יום שלישי, 7 במאי 2024

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד

הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהודי נעצרה והועברה לאושוויץ ושם מונתה לאחראית על אגף המוזיקה של האסירות והמנצחת על התזמורת של אושוויץ-בירקנאו, תפקיד אותו ניהלה ביד קשה ומסירות רבה ובכך הצליחה להציל נשים שאילולא נאבקה עבורן, היו מאבדות את חייהן במהרה. הסופרת רקמה עלילה סביב דמותה האמיתית של אלמה, כשהיא השתדלה להיצמד לעובדות ההיסטוריות אליהן נחשפה ממקורות שונים, ביניהם הביוגרפיה של ריצ'רד ניומן "אלמה רוזה: מווינה לאושוויץ".

ובחזרה לעלילת הספר, בזכות היותה כנרת מאוד מוכשרת, אלמה מצליחה לזכות בהערכתם של אנשי אס-אס ומנהלים בכירים במחנה. מפקדת מחנה הנשים, מריה מנדל, התרשמה ממנה רבות ודאגה להעבירה כאמור לאגף המוזיקה שבו אלמה מצליחה לקבל עבורה ועבור המוזיקאיות שאיתה תנאים טובים יחסית ויחס משופר. חיבתם של הנאצים למוזיקה הקלאסית הופכת את עבודתה של אלמה לחבל הצלה של ממש. היא נחושה להכשיר את הבנות ולהפוך אותן למוזיקאיות הכי טובות שרק ניתן ובכך להבטיח את שלומן והישרדותן. 

ואכן, כשרונה של אלמה רוזה, בת למשפחת מוזיקאים ידועה ומוערכת, ומי שמילאה בעצמה אולמות באירופה, הופך לשם דבר במחנה, וגם אם בתוך תוכה היא סולדת מלהופיע מול כל אותם נאצים מתועבים אשר רוצחים בני אדם לשם הנאה בלי להניד עפעף, אלמה ממשיכה בכל כוחה ועוצמתה הנדירה להשתמש בנשק היחיד שנמצא בידיה ומאפשר לה ולסובבות אותה את הישרדותם - המוזיקה. 

באושוויץ, המקום המנוהל על ידי מפלצות חסרות לב, המוזיקה משמשת לעיתים כמזור והקלה על הסבל הבל יתואר. המוזיקה מצליחה לגרום לאלמה לברוח מהמראות הקשים ולמצוא מקום מפלט בין הצלילים. המוזיקה גם מביאה לאחוות נשים ואף לאהבה שגורמת לאלמה להתחיל ולקוות שהעתיד יהיה פחות אפל ואכזרי. 

זהו סיפור מכמיר לב, עצוב וקשה אשר מתאר את אחת התקופות הקשות והאיומות שידעה האנושות. דמותה של אלמה, כמו דמותו של מיקלוש, הפסנתרן המוכשר אשר הצליח לכבוש את ליבה, היו מאוד נוגעים ללב. אבל בעוד דמותה של אלמה אמיתית, זו של מיקלוש לקוחה מפרי דמיונה של הסופרת אשר הטיבה לשלב בין מציאות ודמיון ויצרה עלילה טובה, נוגעת וקריאה להפליא. בסוף הספר הסופרת משתפת במקורות שעליהם הסתמכה לשם כתיבת ספרה ומציינת את ההתרחשויות שאכן קרו במציאות ואותן הכניסה לעלילה. 

ספרים על השואה תמיד מצליחים לרתק אותי. במיוחד כשמדובר בספר שהכתיבה בו מאוד קולחת וממגנטת. לא פשוט לקרוא על אודות הזוועה שהתרחשה לפני בדיוק 80 שנה. במיוחד בתקופה הנוראה שאנו חווים בארצנו. אבל חשוב לקרוא, להכיר שמות של אישיים מעוררי השראה ולעולם לא לשכוח את אשר קרה. 

392 עמודים (כולל דברי המחברת)
מאנגלית: עידית שורר
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2024

יום ראשון, 5 במאי 2024

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה

עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70 נפצע קשה. עירא רקובר, צעיר כבן 30 מוצא את עצמו בלב הזירה. הוא ממהר להתקשר לאמבולנס ומשום מה, משהו מושך אותו להישאר לצד הזקן העלום. אדם נוסף לוחץ על פצע הירי של הפצוע על מנת שזה לא יאבד דם וישאר בהכרה עד הגעת האמבולנס. בזירה נמצאת גם צעירה המביטה בפצוע ובנה הצעיר שנסער מן המתרחש.

עירא מלווה את הפצוע לבית החולים. הוא מרגיש שזה מה שעליו לעשות. אותו פצוע ששמו הוא מיכאל מעלה בו זיכרונות כאובים מעברו. במילים בודדות ומבטים חודרים, הקשיש שנאבק על חייו מבקש ממנו להביא אליו את סבטלנה, הצעירה שנכחה בזירת הירי. עירא, מסיבות עלומות מחליט למלא אחר רצונו של הזקן ויוצא למסע אל עבר העיר אילת, שם נמצאת אותה צעירה. לנסיעה לשם מלוות אותו מגוון דמויות: נהג האמבולנס שנראה כגבר חביב ולא מזיק, עולה חדשה מאתיופיה ובעלת מסעדה שזה עתה אביה נהרג.

את סיפורו של עירא ואת אלו של שלל הדמויות המלוות אותו תמצאו בספר הביכורים: "פיקדון עיניך"! 

מדובר בסיפור אפל וייצרי אשר האהבה למילה הכתובה מורגשת בו. הבקיאים במיתולוגיה היוונית יוכלו גם למצוא את ההקשר בין כריכת הספר לסיפור. יש בספר עומק ודמויות מאוד מורכבות ורחוקות מנורמטיביות. מודה שלקח לי זמן להתחבר לכתיבה ופחות התחברתי לתיאורים הייצריים המאוד מפורטים ולחלקים שמתייחסים לנקודת מבטו של מיכאל הקשיש, מי שהתגלה כניצול שואה חובב שירה (ז'אנר שאליו אני לא מתחברת) אשר החליט להיאחז בחיים ולנצלם עד תום בלי קווים אדומים ובלי להתנצל על מעשיו. הוא אף הכה על חטא, עמד נחוש מאחורי מעשיו, השתחצן ואף לגלג ופנה בישירות אל מי שקורא את מילותיו וביקר אותם על הביקורת האפשרית כלפיו מצידם. 

מיכאל הצטייר כטיפוס ציני וחסר מצפון שעל אף עברו הכאוב תתקשו לסמפט אותו. אם כבר, הוא יעורר בכם תרעומת ושאת נפש. בניגוד מוחלט לרגשות שהוא עורר, עימנואל, מי שהיה סבו של עירא, אשר התגלה כי אף הוא היה ניצול שואה, עורר רגשות אחרים לגמרי. בניגוד למיכאל, עימנואל ניצל את ההזדמנות השנייה לחיים שניתנה לו ועשה טוב אשר התאפיין בקשר החם והעוצמתי שהתקיים בינו לבן נכדו, עירא. הקשר בין הסב ונכדו היה גדוש באהבה ובחמלה, ממש עד סוף דרכם המשותפת. 

דמות בולטת נוספת אשר נקודת מבטה על האירועים הועברה בקולה שלה במהלך העלילה היא זו של סבטלנה, צעירה אשר איבדה את אמה בגיל צעיר ונאלצה להתבגר מהר. מהר מידי. גם היא, כמו רוב הדמויות בספר הינה דמות מורכבת, שבורה ופגיעה, מלאה בפגמים וניגודים וידעה חיים קשים. קולותיהם שלה ושל עירא הם אלו שנגעו בי במיוחד והייתי סקרנית לגלות איך תסתיים דרכם. אם אתם אוהבים ספרים עמוקים העוסקים בנפש האדם ומאתגרים את הקוראים, הספר הזה בהחלט יספק לכם את מבוקשכם! 

286 עמודים
עורך הספר: יגאל שוורץ
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023



יום חמישי, 2 במאי 2024

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי

סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ומומחה לריגול נגדי ולמודיעין מסכל אשר אימו, הלן, מי שהייתה קצינת סי.איי.איי ומצאה את מותה בנסיבות טרגיות, הותירה עבורו מידע סודי שהוא פצצה מתקתקת של ממש. בספר הקודם, דבין מתחיל לבחון את המידע שאותו חקרה אימו במשך שנים. הוא מגלה שכל מה שהאמין בו לגביה היה שגוי ומאחר ואת העבר לא ניתן להשיב, הוא מחליט לעשות את כל מה שהוא יכול בכדי להמשיך את דרכה ולעשות את מה שהיא לא הצליחה.

וכך, ממשיך מסעו רוויי הסכנה של דבין אשר ממשיך לפעול יחד עם קרל ברג, איש סי.איי.איי בעברו וידיד של אמו שמבין את גודל השעה ומחליט לעזור בכל מה שיצליח. לשניים חוברת גם מרני, חברתו הטובה של דבין וטייסת קרבית בעברה שתכננה להשתלב באיזו עבודה מאתגרת באזרחות ומצאה את עצמה בסופו של דבר בדרמה מסעירה של ממש לצד דבין. היחסים בין השניים מתפתחים אט-אט, אם כי בלב הסכנה לא נשאר ממש זמן לרומנטיקה.
 
אחרי שדבין וכל היתר הצליחו לחמוק מגורל טראגי בהתנגשותם עם גורמים עויינים מרוסיה, הם שבים להתנגח עם אותם גורמים פעם נוספת. כעת, רק נותר לגלות איזו קבוצה תיוותר בחיים כי במסע התזזיתי הזה לא יכולים להיות שתי קבוצות מנצחות. אמנם העימות הוא בין סוכנים של ארה"ב ורוסיה, אבל גם ישראל נכנסת בהופעת אורח קטנה ודי עגומה שמשקפת מעט את הלך הרוח בארץ ממש במקרה היות והספר נכתב לפני כל מה שקרה בישראל. 

על המנצחים במאבק הסמוי בין ארה"ב ורוסיה באמצעות הסוכנים הממולחים מכל מדינה תקראו בספר הקצבי: "השחר עולה"!

מדובר בספר מתח ופעולה שמספק אקשן בלי הפסקה. עלילת הספר קולחת ומרתקת ברובה (כתבתי ברובה כי הייתה סצנה של אולי דקות ספורות שהתפרסה על למעלה ממאה עמודים) וממשיכה באופן ישיר את קו העלילה של הספר הקודם של הסופר "תרדמה עמוקה". לכן, מאוד ממליצה לקרוא קודם את הספר הראשון בשביל להבין יותר טוב את נקודת המוצא של הדמויות, במיוחד מאחר ואין ממש תקציר רקע בנוגע לאשר התרחש קודם לכן. מה שכן, הפעם הסופר דואג לסגור את הספר בצורה טובה ולא קוטע את העלילה כפי שקרה בספר הראשון.

אגב, כמו בספר הקודם גם הפעם עלילת הספר נפתחת בהתרחשות טראגית בחיפה שהותקפה וספגה פגיעה קטלנית בגלל השבתת מערכת כיפת ברזל. ממש לא משהו שקל לקרוא אותו, במיוחד בימים אלה. לא יודעת מה יש לסופר עם חיפה שנפגעת אצלו בספרים שוב ושוב. מעניין מה הוא הכין לנו בספר השלישי. קצת חוששת לגלות. אבל יחד עם החשש ישנה גם צפייה היות ומאוד נהניתי מהספר שחוויית הקריאה בו הייתה כמו לצפות בסרט פעולה מוצלח, במיוחד במחצית השנייה של הספר שהייתה הרבה יותר דינמית ותזזיתית. אני כבר מחכה לספר הבא!

429 עמודים
מאנגלית: יואב כץ וחגי ברקת
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2024

יום ראשון, 28 באפריל 2024

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה

מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. היא מנהלת את העסק המשפחתי ומיושבת בדעתה. ואילו נינה, הצעירה מבניהן היא ציפור חופשיה. חתונה זה לא משהו שמדבר אליה והיא נודדת ממקום למקום בעקבות עבודות הצילום שלה. היא מעבירה את ימיה באזורים נידחים של מלחמה , עוני ואסונות ומבקרת בבית משפחתה מעט מאוד. למרות השוני בין שתי האחיות, קיים משהו משותף אחד ביניהן והוא הניכור שהן חשות מצד אימן. האם, אניה מעולם לא גילתה כלפיהן אהבה וחום והן חיו בלית ברירה עם החסך העצום הזה.

כשאביהן נמצא על ערש דווי, נינה שבה הביתה להספיק להיפרד ממנו. הוא מצליח לחלץ מבנותיו ומאשתו הבטחה. מאניה הוא מבקש לספר לבנותיה את כל סיפור האגדה שנהגה לספר להן בילדותן, ומהבנות הוא ביקש לדאוג לאימן ולהאזין לסיפור האגדה עד תום. במורת רוח, אניה מתחילה לספר את סיפור האגדה, בכל פעם היא מספרת חלק ממנו שהבנות טרם שמעו. אותה אגדה חושפת בפניהן סיפור מטלטל המתרחש בלנינגרד בתקופת המצור ופלישת הגרמנים במלחמת העולם השנייה. כשהסיפור מתקרב לסופו, מתגלה בפני מרדית' ונינה סיפור מטלטל אשר ישנה את חייהן לעד. 

איזה סיפור מקסים! בכריכת הספר ציטטו את מגזין "סיאטל טיימס" שבו נכתב "סיפור קורע לב עם סוף יפהפה" ואני מסכימה לחלוטין עם המשפט הזה שמתאר היטב את הספר. אמנם בתחילת הספר סיפור ההווה התנהל באיטיות ולא משך אותי כל כך, אבל כשעלילת העבר תוארה באמצעות סיפור האגדה שאניה סיפרה לבנותיה, הייתי מרותקת לסיפור העצוב ושובר הלב הזה שלוקח את הקורא אל עבר תקופה אפלה של מלחמה, רעב וחוסר אונים משווע. 

אני אוהבת את כתיבתה של כריסטין האנה ונהניתי מספרים נוספים שכתבה. גם הפעם היא הצליחה לרקום עלילה נפלאה ברומן היסטורי מרתק במיוחד עם דמויות עוצמתיות ומלאות רגש שגרמו לי להזיל דמעה. אהבתי את השינויים העמוקים שחלו בדמויות ונהניתי מההתפתחויות מחממות הלב שהתרחשו במהלך העלילה. התיאורים בספר אודות המראות הקשים מלנינגרד היו מאוד מוחשיים עד כאב. אני אהבתי את הספר וקראתי בשקיקה, במיוחד את סיפור האגדה המטלטל שגרם לראות את התמונה המלאה ולהבין הרבה יותר את דמותה המורכבת של אניה. מומלץ בחום!

351 עמודים
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת מודן
שנת הוצאה: 2023

יום חמישי, 25 באפריל 2024

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל

תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? כי היא כבר איננה. ברחוב מגוריה היא נכנסה עם רכבה בעוצמה באוטו זבל שעצר שם ולא שרדה את התאונה המחרידה. כך, חייה הגיעו על פני האדמה הגיעו לקיצם וחייהם של כל בני משפחתה חוו זעזוע עצום ממותה בטרם עת. אבל בדרכה לעולם שכולו טוב משהו משתבש והיא מוצאת את עצמה במעין מיימד ביניים, לא פה ולא שם. הנשמה שלה נותרה בדד בין העננים והיא נמצאת בנקודת תצפית נוחה המשקיפה על כל אהוביה. המצב הלא מוסבר הזה מאפשר לא לחזות ביקיריה בימים ובחודשים שלאחר מותה. 

כך נעמה מגלה התרחשויות שונות וחלקן אף מפתיעות, סודות נחשפים בפניה והחיים מן הסתם ממשיכים בלעדיה, והדבר הכי קשה הוא שהיא רק יכולה לצפות במתרחש בלי היכולת להגיב. רואה ובלתי נראית. נעמה רואה איך בעלה מסתדר כאלמן, איך בתה הצעירה מתגברת על חסרונה, היא מגלה בתדהמה את עיסוקו החריג של בנה, היא ממשיכה לקבל עדכונים מחברתה הטובה שפתחה קבוצה בווטסאפ בשם "צ'אט עם המת" וגם נחשפת לנקודת מבטה של נכדתה הצעירה אשר כותבת את כל מחשבותיה ביומנה האישי.

את כל אשר מתרחש במשפחתה המורחבת של נעמה בתקופה שלאחר מותה ואת כל אשר עובר על נעמה מנקודת התצפית הלא שגרתית תוכלו לקרוא בספר המקורי: "מה שראיתי מהמרפסת"!

את ספר הביכורים של הסופרת: "לסרוג את ברלין" קראתי עם יציאתו לאור ומאוד אהבתי, הן את תוכנו והן את כתיבתה הקולחת של אפרת קנובל. לכן, כשראיתי שיוצא לאור ספר חדש שלה ממש הסתקרנתי לקרוא אותו. הספר היה מאוד מקורי, מעניין וקולח, ואם בספר הקודם הדמות של הסבתא גנבה את ההצגה, הפעם מי שבלטה באור הזרקורים זו דמותה של יערה, נכדתה הצעירה של נעמה אשר נקודת מבטה על ההתרחשויות השונות הועברה כאמור באמצעות כתיבתה ביומנה האישי אשר דרכו יערה שיתפה ברגשותיה, בקורותיה ובמחשבותיה בכנות ובתמימות שובות לב.

אהבתי גם את רעיון "הצ'אט עם המת" של טלי, החברה הטובה והנפלאה שהתקשתה לוותר על הנוכחות של נעמה בחייה. אהבתי את השיחות המדומיינות ואת המעורבות של טלי בחיי משפחתה של נעמה. לצד עלילה הנוגעת בנושא העל טבעי, יש בספר גם פן מאוד מציאותי ואנושי המדבר על משפחתיות, דת ואמונה, התמודדות עם אובדן ואחיזה איתנה בחיים ובטוב שבהם. על אף האופן הטראגי שבו נפתח הספר, העלילה אינה כבדה וכאובה ומצליחה לשמור על קלילות ואופטימיות, תחושות שבהחלט נחוצות לנו, במיוחד בימים אלה. 

שורה תחתונה: מה שרואים מכאן לא רואים משם. נעמה בטוח תסכים עם האמרה!

319 עמודים
עורכת הספר: דקל שי שחורי
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024


יום שני, 22 באפריל 2024

רסיסי לילה

רסיסי לילה / אילה דקל

תכירו את יערה. היא נשואה למיכאל והשניים הורים לתום הקטנה. יערה היא מרצה להיסטוריה ששואפת להתקדם באקדמיה שבה היא מועסקת. לכן, כשהיא נבחרת לטוס לניו יורק ולהרצות באוניברסיטת קולומביה, היא מבינה כי מדובר בהזדמנות חד פעמית שהיא לא יכולה לוותר עליה. הבעיה היא העיתוי היות ויערה זה עתה התבשרה כי אמה חולה וימיה ספורים ואין שום דבר שהיא יכולה לעשות לגבי זה. לאור מצבה של האם, ביערה מתחזק הרצון לגלות מי היה אביה אותו היא לא הכירה. מאז ומתמיד, התא המשפחתי שלהן היה מורכב מיערה ואמה והאם שלא אהבה לחשוף הרבה והמעיטה במילים מעולם לא דיברה עם יערה על האב. 

הבחירה ביערה לטוס לניו יורק נבעה לאור מחקר שעשתה אודות חיותה בוסל, אישה אשר בהיותה צעירה הגיעה לישראל יחד עם אהובה במטרה לבנות את הארץ במו ידיהם. וכך, אנו מתוודעים לסיפורה של חיותה, מי שהותירה את הוריה ומשפחתה המורחבת מאחור ויצאה למסע מפרך אל עבר ארץ ישראל יחד עם אהובה, יוסף שהצליח להדביק את חיותה בהתלהבותו מהעלייה ארצה. יוסף מאז ומתמיד היה צעיר אשר סחף אחריו את האנשים הסובבים אותו וחיותה ציפתה ליום שבו תזכה לבנות עימו משפחה.

אבל היום עוד רחוק היות והמטרה העיקרית של שהייתם בארץ הינה עבודות האדמה והדאגה לקבוצה שהתלכדה בקיבוץ דגניה. חיותה מגלה כי המציאות רחוקה מארץ ישראל עליה חלמה. בעוד שהיא רצתה ממש לקחת חלק בבניית הארץ ולעבוד עבודות כפיים שכם אל שכם לצד שאר הגברים, הקבוצה ראתה בנשים כוח עבודה נחות ובעל חשיבות פחותה. אבל חיותה נלחמה על רצונותיה ולא השתיקה את דעותיה. היא גילתה תושייה ונכונות לעזור ולתרום לכל יהודי באשר הוא, בלי קשר למוצאו ולצבע עורו. 

ובחזרה ליערה, בעת התעמקותה ביומנים של חיותה, היא מצליחה למצוא קווי דמיון בין חייה שלה ושל אמה לבין אלו של חיותה. היא נשאבת לסיפורה של חיותה בו היא גם מוצאת נחמה ובמקביל יוצאת לחקור את שורשיה שלה. את סיפורן של שתי הנשים הללו - האחת מהעבר והשנייה מהווה, תמצאו בספר המאוד מקורי: "רסיסי לילה"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר המרתק הזה אשר לצד עלילה דמיונית, שילב בתוכו גם את דמותה האמיתית של חיותה בוסל, אישה מעוררת השראה אשר היה מאוד מעניין להיחשף לסיפורה האישי. העלילה נעה בין ההווה שמסופר מנקודת המבט של יערה, לבין העבר שמסופר מנקודת המבט של חיותה. במהלך סיפורה של חיותה, מופיעים לאורך הספר ציטוטים אותנטיים מתוך יומנה האישי, דבר המהווה ערך מוסף לסיפור ומאפשר להיחשף אף יותר לאופייה ולצבע קולה של אותה אישה יוצאת דופן אשר לשמה נחשפתי לראשונה בזכות הספר הזה אשר הרחיב את ידיעותיי. 

גם בחלוף השנים ישנם דברים שלא משתנים. אי אז בארץ בחג הפסח התרחשה המלחמה הגדולה שרוחותיה הגיעו עד לישראל והובילו לגירוש מתיישבים יהודים שעוד לא סיימו לבנות את ביתם וכבר נאלצו לנטוש את המקום שעבדו כל כך קשה להקימו. היה מצמרר לקרוא קטע ספציפי מיומנה של חיותה שבו היא מספרת שלצד הימים הקשים הם המשיכו לחגוג את חג הפסח ולשיר "עם ישראל חי". ובעיתוי זה של ערב פסח החלטתי להמליץ מכל הלב על הסיפור הנפלא הזה אשר אותו מצאתי רלוונטי היום יותר מאי פעם. 

212 עמודים
עורכת הספר: אורנה לנדאו
שתיים בית הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024


יום חמישי, 18 באפריל 2024

מזל של מתחילים

מזל של מתחילים / רעות וייס

תכירו את שרונה. היא מורה וחונכת בבית הספר המקומי בכפר שבו היא מתגוררת מאז ומתמיד. שרונה מאוד אוהבת לכתוב אבל כבר תקופה ארוכה שיש לה ממחסום כתיבה. לכן, כשבעיתון המקומי נפתחת תחרות כתיבת מדורים שונים בעילום שם, שרונה מחליטה להשתתף ולכתוב את מדור ההורוסקופ. הרעיון צץ לה בעקבות שברון לב של חברתה הטובה ביותר ורצונה לעודד אותה באמצעות ההורוסקופ מאחר וזו מתייחסת בכובד ראש לכתוב בהורוסקופ השבועי.

אבל אז קורה משהו הזוי ובלתי צפוי. כל מה ששרונה כותבת בהורוסקופ אכן מתגשם. לטוב ולרע. ההורוסקופ הופך לשיחת הכפר ושרונה נלהבת ונסערת כאחד. איך יתכן שכל מה שהיא כותבת אכן קורה? באותה העת, היא גם פוגשת בעידו צנעני, או כפי שהיא קוראת לו "עידו צנעני הבן זונה", מי שהיה חברה הטוב בימי הלימודים והפך לזיכרון מר אשר הותיר אצלה טראומה כואבת בעקבות מעשה שלו ושל שניים מחבריו, שעליו היא טרם התגברה וזוכרת אותו בכאב צורם כבר 11 שנים.

איך זה יהיה בשביל שרונה לראות שוב את עידו אחרי כל השנים שחלפו? ומה הסיפור של ההורוסקופ שמגשים את עצמו? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה ממש חמוד ומהנה! הכתיבה קולחת, דינאמית, עכשווית, ישירה, מאוד שנונה ומועברת בגובה העיניים. יש בסיפור רומנטיקה, הומור, אהבה לתחום הבוטניקה ותיאור מהימן לחיים בכפר. אם אתם מחפשים ספר קליל, מאוד ישראלי, בעל רעיון מקורי וכאמור נוטף שנינות מענגת, שיעביר לכם מספר שעות בנעימים, תקבלו את מבוקשכם בספר המתוק הזה, בין אם אתם חובבי אסטרולוגיה ובין אם לא.

בתחילת הספר מופיע מקרא המזלות של כל הדמויות שבספר. ובמהלך הקריאה תמצאו מספר הורוסקופים שאותם כתבה שרונה בהתאם למתרחש בעלילה ותוכלו להיעזר באותו מקרא בכדי לדעת מה נכתב עבור מי. אהבתי את דמותה של שרונה, את מסירותה לחברתה הטובה, נויה, שלא תמיד הצלחתי לקרוא אותה, ואת האכפתיות הרבה שגילתה כלפי תלמידיה שזכו לקבל ממנה אוזן קשבת ודאגה אמיתית וכנה.

שורה תחתונה: למילים יש כוח ובמקרה של שרונה זה נכון כפליים!

327 עמודים
עורכת הספר: אורנה לנדאו
שתיים בית הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2024


הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...