקשכם. הסיפור מדבר על חיי נישואים, משברים, בגידות, ספקות ודילמות, חילוקי דעות, יחסי הורים וילדים, קריירה ועוד. הדמויות שונות ומגוונות וכך גם ההתרחשויות בחייהן.

לצד סיפוריהם של כל אחד מהזוגות בספר, העלילה גם לוקחת אותנו לטיול קצר ומתמצת לא רק בפריז אלא גם בהודו שיש מי שבינינו ביקרו בה והתמכרו אליה ומי שלעולם לא יסכים לדרוך על אדמתה מסיבותיו שלו. הרעיון של "ארוחת ערב לבנה" נראה לי כמו חוויה מקסימה, אם כי מצידי אני מתפשרת על עוד צבעים, כל עוד לא מדובר בצבעים אדום (אזעקת צבע אדום) או ירוק (חמאס). אני בעד "ארוחת ערב כחול לבן". 

268 עמודים
מאנגלית: סיוון מדר
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...