יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין

בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו של זייבייר הייתה זו שהזעיקה את האמבולנס. היא נמצאת צמודה למיטת בנה ומסרבת לעזוב אותו לרגע. היא במצב מעורער ומסרבת לדבר עם הסובבים אותה ורק מביטה בבנה שנאבק על חייו. בשעות ובימים שלאחר התאונה, מתחילות סדרת התלחשויות לגבי מה שארע בליל התאונה. 

בלייר, חברתה הטובה של ויטני ושכנתה, נשואה ואמא לקלואי, בת גילו של זייבייר שהיא גם חברתו הטובה ביותר. בלייר העריצה את ויטני ואף קינאה בה וחשה לא מסופקת בחיי המשפחה שלה. רבקה, שכנה נוספת היא אחות בבית החולים בו מאושפז זייבייר. היא ובעלה ניסו להביא ילד לעולם לאורך השנים והניסיונות לא צלחו. מארה הקשישה גם היא שכנה שהכירה מעט את ויטני ומשפחתה. גם עבור מארה החיים לא היו דבש ויעיד על כך עברה הכאוב.

כולם מחכים ומקווים לשמוע חדשות מעודדות אודות מצבו של זייבייר שהוא למעשה זה שיכול לשפוך אור על מה שבאמת התרחש בלילה הגורלי. השאלה היא האם הוא ישרוד בכדי לספר? מה מסתירים השכנים ומה מתרחש בחייהם הפרטיים? את התשובות לכך תמצאו בספר האפל: "הלחישות"!

מדובר במותחן פסיכולוגי קודר למדי המועבר באמצעות נקודות המבט של מספר דמויות: ויטני, בלייר, רבקה ומארה. ארבע הנשים הגרות בשכנות זו לזו. כל אחת מהן מתמודדת עם אירועים שונים בחייה האישיים, כשמקרה נפילתו של זייבייר יוצר השתלשלות אירועים אשר במהלכה נחשפים אט אט סודות ובגידות, מתגלים חולשות וחרדות, מתעוררים לבטים וספקות והדמויות בסיפור מתמודדות בדרכן מול הפחדים הגדולים ביותר שלהן. 

הסיפור הינו בגוף שלישי והוא כתוב בצורה מאוד קולחת שגורמת לרצות ולקרוא פרק אחר פרק. מודה שדי ניחשתי כבר בשלב מאוד מאוד מוקדם חלק גדול מההתפתחויות, אבל אין הדבר פגם בהנאה מהספר שבזכות כתיבתו הסוחפת ריתק אותי עד לעמוד האחרון והמצמרר. הדמויות בספר מורכבות באישיותן ולא בדיוק התחבבו עלי כקוראת. הן מספקות תמונת מראה עגומה על מערכות יחסים, חברויות ואימהות. 

שורה תחתונה: "הלחישות" הוא מותחן פסיכולוגי לופת שהאמרה "זה קורה במשפחות הכי טובות" תפורה עליו! 

316 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024


יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

שעת הזאבים

שעת הזאבים / גרג הורביץ

את אוואן סמוק אין צורך להציג. מי שעוקב אחר סדרת הספרים המוצלחת הזו בטח חיכה, כמוני, בקוצר רוח לספר הבא בסדרה, ולמרבה השמחה ההמתנה לא הייתה ארוכה מידי ומעלליו הטריים של "האיש משומקום" כבר תורגמו לעברית בספר שכמו קודמיו הוא רווי באקשן ללא הפסקה. 

הפעם, אוואן מקבל שיחת טלפון מסופיה, הבת של אחיו למחצה של אוואן. אח שעד לא מזמן אוואן כלל לא ידע על קיומו וזאת למרות שהכיר אותו בעבר מבית האומנה שבו שהה. סופיה מבקשת מאוואן לעזור לה למצוא את "לוקו", הכלב שלה שאבד. אוואן שנמצא בתקופת שפל בחייו בשל התפתחות אישית מערערת, מחליט לחזור למבצעי ההצלה שלו עם משימה קטנה ובלתי מזיקה. הרי מה כבר יכול להשתבש אם יושיט יד לאחיינית שלו וימצא עבורה את הכלב המאוד מכוער שלה? 

מסתבר שהרבה מאוד יכול להשתבש. מה שמתחיל כמשימת חימום פשוטה, מתפתח לזירת רצח שבה מעורבת רוצחת מחרידה המכונה "זאבה" שכישוריה בנשק לא פחותים מאלו של אוואן. המתנקשת המכונה זאבה אמנם ביצעה את משימתה, אבל השאירה בזירה את בתו של הנרצח חיה לאור התערבותו של אווואן ומאחר וזו הפכה לעדה מסוכנת עבורה, זאבה שמה לה למטרה לחסל את הנערה. אוואן מצידו מחליט לעשות הכול בכדי להגן על הנערה. הוא יוצא למרדף אחר זאבה וזה מוביל אותו לאנשים בעלי ממון אשר לא בוחלים באמצעים ומשתמשים בבינה המלאכותית בדרכים אפלות. 

האם אוואן יצליח להציל את הנערה שזאבה נחושה לחסל? מי שלח את זאבה למשימות הרצח? ומה התרחש בחייו של אוואן שערער אותו לגמרי? את כל התשובות תמצאו בספר המתח הקצבי: "שעת הזאבים"! 

מדובר בעוד ספר מהנה בסדרת "פרויקט X" ובו אוואן חוזר ומוצא את עצמו במרדפים רוויי סכנה. החיים האלה הם שיגרה עבור אוואן. אבל השנים חולפות, אוואן מתבגר, חושף חולשות, גם גופניות, אבל בעיקר כאלו המגיעות מהנפש. היחסים הבינאישיים מצליחים לחדור את השריון של אוואן שלפני כן היה בלתי חדיר. אני אוהבת להיחשף גם לצד האנושי שבו ולתהליך הממושך שהוא עובר עם השנים. 

הספר בלטה בהיעדרה שכנתו של אוואן ובנה הצעיר שנוכחותם בחייו של אוואן הייתה די משמעותית. שמחתי שג'ואי, ההאקרית הנפלאה ממשיכה ללוות אותו וכך גם טומי, מי שמספק את הנשקים והציוד המשוקלל לאוואן והפך לחברו מזה שנים ואף סיפק מלבד נשק גם אתנחתא קומית. ולא רק! היו גם מספר דמויות אורח שאחת מהן הייתה קשישה בת 90 עם נשק שאוואן לא הצליח להתגונן מפניו, מה שיצר סצנה משעשעת למדי. אני מאוד נהניתי מהקריאה וכבר מחכה לספר הבא. במיוחד לאור הסיום הדרמטי. יש למה לחכות! 

478 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
דני ספרים הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024



יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

רצח במשפחה

רצח במשפחה / קארה האנטר

הספר שלפניכם הוא ספר מתח מאוד לא שגרתי וזאת לאור האופן שבו הוא מוצג. העלילה מועברת בצורת תסריט של סדרת פשע אמיתי בשם "ידוע לשמצה - מי רצח את לוק ריידר?", כשכל פרק בספר הוא למעשה פרק חדש של אותה תוכנית מצליחה. מציגים בפנינו את הצוות הנבחר של התוכנית, המפיק, הבמאי, סיעור המוחות של כלל אנשי הצוות, מעברי זוויות הצילום, קטעי עיתונות, תכתובות של צופים נלהבים ועוד. אז במה עוסק הספר? עכשיו אני מגיעה לזה.

לפני 20 שנה בדיוק נרצח צעיר בשנות ה-20 לחייו בשם לוק ריידר. גופתו המרוטשת של לוק נמצאה בחצר בית המשפחה. לוק נישא לאישה המבוגרת ממנו בלא מעט שנים ולה שלושה ילדים מנישואיה הראשונים. הרצח מעולם לא פוענח וכעת, שני עשורים אחרי הוחלט להעלות את סדרת התחקירים אשר תנסה לפענח את התיק שנותר פתוח עד כה. המפיק גייס צוות משלל תחומים בעוד שבמאי התוכנית הוא גאי הווארד, בנו החורג של הנרצח אשר בזמן הרצח היה בן 10.

גאי מקווה שבזכות הסדרה "מי רצח את לוק ריידר?" הפרשה שהסעירה את המדינה וגרמה לזעזוע רב למשפחתו, תגיעה סוף סוף לסיומה והרוצח ימצא. וכך, סדרת התחקירים יוצאת לדרך עם כיווני חקירה בלתי נגמרים, עדויות, דעות ושלל התפתחויות חלקן מפתיעות וחלקן פחות. אבל בדבר אחד אין עוררין. בתוכנית הזו שהפכה למצליחה ביותר, לא מתכוונים להניח לפרשה והולכים לחשוף את הרוצח אשר הצליח להתחמק מהמשטרה כבר שני עשורים. 

אז מי הרוצח/ת? מה קרה ביום האחרון בחייו של לוק ריידר? את התשובה לכך תמצאו בספר המתח המיוחד: "רצח במשפחה"!

הספר היה מאוד מקורי בעיני. אופן העברת העלילה הייתה חדישה ביותר. מודה שתחילה הפריעו לי כל הפרטים הטכניים כמו המעברים בין הסצנות שנכתבו כ"קאט אל" וכדומה. אבל הדיונים של הצוות ורשימת החשודים האפשריים שרק הלכה ותפחה, הפכו את העלילה למרתקת במיוחד. כמו כן, צפו לעוד הפתעות בעלילה שמסתעפת לכיוונים מפתיעים. הספר מאוד מוצלח בעיני, לאו דווקא לאור סגנון ההצגה החדשני, אלא בעיקר בזכות עלילה קצבית, מותחת וסוחפת ממש עד לעמוד האחרון.

שורה תחתונה: ספר מתח שכתוב קצת (הרבה) אחרת ובמרכזו עלילה סוחפת ונהדרת! 

470 פרקים
מאנגלית: תומר בן אהרון
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2024


יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

ורדים אבודים

ורדים אבודים / מרתה הול קלי

זהו הספר השני בסדרת הספרים של "בנות הלילך". לא מדובר בספר המשך אלא דווקא בכזה שמבחינה כרונולוגית מקדים את "בנות הלילך". ואם הספר הראשון סיפר את סיפורה של קרוליין פרידיי בתקופת מלחמת העולם השנייה, הספר הנוכחי מספר את סיפורה של אמה של קרוליין: אלייזה פרידיי ואת קורותיה בתקופת מלחמת העולם הראשונה. 

וכך, העלילה לוקחת אותנו לשנת 1914 שבה המלחמה הגדולה קרובה מאי פעם. אלייזה גרה בניו יורק עם בעלה, הנרי ובתם הצעירה, קרוליין. היא מתגעגעת לחברתה הטובה, סופיה, צעירה רוסיה המגיעה ממשפחה אמידה המקושרת לשושלת הצאר. השתיים בילו יחד בפריז וחיכו לרגע שבו יפגשו בשנית. אבל המציאות טרפה את כל הקלפים והתוכנית להיפגש בקרוב נגנזה כשפורצת המלחמה הגדולה ושלטון הצאר נופל על ידי המון זועם שדורש שינוי אמיתי ברוסיה דאז. 

בכדי להתרחק מההמון אשר רוצה לפגוע בשושלת הצאר ובכל מכריהם, סופיה עברה עם בנה הפעוט, מקס, אחותה הצעירה, אביה ואמה החורגת לאחוזה מפוארת בעיירה קטנה. בעלה שירת בצבא והיא קיוותה שהאחוזה המבודדת תגן עליה ועל יקיריה עד שיעבור הזעם. אבל הסכנה הגיעה גם לפתח ביתם ואיימה על חייהם. בכדי להגן על מקס בן השנתיים, סופיה מפקידה אותה בידיה של ורינקה, כפרייה צעירה שאותה שכרה מבעוד מועד כמטפלת בבנה.

את כל אשר יחוו הדמויות במהלך תקופת המלחמה הגדולה תמצאו בספר המרתק: "ורדים אבודים"! 

בימים אלה אני די מתקשה להצליח להתרכז בקריאה. אבל מידי פעם מגיע ספר שמצליח לתפוס אותי ולרתק אותי לעלילתו וכך קרה לי הפעם עם הספר הזה. העלילה תפסה אותי למן ההתחלה וממש נהניתי מהקריאה בו. הסיפור מועבר באמצעות נקודות המבט של אלייזה, סופיה וורינקה ומתאר מציאות קשה ומורכבת של ימי מלחמה, אי וודאות, סכנה ומצוקה. הייתה סצנה ספציפית שהייתה בעיני מאוד קשה לקריאה. במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר. אבל יחד עם הקושי הספר היה עוצמתי ואף אופטימי למרות הכל. 

גם הפעם, הסופרת מבססת את הסיפור על אירועים היסטוריים אמיתיים והיא עושה זאת בצורה נפלאה וסוחפת. אם אהבתם את "בנות הלילך" - צפויה לכם הנאה מרובה גם הפעם. אגב, בסוף הספר הסופרת מספרת על האישיים האמיתיים שמהם היא שאבה השראה עבור דמויותיה. כמו כן, היא גם שיתפה בכך כי הספר הבא בסדרה יקח את הקוראים אחורה בזמן למלחמת האזרחים באמריקה. יש למה לחכות!

466 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

יום רביעי, 4 בספטמבר 2024

נמר הלילה

נמר הלילה / ינגשי צ'ו

אני מאוד אוהבת להיחשף לתרבויות חדשות, שונות וססגוניות והספר הזה הוא בדיוק כזה. הוא לוקח אותנו לסין של שנות ה-30 של המאה ה-20 ומציג בפנינו עולם אקזוטי גדוש באמונות תפלות כמו אנשי טיגריס והאמונה באסיה על פיה נשמתו של אדם לאחר מותו ממשיכה לנדוד ולתעות במשך 49 ימים שלאחריהם, הנשמה ממשיכה במסעה בתנאי שגוף המנוח שלם לחלוטין ונשמתו אינה מסוכסכת.

עלילת הספר מפגישה אותנו עם ג'י לין, צעירה שביום עוסקת לפרנסתה בתפירה ובשעות הערב עובדת כבת לוויה באולם ריקודים, וזאת בשל חובות שאמה צברה במשחקי קלפים. ג'י לין מודעת לכך כי עבודתה במועדון הריקודים מפוקפקת, אבל הרצון לעזור לאימה גובר על כל שיקול אחר. 

במועדון ג'י לין ששמה כרקדנית הוא "לואיז" פוגשת באיש עסקים שמותיר לה מזכרת מחרידה. אצבע קטועה בבקבוקון. את האצבע הזו מחפש נואשות רן בן ה-11 לאחר שהרופא הזקן שאותו שירת מת ועל ערש דווי ביקש ממנו למצוא את האצבע שנקטעה לו לפני שנים על מנת שנשמתו תוכל להמשיך בדרכה. לרן יש 49 ימים למלא את משאלתו של אדונו על מנת שהמנוח ימצא מנוחה בעולם הבא.

מה ג'י לין תעשה עם המזכרת המחרידה? האם רן יצליח לקיים את משאלתו האחרונה של הזקן? תקראו את הספר ותגלו!

מדובר ברומן היסטורי מעניין שלוקח אותנו אחורה בזמן אל עבר פולקלור ססגוני ומסתורי אשר בו אצבע קטועה מובילה שתי דמויות אל עבר מסע גדוש בסכנות, גילויים וגם התרחשות של אירועים בלתי מוסברים . אהבתי את דמותה של ג'י לין, צעירה שנסיבות חייה מנעו ממנה להמשיך וללמוד כפי שרצתה. ואת זו של רן, נער צעיר שמשקר בנוגע לגילו בכדי להתקבל לתפקיד משרת בבית.

סיפוריהם של ג'י לין ורן נשזרים זה בזה ואנו כצופים מהצד מלווים אותם במסע ההתבגרות שלהם שבמהלכו טרגדיות ואהבות גם יחד מתגלות, והדמויות שלא תמיד צועדות בדרך שהנורמה מכתיבה להן, נאלצות להתמודד עם טלטלות והחלטות הרות גורל. הספר היה חביב ומעניין ועלילתו מתפתחת בקצב איטי ומסתורי עד לסוף שבו כמעט כל הקצוות נסגרים. קריאה מהנה!

423 עמודים
מאנגלית: אמיר צוקרמן
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...